O nás     Inzerce     KontaktVěrohodné informace z byznysu již od roku 2013
Hledat
Nepřehlédněte: Slovník ekonomických pojmů
Plánovací kalendář 2025
Zkušenosti podnikatelů v ČR
Nejlepší IT: Pozoruhodné IT produkty pro rok 2024 podruhé
Hlavní rubriky: Ekonomika, Podnikání, Investice, Reality, Lidé, Peníze, Technologie, Zkušenosti, Speciály

Slovník ekonomických pojmů
Praktické informace pro firmy

Mobilní aplikace jsou jen tak dobré, jak si je dokážeme představit

Programování, a stejně tak vývoj mobilních aplikací, je dnes již téměř komoditní záležitostí. Nicméně pro to, aby byla mobilní aplikace oblíbená koncovými uživateli, zdaleka nestačí jen dobře ji naprogramovat. Pro úspěch každé nové mobilní aplikace je zcela zásadní si uvědomit, jaká jsou vlastně od záplavy milionů různých mobilních služeb, telefonů, tabletů a další „nositelných zařízení“ očekávání.

Lidé si jednoduše zvykli předpokládat, že když mají jakýkoli problém, uchopí mobil a pomocí něj okamžitě vyřeší veškeré své potíže. Z pohledu podnikatele nebo manažera pak jde hlavně o to, jak lze chytrý telefon úspěšně využít ve prospěch rozvoje businessu. Myslím, že při přemýšlení o mobilní aplikaci ve firmě jde zcela zásadně o to, být vůbec schopen říci, co od mobilního telefonu a mobilních aplikací očekávají mí vlastní zákazníci. Podstatou realizace úspěšné mobilní aplikace je nakonec schopnost obchodních a produktových manažerů co nejstručněji zformulovat, co by bylo skvělé, aby mobil pro mé zákazníky dělal a jak jim v zcela konkrétně popsané situaci pomáhal.

Tento způsob přemýšlení o světě mobilních služeb se netýká výhradně velkých firem. Naopak. Mobilní aplikace dávají mimořádnou příležitost realizovat, zvláště pak malým a středním firmám, své tradiční služby tak, jak by je „velký" konkurent nikdy nebyl schopen nabídnout. Stačí zmínit příklady dnes již veleznámých on-line a mobilních služeb, jako je společnost Airbnb, realizující nabídku ubytování po celém světě, aniž by vlastnila jediný hotel, nebo UBER, pro sdílení dopravy, aniž by vlastnila jediné auto. Tím výčet zdaleka nekončí, jsou tu podobné on-line mobilní služby pro přepravu zásilek, sdílení pracovního místa, kanceláře, bicyklů, obnošeného oblečení a zajištění bůhvíčeho všeho. Vše mobilní aplikace pro efektivní řešení potřeb koncových uživatelů.

Důležité je ovšem říci, že ve světě mobilních aplikací existují nejen veřejně stahované aplikace, ale i množství mobilních aplikací určených pro využití čistě v rámci jednotlivých firem. Z logiky věci v tomto případě nemůže být úplně univerzálním měřítkem úspěšnosti aplikace její oblíbenost nebo počet stažení. U vnitrofiremních aplikací jde primárně o to, o co efektivněji, rychleji a přesněji je mobilní aplikace schopna doručit vnitrofiremní informaci nebo realizovat tradiční firemní proces. Výhodou je, že u vnitrofiremních aplikací většinou není třeba žádné velké kreativity. Pro úspěch aplikace mezi zaměstnanci si je třeba pouze uvědomit, jak by aktivity, které firma dělá roky tradiční cestou, mohla dělat prostřednictvím mobilu.

Skvělý příklad z tuzemska

Skvělým příkladem je nejmenovaná česká společnost, pro kterou byl silným impulzem pro vývoj vnitrofiremní mobilní aplikace naprostý organizační kolaps po přejmenování zasedacích místností v sídle společnosti. Od zmíněného momentu nebyl nikdo ze zaměstnanců schopen dorazit na společná jednání včas, pokud dorazil vůbec. Banální situace byla příčinou návrhu a realizace velmi úspěšné, a přitom zcela jednoduché vnitropodnikové aplikace, určené pro všechny zaměstnance firmy.

Aplikace dnes nejen že zprostředkuje zprávy a aktuality vybraných oddělení všem zaměstnancům, ale hlavně poskytuje přehledné plány a navigace po jednotlivých sekcích, odděleních a patrech budovy, informace o důležitých bodech každého patra, jako jsou vstupy, výtahy, toalety, kuchyňky, a hlavně zmiňovaná jména a rozmístění zasedacích místností. Logickou nadstavbou, která se pak přímo nabízí, je i integrovaný rezervační systém zasedacích místností a informační systém obsazení sdílených pracovních míst, doplněný o přímou autorizaci jednotlivých zaměstnanců pro vchod do budovy jen za použití mobilního telefonu.

Lidé své mobily jednoduše milují, a to bez ohledu na to, zda jde o vaše zaměstnance, nebo zákazníky. Budou milovat jakékoli mobilní aplikace, které jim usnadní život a přinesou otevřenost a důvěru, a to nejen v momentě, kdy se rozhodují o koupi té či oné služby a zboží, ale dlouhodobě. Nakonec, samotní vývojáři mobilních aplikací nápadité a přínosné aplikace se zapálením a ochotou i velmi rádi naprogramují.

Ondřej Švihálek, Senior Consultant, www.unicornsystems.eu

(Partnerský příspěvek)


(17. 5. 2015 | redakce2)


Tento článek je součástí speciálu:

Mobilní byznys: Využijte příležitostí, které se tu nabízejí

Mobilní zařízení – chytré telefony, tablety, hybridní produkty, ale třeba i takzvané wearables - nabízejí při použití v podnikání řadu...


Facebook Twitter
Komentáře, názory a rady

Zatím sem nikdo nevložil žádný komentář. Buďte první...

>>> Číst a vkládat komentáře <<<
©2013-2024 OnBusiness.cz, ISSN 2336-1999 | Názvy použité v textech mohou být ochrannými známkami příslušných vlastníků.
Provozovatel: Bispiral, s.r.o., kontakt: BusinessIT(at)Bispiral.com | Inzerce: Best Online Media, s.r.o., zuzana@online-media.cz
O vydavateli | Pravidla webu OnBusiness.cz a ochrana soukromí | pg(1848)