O nás     Inzerce     KontaktVěrohodné informace z byznysu již od roku 2013
Hledat
Nepřehlédněte: Slovník ekonomických pojmů
Plánovací kalendář 2025
Zkušenosti podnikatelů v ČR
Nejlepší IT: Pozoruhodné IT produkty pro rok 2024 podruhé
Hlavní rubriky: Ekonomika, Podnikání, Investice, Reality, Lidé, Peníze, Technologie, Zkušenosti, Speciály

Slovník ekonomických pojmů
Praktické informace pro firmy

Pětinu Čechů internetová reklama upozorní na věci, které hledají

Více než pětina Čechů tvrdí, že je internetová reklama upozorní na věci, které hledají. Až 41 % Čechů ale vnímá internetovou reklamu jako otravnou či všudypřítomnou, jen 3 % ji toleruje jakožto nutné zlo. Více reklama působí na ženy, ke koupi motivuje 5 % z nich. Plyne to z průzkumu agentury Aitom.

Dle věku je webová reklama dle průzkumu nejúčinnější ve skupině mezi 30. a 44. rokem života, ke koupi motivuje 4 % z nich. V kategoriích 18-29 let a 45-59 let podobně ovlivňuje jen 2 % lidí.

Cca pětina, přesněji 21 % Čechů tvrdí, že je internetová reklama upozorní na věci, které hledají. S takovým tvrzením souhlasí 13 % lidí z Prahy, 23 % lidí z Čech a 23 % lidí z Moravy. Smýšlení se liší i na základě vzdělání. S výrokem výše souhlasí 24 % lidí bez maturity, 22 % lidí s maturitou a pouze 15 % lidí s dokončeným vysokoškolským vzděláním. 26 % zúčastněných se také shoduje na tom, že se právě díky reklamě dozvěděli o něčem, co je zajímá. Geograficky tvrzení podpořilo 20 % lidí z Prahy, 29 % lidí z Čech a 24 % lidí z Moravy.

Téměř polovina účastníků průzkumu (43 %) je toho názoru, že reklama na internetu odvádí jejich pozornost. S takovým tvrzením souhlasí ve větším měřítku muži (49 %), u žen je číslo nižší (37 %). Míra souhlasu záleží také na věku. Stejně uvažuje 39 % lidí mezi 18. a 29. rokem života a 38 % lidí ve věku 30 - 44 let. Lidem mezi 45. a 59. rokem to tak připadá nejvíce, s výrokem souhlasí 55 % z nich.

Češi chtějí reklamu omezit

17 % Čechů poté uvedlo, že kvůli reklamě občas zapomenou, proč danou stránku vůbec navštívili. K takovému rozptýlení jsou náchylnější ženy a to téměř dvakrát více. S tvrzením souhlasilo 22 % z nich, zatímco na straně mužů se jedná pouze o 13 %. 68 % žen poté vadí reklamy při sledování videa na Youtube, mezi muži se jedná jen zhruba o polovinu (51 %). Tento jev nejvíce trápí skupinu mezi 18. a 29. rokem (65 %), věkové kategorie 30 - 44 let a 45 - 59 let jsou na tom podobně (54 % a 56 %).

Obecně zastává 90 % Čechů názor, že reklamu na internetu by mělo být možné vypnout úplně, omezit se ji pokusilo už 70 % z nich. Průzkum bohužel nezkoumal, zda by lidé byli ochotni za média bez reklamy platit, případně by preferovali pouze média, která si na svou činnost vydělávají například šířením úmyslně zkreslených zpráv.


(2. 5. 2018 | redakce2)

Facebook Twitter
Komentáře, názory a rady

Reklama
Taky využívám internetovou reklamu a možnost publikování PR článků do magazínů přes https://kvalitneseo.cz/ a taky pozoruju, že to funguje :-) . V dnešní době to ani jinak nejde, když je trh plný konk...

>>> Číst a vkládat komentáře <<<
©2013-2024 OnBusiness.cz, ISSN 2336-1999 | Názvy použité v textech mohou být ochrannými známkami příslušných vlastníků.
Provozovatel: Bispiral, s.r.o., kontakt: BusinessIT(at)Bispiral.com | Inzerce: Best Online Media, s.r.o., zuzana@online-media.cz
O vydavateli | Pravidla webu OnBusiness.cz a ochrana soukromí | pg(3976)