O nás     Inzerce     KontaktVěrohodné informace z byznysu již od roku 2013
Hledat
Nepřehlédněte: Slovník ekonomických pojmů
Plánovací kalendář 2024
Zkušenosti podnikatelů v ČR
Usnadní vám práci: Pozoruhodné IT produkty pro rok 2024
Hlavní rubriky: Ekonomika, Podnikání, Investice, Reality, Lidé, Peníze, Technologie, Zkušenosti, Speciály

Slovník ekonomických pojmů
Praktické informace pro firmy

Muž na rodičovské dovolené: Ano, ale někdy také Ne

Být mužem na rodičovské je dnes již celkem normální, přesto jsou prý však ženy v podpoře svých vlastních mužů opatrné. Drtivá většina populace se také přiklání k tomu, že by zaměstnavatelé měli poskytovat otcům speciální benefity, firmy ale zatím reagují poměrně laxně. Ukazuje to nejnovější výzkum agentury Mediaresearch pro Ligu otevřených mužů (LOM).

„Podle aktuálního výzkumu agentury Mediaresearch pro LOM si více než 64 % lidí myslí, že muži na rodičovské jsou normální chlapi a 30 % říká, že jsou to dokonce „frajeři – prima chlapi“. Takže celkem přes 94 % populace vnímá muže na rodičovské neutrálně až pozitivně a pouze zbylých necelých 6 % má jiný názor,“ říká Lukáš Talpa, manažer projektu Táta na plný úvazek z Ligy otevřených mužů.

Přesto z předchozího šetření ve stejném statistickém vzorku vyplynul i jiný závěr: Bezmála dvě třetiny žen si spíše nepřejí, aby jejich partner zůstal s dítětem alespoň nějakou dobu na rodičovské dovolené. Z výše uvedeného tedy vyplývá, že společnost je k nástupu mužů na rodičovskou dovolenou teoreticky otevřená. V praktickém rozhodování, které se zejména žen přímo dotýká, jsou mnohem konzervativnější.

A další závěry? Téměř 94 % respondentů statisticky významného vzorku uvedlo, že by zaměstnavatelé měli poskytovat zaměstnancům otcům speciální zaměstnanecké benefity (určitě ano uvedlo 53,5 %, spíše ano 40 %). Tento postoj se ale zatím nijak zásadně neodráží v chování firem, které se problematice péče mužů o děti věnují spíše výjimečně.

Aktivní otcovství je v České republice populární a čeští muži mají enormní zájem být na rodičovské a o nástupu na ní uvažuje 90 % dotazovaných mužů. V realizaci jim často brání finanční nevýhodnost a také rezervovaný postoj žen, které si hájí svou tradiční roli.

„LOM v rámci projektu Táta na plný úvazek pomáhá mužům tuto situaci řešit například podporou rozjezdu vlastního podnikání. Spustili jsme také specializovaný web Tatanaplnyuvazek.cz, který má otcům pomoci v nástupu na rodičovskou a se všemi s tím spojenými problémy. I proto proběhnou v Olomouci a v Kroměříži v listopadu školení pro otce, kteří chtějí začít podnikat,“ říká Lukáš Talpa. Na webu zájemci najdou užitečné informace pro otce na rodičovské i pro ty, kteří o nástupu teprve uvažují, ale i rady pro zaměstnavatele uvažující o této problematice. Projekt Táta na plný úvazek je podpořený Evropským sociálním fondem ČR a Státním rozpočtem ČR.


(15. 10. 2013 | redakce2)

Facebook Twitter
Komentáře, názory a rady

Zatím sem nikdo nevložil žádný komentář. Buďte první...

>>> Číst a vkládat komentáře <<<
©2013-2024 OnBusiness.cz, ISSN 2336-1999 | Názvy použité v textech mohou být ochrannými známkami příslušných vlastníků.
Provozovatel: Bispiral, s.r.o., kontakt: BusinessIT(at)Bispiral.com | Inzerce: Best Online Media, s.r.o., zuzana@online-media.cz
O vydavateli | Pravidla webu OnBusiness.cz a ochrana soukromí | pg(122)