O nás     Inzerce     KontaktVěrohodné informace z byznysu již od roku 2013
Hledat
Nepřehlédněte: Slovník ekonomických pojmů
Plánovací kalendář 2024
Zkušenosti podnikatelů v ČR
Usnadní vám práci: Pozoruhodné IT produkty pro rok 2024
Hlavní rubriky: Ekonomika, Podnikání, Investice, Reality, Lidé, Peníze, Technologie, Zkušenosti, Speciály

Slovník ekonomických pojmů
Praktické informace pro firmy

Klasické aerolinie vs. nízkonákladové aerolinie v ČR

Češi dávají přednost klasickým aeroliniím před nízkonákladovými, ale cena je při výběru letenky stále rozhodujícím faktorem. Plyne to z průzkumu služby Trip.market. Více než čtvrtina respondentů považuje za prakticky jisté, že si příští letenku bude chtít zakoupit zároveň i s ubytováním. Za velmi pravděpodobné tuto možnost označila téměř polovina z nich.

„Ukázalo se, že lidé sice chtějí jisté pohodlí, které klasické aerolinie nabízejí, ale zároveň si za něj zřejmě nechtějí připlácet. Cena je pro českého zákazníka stále citlivým tématem,“ okomentoval výsledky průzkumu ředitel a zakladatel služby Trip.market, Vít Rosberg.

Nejlépe se z klasických aerolinií na pomyslném žebříčku umístila česká letecká společnost ČSA, kterou za preferovanou označila třetina všech respondentů průzkumu. Nejvýše umístěná nízkonákladová letecká společnost Ryanair získala pouhá čtyři procenta. Následující Wizz Air 3 %. Oproti tomu peníze označily za velmi důležitý či spíše důležitý faktor při rozhodování téměř tři čtvrtiny respondentů. Druhým nejdůležitějším faktorem je podle průzkumu počet přestupů, který za velmi či spíše důležitý označilo 51,4 procent respondentů.

Většina Čechů zapojených do průzkumu zároveň nenakupuje letenky skrze vyhledávače či srovnávače cen. Více než 60 % respondentů nakupuje podle průzkumu přímo u dopravců. Navzdory tomu se na druhém a třetím místě žebříčku umístily tradiční české vyhledávače. Na Letušce nakupuje 26 procent a na Student Agency 24 procent respondentů zapojených do průzkumu.

„V současnosti sledujeme trend tzv. packagingu, tedy situace, kdy si zákazník koupí letenku s ubytováním v jedné platbě. Cílem Trip.marketu je tuto službu rozšířit o možnost koupení si vstupenek na zážitkové akce v cílové destinaci, jako jsou koncerty, vstupy do muzeí nebo adrenalinové zážitky,“ uvedl na adresu trendu Rosberg.


(7. 8. 2017 | redakce2)

Facebook Twitter
Komentáře, názory a rady

Zatím sem nikdo nevložil žádný komentář. Buďte první...

>>> Číst a vkládat komentáře <<<
©2013-2024 OnBusiness.cz, ISSN 2336-1999 | Názvy použité v textech mohou být ochrannými známkami příslušných vlastníků.
Provozovatel: Bispiral, s.r.o., kontakt: BusinessIT(at)Bispiral.com | Inzerce: Best Online Media, s.r.o., zuzana@online-media.cz
O vydavateli | Pravidla webu OnBusiness.cz a ochrana soukromí | pg(3344)