O nás     Inzerce     KontaktVěrohodné informace z byznysu již od roku 2013
Hledat
Nepřehlédněte: Slovník ekonomických pojmů
Plánovací kalendář 2025
Zkušenosti podnikatelů v ČR
To nejlepší z IT: Pozoruhodné IT produkty pro rok 2025
Hlavní rubriky: Ekonomika, Podnikání, Investice, Reality, Lidé, Peníze, Technologie, Zkušenosti, Speciály

Slovník ekonomických pojmů
Praktické informace pro firmy

Kupci nových bytů nechtějí top architekturu, ale samostatné WC a vlastní sklep

Mít samostatný záchod oddělený od koupelny je zásadní požadavek pro většinu lidí kupujících nový byt. Upřednostňují také byty, ke kterým patří vlastní uzamykatelný sklep. Naopak na tom, zda má být v koupelně vana nebo stačí sprchový kout, se neshodnou. Vyplývá to z výsledků průzkumu společnosti Ekospol mezi lidmi, kteří zvažují koupi nového bytu nebo ho v nedávné minulosti koupili.

Shoda panuje hlavně ohledně WC. „Devět z deseti respondentů našeho velkého průzkumu preferuje samostatné WC oddělené od koupelny. Jen 8,47 procenta lidí by zvolilo možnost vyskočit ze záchodu rovnou do sprchy či vany,“ přibližuje výsledky průzkumu generální ředitel a předseda představenstva developerské společnosti Ekospol Evžen Korec.

Poměrně vzácná neshoda nastala ohledně nejdůležitějšího vybavení koupelny. „Přesně polovina lidí volí vanu, druhé polovině se více líbí sprcha. Z průzkumu bohužel nezjistíme, zda takové rozpory nejsou i v rámci jednotlivých rodin. To by pak museli zájemci o nový byt v ideálním případě sáhnout po nějakém větším, kde je v koupelně vana i sprchový kout,“ podotýká Korec.

Méně jasno mají kupující nových bytů, pokud jde o dispoziční řešení kuchyně. Necelých 40 procent (39,62 %) by chtělo úplně samostatnou kuchyň, šedesát procent (60,38 %) naopak preferuje spojenou s obývacím pokojem. „Líbí se mi, když při vaření můžu sledovat s rodinou televizi a nejsem tak od ostatních úplně odtrhnutá. Je fajn, když kuchyně spojuje nejen místnosti v bytě, ale také jednotlivé členy rodiny,“ vysvětlovala svou volbu jedna z respondentek. „Nemám ráda, když zápach z vaření zvláště těch aromatičtějších jídel jde rovnou do obývacího pokoje. Tomu nezabrání ani sebevýkonnější digestoř,“ oponuje jiná účastnice průzkumu.

Úložné prostory v bytě

Velmi důležitý je po majitele bytů také dostatek úložných prostor, což se odráží i v požadavku na vlastní sklep. Byt si podle toho vybírá 77,27 procenta zájemců, dalších 13,64 procenta považuje sklep za příjemný benefit. Jen pro necelých deset procent (9,09 %) je možnost využívat sklep nedůležitá.

Šest z deseti respondentů chce byt koupit připravený rovnou k nastěhování, tedy s podlahami, obklady, dlažbou či instalovaným sanitárním zařízením. Naproti tomu 40 procent lidí uvažujících o koupi bytu by ho chtělo v takzvaném shell&core stavu, tedy jen s holými stěnami s tím, že si ho upraví zcela podle svého vkusu. Oslovené zájemce o koupi bytu naopak vůbec nezajímá, zda projekt připravoval známý architekt. Pro většinu lidí (78,26 %) je to absolutně nepodstatné, zbylých 21,74 procenta to považuje za fajn benefit.


(17. 2. 2022 | redakce2)

Facebook Twitter
Komentáře, názory a rady

Zatím sem nikdo nevložil žádný komentář. Buďte první...

>>> Číst a vkládat komentáře <<<
©2013-2024 OnBusiness.cz, ISSN 2336-1999 | Názvy použité v textech mohou být ochrannými známkami příslušných vlastníků.
Provozovatel: Bispiral, s.r.o., kontakt: BusinessIT(at)Bispiral.com | Inzerce: Best Online Media, s.r.o., zuzana@online-media.cz
O vydavateli | Pravidla webu OnBusiness.cz a ochrana soukromí | pg(6345)