O nás     Inzerce     KontaktVěrohodné informace z byznysu již od roku 2013
Hledat
Nepřehlédněte: Slovník ekonomických pojmů
Plánovací kalendář 2025
Zkušenosti podnikatelů v ČR
Nejlepší IT: Pozoruhodné IT produkty pro rok 2024 podruhé
Hlavní rubriky: Ekonomika, Podnikání, Investice, Reality, Lidé, Peníze, Technologie, Zkušenosti, Speciály

Slovník ekonomických pojmů
Praktické informace pro firmy

Mobilní zákazníci a jejich zážitky

Nikoho asi nepřekvapí konstatování, že stále roste počet uživatelů chytrých telefonů – a že majitelé používají tato zařízení ke stále širší škále činností. Už za dva roky, tedy v roce 2017, budou činit nákupy z mobilních zařízení polovinu veškeré „e-komerce“. Ano, je to sice odhad pro USA, ale výrazného růstu se tyto aktivity nepochybně dočkají i v Česku. Co z toho plyne?

Aktuálně činí nákupy z mobilních zařízení v USA cca 22 % příjmů z e-komerce, v tuzemsku je pak tento podíl podle dostupných odhadů výrazně nižší. Už nejbližší měsíce ale nepochybně přinesou významný růst – mimo jiné třeba proto, že aktuálně nabízené populární formáty mobilních zařízení – chytré telefony a tablety – nyní již za nízkou pořizovací cenu nabízejí výkon, který pro pohodlné mobilní nakupování bohatě postačuje.

Už pro letošek také analytici Gartneru předpovídají výrazný nárůst zájmu o mobilní platby a ruku v ruce s nimi má růst i objem „mobilních“ nákupů. V USA bude prý navíc přijímání mobilních plateb podpořeno i masivní upgradem platebních terminálů v souvislosti s vyššími zákonnými požadavky na bezpečnost karetních transakcí.

Ne pro všechna odvětví je mobilní e-komerce stejně důležitá: Zatímco například u prodejců velkých domácích spotřebičů hraje zatím relativně málo významnou roli, zásadní je naopak, celkem logicky, pro řadu poskytovatelů služeb – od osobní dopravy po ubytovací zařízení.

A ještě jedna zajímavá předpověď: Rostoucí konkurence napříč trhy a stále obtížnější schopnost odlišit se svým produktem nebo službou prý povede k tomu, že už v příštím roce 89 % firem bude považovat za hlavní bojiště takzvaný zákaznický zážitek (customer experience). Jeho součástí pak nepochybně bude i mobilní rozhraní pro objednávání produktů či služeb.

Podporu nakupování z mobilních zařízení se prostě vyplatí nezanedbat...

 

Petr Mandík, editor OnBusiness.cz


(2. 2. 2015 | redakce2)

Facebook Twitter
Komentáře, názory a rady

Zatím sem nikdo nevložil žádný komentář. Buďte první...

>>> Číst a vkládat komentáře <<<
©2013-2024 OnBusiness.cz, ISSN 2336-1999 | Názvy použité v textech mohou být ochrannými známkami příslušných vlastníků.
Provozovatel: Bispiral, s.r.o., kontakt: BusinessIT(at)Bispiral.com | Inzerce: Best Online Media, s.r.o., zuzana@online-media.cz
O vydavateli | Pravidla webu OnBusiness.cz a ochrana soukromí | pg(1666)