S novým způsobem digitálního nakupování přichází společnost MasterCard, a to díky svému projektu ShopThis!. Jeho systém je navržen tak, aby čtenářům umožnil objevovat a nakupovat zboží z reklamních a redakčních stránek jejich oblíbených titulů, aniž by opustili danou stránku. Prvním magazínem, který to čtenářům umožní, bude známý časopis WIRED společnosti Condé Nast.
Magazín WIRED v listopadovém vydání pro tablety s iOS nabídne svým čtenářům možnost nákupu prostřednictvím ShopThis! s technologií MasterPass. Zatímco si spotřebitelé budou pročítat stránky WIRED na svém iPadu, budou si moci vybrat zboží dostupné k prodeji - z nabídky Rakuten.com Shopping, prvního oficiálního obchodního partnera. Odsud bude zboží přímo vloženo do nákupního košíku, což dává možnost jednoduchého objednání i následného zaplacení.
„Čím více si spotřebitelé osvojují digitální životní styl, tím více se mění i jejich způsob nakupování a placení. Dnešní spotřebitel by neměl být nucen přemýšlet o nákupním procesu. Když vidí něco, co by chtěl, měl by mít možnost to hned získat,“ říká Garry Lyons, ředitel oddělení inovací společnosti MasterCard. „Díky ShopThis! s MasterPass se tento styl nakupování stává realitou. Vidíte produkt, kliknutím ho vložíte do vašeho nákupního košíku, a zaplatíte – snadno a bezpečně,“ dodává Lyons.
ShopThis! s MasterPass je jedním z mnoha produktů aktuálně vyvíjených v laboratořích společnosti MasterCard - MasterCard Labs. Toto inovační centrum a divize pro výzkum a vývoj se pochopitelně zabývá především technologiemi, které usnadní nákup - a zvýší tak obraty i zisky obchodníků.
„ShopThis! s technologií MasterPass nám umožňuje experimentovat s tím, jak se může čtenář dostat od objevení produktu k jeho koupi - bez toho, aniž by musel opustit stránku, na které se právě nachází,“ vysvětluje Howard Mittman, viceprezident a vydavatel WIRED. Nyní tedy nezbývá než vyčkat, jak se nová technologie osvědčí. Nicméně nepochybně se jedná o krok správným směrem, který má skutečně potenciál přinést především impulsivní přímé nákupy čtenářů digitálních médií.