O nás     Inzerce     KontaktVěrohodné informace z byznysu již od roku 2013
Hledat
Nepřehlédněte: Slovník ekonomických pojmů
Plánovací kalendář 2024
Zkušenosti podnikatelů v ČR
Usnadní vám práci: Pozoruhodné IT produkty pro rok 2024
Hlavní rubriky: Ekonomika, Podnikání, Investice, Reality, Lidé, Peníze, Technologie, Zkušenosti, Speciály

Slovník ekonomických pojmů
Praktické informace pro firmy

Martin Chytrý: Kdybych začínal znovu, investoval bych méně do webu a více do reklamy

Martin Chytrý provozuje internetový portál mojeBillboardy, který pomáhá zájemcům o venkovní reklamu nalézt vhodné reklamní plochy, porovnat ceny a realizovat co nejúčinnější reklamní kampaň. mojeBillboardy spustil v roce 2011 a dnes je to podle jeho slov největší poptávkový server venkovní reklamy a najdete na něm billboardy téměř všech českých reklamních agentur. Jak se mu podniká, jaké problémy musel řešit a jak se mu to podařilo?

Kdo je vlastně vašim typickým klientem?

Martin Chytrý, manažer a zakladatel mojeBillboardy
Martin Chytrý, manažer a zakladatel mojeBillboardy
O venkovní reklamě bychom měli uvažovat především při cílení na širokou skupinu lidí, žijících na jednom místě. Našim typickým klientem jsou tak malé regionální firmy: autosalony, restaurace, pneuservisy, finanční poradci, realitní kanceláře, apod. Stále častěji dělají outdoorové kampaně ale i čistě internetové firmy – v poslední době například Bezrealitky.

Venkovní reklama naopak není vhodná k cílení na úzkou skupinu – například když chci oslovit ředitele velkých firem. Nefunguje také pokud mám nekvalitní produkt nebo službu: Ani sebevětší množství billboardů zákazníka nepřesvědčí, aby se opakovaně vracel do restaurace, kde nebyl spokojený.

Co pro vás bylo v začátcích vašeho podnikání nejobtížnější?

Nejobtížnější byl samotný začátek: Kvůli podnikání jsem odešel z dobře placeného zaměstnání, stovky tisíc investoval do vývoje složitého webu s mnoha funkcemi, a první rok jsem žil úplně bez příjmu. Abych uspěl, musel jsem radikálně změnit původní byznys model. Musel jsem začít dávat hodně peněz do marketingu. A především jsem se musel rozloučit se snem, že podnikáním rychle a bezpracně zbohatnu.

Kdybych dnes začínal od začátku, tak bych především začal podnikat ještě při zaměstnání. Dokud vás neuživí podnikání, jistota pravidelného příjmu je důležitá. Taky bych web nechal udělat zpočátku co nejvíce jednoduchý, s minimem funkcí. Ušetřené peníze bych raději investoval do reklamy.

Jak vám vyhovuje podnikatelské prostředí v ČR?

Vím, že mnoho podnikatelů si na to stěžuje. Moje vlastní zkušenosti jsou ale jiné: Vše v pořádku funguje, úřady pracují jak mají. Administrativy je hodně, ale mám šikovnou paní účetní, která hlídá termíny a stará se, abychom splnili všechny povinnosti. Já se tak mohu soustředit na samotné podnikání a naše klienty.

Jaké faktory byly nejdůležitější pro úspěch vaší firmy?

V prvních letech bylo velmi těžké pro mojeBillboardy získat nejen zájemce o reklamu, ale především členské billboardové agentury, které byly skeptické. Hodně mi pomohl otec, který je majitelem billboardové agentury ARES CZ – ten se mnou jezdil po republice a pomáhal mi přesvědčovat majitele ostatních agentur ke vstupu do mojeBillboardy. Díky tomu teď zájemci o reklamu na mojeBillboardy najdou 10 tisíc billboardů po celé ČR v přehledné online mapě, rychlé srovnání cen, a mnoho dalších funkcí.

Narazili jste v průběhu podnikání na nějaké vážné problémy?

Často jsem měl problém, že jsem nevěděl jak s podnikáním dál – co ještě zlepšit, co dalšího zákazníkům nabídnout, kde se inspirovat. Bylo to frustrující: Tak moc jsem chtěl mojeBillboardy dál rozvíjet, ale chyběly mi nápady. Nakonec jsem našel dva obrovské zdroje inspirace, které využívám dodnes:

- Web MladýPodnikatel, který každý týden publikuje několik rozhovorů se zajímavými podnikateli jako podcast. Podcasty potom poslouchám při jízdě v autě nebo při běhání. V každém rozhovoru najdu něco, co mohu taky uplatnit.

- Skupina „Podnikatelé a živnostníci“ na Facebooku. Desetitisíce podnikatelů zde denně sdílí své zkušenosti a know-how.

Co vnímáte jako riziko pro své podnikání?

Těžká je rostoucí konkurence online reklamy. Někteří podnikatelé zapomínají, že vyvážený marketingový mix nemůže obsahovat pouze reklamu na internetu. Především pokud máte „kamenný“ byznys v offline světě, musíte zapojit i offline reklamu – letáky, regionální rádia a právě billboardy.

Pomáhá nám reálný pokles ceny venkovní reklamy. V 90. letech byly billboardy vnímány jako něco exkluzivního. Dnes jsou mnohem levnější, cenově dostupné i pro malé firmy.

Jaké máte plány do budoucna?

Chci o venkovní reklamě víc mluvit a psát. Ukazovat zdařilé kampaně našich klientů, publikovat případové studie ukazující výnosy a náklady firem, které již do outdooru investovaly. Chci taky podnikatele vzdělávat, aby uměli venkovní reklamu použít s maximálním účinkem.

Na našem blogu pravidelně publikujeme články o tom, jak by podnikatelé měli uvažovat o reklamě, jak vytvářet svůj marketingový mix. Především tam píšeme „tipy a triky“ při investicích do outdooru: Jak dělat správnou kampaň, jak vybrat nejlepší plochy, jak má vypadat motiv na billboard, který zaujme.

 

Rozhovor vznikl ve spolupráci s facebookovou skupinou Podnikatelé a živnostníci - výměna zkušeností.

Jste také ochotni podělit se o své podnikatelské zkušenosti s ostatními? Ozvěte se nám! Kontakt na redakci OnBusiness.cz najdete dole, v patičce stránky. Členství v uvedené skupině není podmínkou.

 


(3. 8. 2018 | redakce2)

Facebook Twitter
Komentáře, názory a rady

Zatím sem nikdo nevložil žádný komentář. Buďte první...

>>> Číst a vkládat komentáře <<<
©2013-2024 OnBusiness.cz, ISSN 2336-1999 | Názvy použité v textech mohou být ochrannými známkami příslušných vlastníků.
Provozovatel: Bispiral, s.r.o., kontakt: BusinessIT(at)Bispiral.com | Inzerce: Best Online Media, s.r.o., zuzana@online-media.cz
O vydavateli | Pravidla webu OnBusiness.cz a ochrana soukromí | pg(4134)