O nás     Inzerce     KontaktVěrohodné informace z byznysu již od roku 2013
Hledat
Nepřehlédněte: Podnikání a koronavirus: omezení, náhrady...
Plánovací kalendář 2021
Zkušenosti podnikatelů v ČR
Tip: Pozoruhodné IT produkty 2021 podruhé

Hlavní rubriky: Ekonomika, Podnikání, Investice, Reality, Lidé, Peníze, Technologie, Zkušenosti, Speciály

Slovník ekonomických pojmů

Praktické informace pro firmy

Luxusní zboží se prodává stále lépe

Pokud by se aktuální stav světové ekonomiky měřil objemem prodaných luxusních předmětů, byla by globální situace nadmíru pozitivní. 6,7 bilionu korun v roce 2017 celosvětově vynaložených na osobní luxusní předměty je totiž historicky nejvyšší částka. Objem nákupů luxusního zboží a luxusních zážitků vloni vystoupal na 30,8 bilionu korun, což je o 5 % více než v roce 2016. Údaje uvádí studie poradenské společnosti Bain & Company.

Podle Alojze Ryšavého, klenotníka a majitele největšího českého klenotnictví ALO diamonds, se sílící celosvětový zájem o luxusní zboží projevuje i v Česku a na Slovensku, kde je prý stále více lidí, kteří ukládají své dlouhodobě volné finanční prostředky do prémiových klenotů. „Češi a Slováci výrazně zvýšili svůj zájem o investiční klenoty. Za zvýšenými prodeji stojí postoj, že je lepší kupovat věci, jejichž hodnota ihned po zakoupení nezačíná klesat, ale naopak dlouhodobě růst,“ říká Ryšavý a dodává: „Podle našich statistik se počet prodaných investičních šperků v hodnotě nad 100 000 korun v roce 2017 v Česku meziročně zvýšil o 37 % a na Slovensku o 51 %. Největší růst prodejů v Česku zaznamenala kategorie šperků v cenovém rozmezí 150 000 až 200 000 korun, a to o výrazných 54 %.“

Číňané a luxus

Čína v roce 2017 vykázala vyšší útraty za luxusní zboží a služby. Prodeje oproti předešlému roku vzrostly o výrazných 15 %. Podle Bain & Company Číňani v tomto segmentu vloni utratili zhruba 514 miliard korun „Slušné růsty tržeb hlásí čínští obchodníci s diamantovými šperky, jejichž prodeje vloni výrazně oživily. Čínská klenotnictví hlásí meziroční růst prodejů až o 18 %. Dovoz zpracovaných diamantů do země, měřeno jejich hodnotou za první pololetí 2017, vzrostl o 7 %,“ dodává Ryšavý, který s diamanty na světových burzách obchoduje více než 20 let.

Touha Číňanů po diamantových špercích by prý měla růst i v letošním roce, a to dokonce rychleji než v USA, kde se tradičně prodává nejvíce klenotů s diamanty na světě. Podle společného průzkumu těžařské společnosti Alrosa a výzkumné agentury GfK plánuje 86 % Číňanů, kteří za poslední rok koupili nebo dostali diamantový šperk, pořízení dalšího během nadcházejících 12 měsíců. V USA má takové plány jen 59 % dotázaných.

Osobní luxusní předměty

Růst trhu zřejmě podpořil hlavně větší objem uskutečněných nákupů a až poté růst cen. Hlavním tahounem segmentu byly prodeje luxusních aut, které meziročně vzrostly o 6 % na 12,56 bilionu korun. Prodej drahých vín a jídla vzrostl o 6 % a velmi výrazný 14% skok vykázaly nákupy zážitkových plaveb na luxusních lodích. Prodeje osobních luxusních předmětů vzrostly na rekordní hodnotu. Lidé po celém světě za ně vloni podle Bain & Company zaplatili 6,7 bilionu korun. Prodejům pomohly hlavně útraty Číňanů, a to jak na domácím trhu, tak i ve světě.


(1. 3. 2018 | redakce2)

Facebook Twitter
Komentáře, názory a rady

Zatím sem nikdo nevložil žádný komentář. Buďte první...

>>> Číst a vkládat komentáře <<<
©2013-2021 OnBusiness.cz, ISSN 2336-1999 | Názvy použité v textech mohou být ochrannými známkami příslušných vlastníků.
Provozovatel: Bispiral, s.r.o., kontakt: BusinessIT(at)Bispiral.com | Inzerce: Best Online Media, s.r.o., zuzana@online-media.cz
O vydavateli | Pravidla webu OnBusiness.cz a ochrana soukromí | pg(3835)