O nás     Inzerce     KontaktVěrohodné informace z byznysu již od roku 2013
Hledat
Nepřehlédněte: Slovník ekonomických pojmů
Plánovací kalendář 2025
Zkušenosti podnikatelů v ČR
Nejlepší IT: Pozoruhodné IT produkty pro rok 2024 podruhé
Hlavní rubriky: Ekonomika, Podnikání, Investice, Reality, Lidé, Peníze, Technologie, Zkušenosti, Speciály

Slovník ekonomických pojmů
Praktické informace pro firmy

Luxusní zboží na internetu: Lidé se bojí padělků

E-shopy dnes nabízejí vše, na co si vzpomeneme, některé zboží si chce ale zákazník před nákupem osahat. To je nejčastější důvod, proč navzdory všem dostupným technologiím stále upřednostní kamenný obchod. Typickým segmentem je luxusní zboží. Dalším důvodem, proč si pro drahé hodinky či parfém stále velká část zákazníků z celého světa radši zajde do kamenné, je obava, že koupí falešné zboží. To ukázal celosvětový průzkum PwC Total Retail 2017.

Nejčastějším důvodem, proč zákazník upřednostní kamenný obchod v případě nákupu luxusního zboží, je možnost zboží vidět či si ho osahat. Nejvíce tomu je to je u oblečení, kde tento názor zastává téměř polovina (47 %) zákazníků. Ale i více než třetina (39 %) respondentů v případě kosmetiky.

Zároveň zákazníci – téměř třetina z nich, oceňují při nákupu luxusního zboží i samotnou návštěvu prodejny a pomoc prodavače. Například u oděvů či kosmetiky je to 31 % dotázaných.

„Přesná čísla za Česko sice nemáme, ale naše zkušenosti z trhu ukazují, že se nebudou výrazně lišit od celosvětových. I když se online nakupování nevyhne ani luxusnímu zboží, očekáváme, že kamenné prodejny budou ještě dlouho hrát významnou roli,“ říká Pavel Kulhavý, odborník na maloobchod ze společnosti PwC Česká republika.

Strach z padělků

Téměř čtvrtina (24 %) zákazníků se obává, že luxusní oblečení, které si koupí na internetu, není pravé, a proto raději zajdou do kamenné prodejny. V případě kosmetiky to jako důvod pro návštěvu klasického obchodu uvádí 29 % respondentů a u hodinek či šperků dokonce 31 %.

„Překvapilo nás, jak velký podíl zákazníků se bojí, že na internetu koupí padělek, a proto nekupují luxusní zboží on-line,“ dodává Pavel Kulhavý.

I když kamenné obchody s luxusním zbožím velmi často reprezentují jen jednu značku, na webu je situace poněkud odlišná. Studie okázala, že v on-line světě velká část zákazníků upřednostňuje tzv. multibrandové obchody, tedy e-shopy, které nabízejí luxusní produkty od více značek. Takové e-shopy preferuje více než třetina zákazníků v případě šperků a hodinek (37 %), oděvů a koženého zboží (38 %) či kosmetiky (40 %).


(15. 8. 2017 | redakce2)

Facebook Twitter
Komentáře, názory a rady

Drahé věci
Já se padělků nebojím, protože si žádné luxusní zboží nekupuju a je vyřešeno :-D . Přijd mi zbytečné si kupovat drahé značkové oblečení, parfémy, kosmetiku, když stejně kvalitní věci se dají sehnat mn...

>>> Číst a vkládat komentáře <<<
©2013-2024 OnBusiness.cz, ISSN 2336-1999 | Názvy použité v textech mohou být ochrannými známkami příslušných vlastníků.
Provozovatel: Bispiral, s.r.o., kontakt: BusinessIT(at)Bispiral.com | Inzerce: Best Online Media, s.r.o., zuzana@online-media.cz
O vydavateli | Pravidla webu OnBusiness.cz a ochrana soukromí | pg(3324)