O nás     Inzerce     KontaktVěrohodné informace z byznysu již od roku 2013
Hledat
Nepřehlédněte: Slovník ekonomických pojmů
Plánovací kalendář 2024
Zkušenosti podnikatelů v ČR
Usnadní vám práci: Pozoruhodné IT produkty pro rok 2024
Hlavní rubriky: Ekonomika, Podnikání, Investice, Reality, Lidé, Peníze, Technologie, Zkušenosti, Speciály

Slovník ekonomických pojmů
Praktické informace pro firmy

Nákupy on-line: Zákazníci mají stále větší zájem

Sice ještě existují obory, které preferují tradiční formu jednání bez přítomnosti internetu, podle odborníků se přechod z offline do online prostředí týká stále více odvětví. Češi tak začínají pořizovat prostřednictvím dostupných online kanálů stále častěji třeba i mobilní tarify. Zatímco v roce 2012 bylo přes internet objednáno pouze 1 % tarifů, v letošním roce by to mohlo být až 22 %.

V roce 2015 by pak měla být podle odhadů online cestou vyřízena celá třetina objednávek. Vyplývá to z nejnovějších průzkumů nezávislé srovnávací společnosti Tarifomat.

Maximum vyřiďme online

Podle odborníků dochází k prudkému nárůstu podílu Čechů, kteří své záležitosti vyřizují online. Využívají tak možnosti objednávat a nakupovat zboží, vyřizovat změny či komunikovat s institucemi z prostředí domova.

„Češi dávali až do loňského roku v naprosté většině přednost sjednávat tarify a řešit záležitosti ohledně účtů osobně, nejčastěji na některé z kamenných poboček. S příchodem virtuálních poskytovatelů mobilních služeb a nástupem loňské tarifové revoluce však začalo v Česku docházet k restrukturalizaci prodejních kanálů a řada kamenných prodejen byla uzavřena. Lidé se tak postupně začínají orientovat na online prostředí. Loni si tarif online cestou pořídilo 6 % Čechů, v letošním roce však už očekáváme podíl online objednávek na hranici 22 %," potvrdil trend Pavel Černoch, jednatel srovnávače Tarifomat s tím, že v příštím roce by si měla podle předpokladů tarif sjednat online cestou až třetina Čechů.

Postupný přesun lidí do internetového prostředí však odborníci zaznamenali i v řadě odvětví, pro které byl osobní nákup a odběr zboží v předchozích letech typický. Rodiče tak například stále častěji nakupují školní a výtvarné pomůcky pro své děti na e-shopech, kde je cena často nižší než ve výprodejích v supermarketech. „V prvním pololetí roku 2014 jsme oproti loňsku u Čechů zaznamenali bezmála 35% nárůst online objednávek školního vybavení pro děti. Potvrzuje nám to rostoucí trend, kdy rodiče dávají přednost pohodlnému výběru a objednání zboží z prostředí domova s následným doručením takřka až ke dveřím. Touto formou rodiče objednávají od drobností v podobě tužek, až po aktovky a batohy do školy," objasnila tendenci Jana Martínková ze společnosti Activa, která provozuje specializovaný e-shop Activáček.cz se školními potřebami.

Někde vítězí off-line

V současnosti však stále existují odvětví, která výhody v online prostředí nespatřují, a preferují proto i nadále tradiční offline formu. Mezi ty se řadí například programy Soft skills nebo specializované programy jako projektové řízení, marketing či finanční management.

„Řada vzdělávacích institucí se snaží výuku digitalizovat a provozovat ji online formou, kupříkladu pomocí předem připravených prezentací. Tím však studenti přicházejí o hlavní výhody klasické výuky, kdy přítomný lektor smysluplně a zábavně předá požadovanou informaci a v případě nejasností nebo dalších dotazů je připraven ihned pomoci. V online prostředí tedy zaniká obvyklá a přirozená interakce mezi lektorem a studentem, která je základním kamenem učení," uvedl Ivo Ducheček, ředitel Business Institutu, největší MBA školy v České republice. „V rámci studia MBA sice studentům nabízíme online program, kde jsou vyučujícími reální lektoři a výuka probíhá skrze virtuální učebnu. Nedochází však ke ztrátě kvality vzdělávacího procesu," doplnil Ducheček.


(22. 7. 2014 | redakce2)

Facebook Twitter
Komentáře, názory a rady

Taky v poslední době nakupuji hlavně online. Nakupovala jsem takto letos například i školní pomůcky, i když to původně nebylo v plánu. Nějaké věci jsem třeba objednávala tady odtud - https://agadikids...

>>> Číst a vkládat komentáře <<<
©2013-2024 OnBusiness.cz, ISSN 2336-1999 | Názvy použité v textech mohou být ochrannými známkami příslušných vlastníků.
Provozovatel: Bispiral, s.r.o., kontakt: BusinessIT(at)Bispiral.com | Inzerce: Best Online Media, s.r.o., zuzana@online-media.cz
O vydavateli | Pravidla webu OnBusiness.cz a ochrana soukromí | pg(1312)