Už třetí rok za sebou roste význam takzvané cenové image obchodu při výběru prodejny pro nákup elektro. V roce 2014 už je cenové vnímání obchodníka na prvním místě. Třetí rok za sebou roste i význam možnosti nákupu zboží prodejny přes internet; letos se tento faktor vyšplhal až na třetí příčku. Dlouhodobě také roste role prodejnou nabízeného servisu a možnost bezproblémové reklamace. Plyne to z výsledů aktuální studie Elektro 2014 společnosti Incoma GfK.
Na elektro trhu podle výsledků studie Elektro 2014 také dochází k dalšímu sbližování image kamenných a internetových prodejen. V očích zákazníků prý dohání kamenné prodejny dřívější výrazný náskok e-shopů jak v ceně, tak v šíři nabízeného sortimentu.
Na rozdíl od nákupu například rychloobrátkového zboží, nábytku nebo hobby sortimentu, hrají při výběru prodejny pro nákup elektro sortimentu mnohem menší roli nabídkové letáky prodejen. Letáky elektro prodejen dostává do svých schránek 86 % zákazníků a 75 % si je také prohlíží. Nákup podle nich ovšem uvádí jen 18 % zákazníků. To je výrazně nižší číslo ve srovnání s letáky potravinářských řetězců, hobby marketů nebo nábytkářských řetězců. Na těchto trzích si letáky řetězců prohlíží také okolo 80 % zákazníků, nákup podle nich ale uvádí až 40 % zákazníků.
Při výběru konkrétního výrobku u všech sledovaných kategorií rozhoduje podle průzkumu na prvním místě cena. V posledních třech letech ale postupně opět pomalu narůstá i význam technických parametrů výrobku, jeho kvality a spolehlivosti.