O nás     Inzerce     KontaktVěrohodné informace z byznysu již od roku 2013
Hledat
Nepřehlédněte: Slovník ekonomických pojmů
Plánovací kalendář 2024
Zkušenosti podnikatelů v ČR
Usnadní vám práci: Pozoruhodné IT produkty pro rok 2024
Hlavní rubriky: Ekonomika, Podnikání, Investice, Reality, Lidé, Peníze, Technologie, Zkušenosti, Speciály

Slovník ekonomických pojmů
Praktické informace pro firmy

Kam Češi cestují a jak vyhledávají informace i letenky na cesty

Již delší dobu je patrný trend, kdy se plánování dovolených stále častěji odehrává na internetu. Přesunuly se sem nabídky cestovních kanceláří, rozvinuly se také možnosti individuálního cestování. Nejčastěji na internetu vyhledáváme konkrétní destinace. Kam Češi jezdí a co hledají? Podívejme se na tuto oblast cestovatelského byznysu podrobněji tak, jak ho zachytil největší světový vyhledávač, Google.

Foto: OpenImageBank.com
Foto: OpenImageBank.com
Češi plánují cesty do Itálie nebo Německa, z měst nejčastěji hledáme Vídeň. Do Česka naopak nejčastěji přijíždí Němci a Britové. Češi se stále zajímají i o cestování v rámci České republiky. Přinášíme přehled nejvyhledávanějších informací souvisejících s cestováním na českém Googlu za rok 2016.

Ze všech kategorií spadajících do cestovního ruchu Čechy nejčastěji zajímá destinace dovolené (64 %), následovaná  hotely a letenkami. Co se týče hotelů, téměř třetina dotazů (65 %) směřuje k destinaci daného ubytování. Destinace je hlavním hledaným atributem také u autobusů a vlaků či cestovních balíčků a last minute. U letenek Čechy naopak destinace příliš nezajímá (8 %) a vyhledávají hlavně podle značky dopravce či prodejce letenek (84 %).

Hledání z mobilu

Téměř třetina dotazů týkajících se cestování v roce 2016 proběhla prostřednictvím mobilních telefonů. V kategorii cestovního ruchu jde o nárůst o 63 % oproti předchozímu roku. Nejčastěji na mobilu vyhledáváme dopravní služby a taxi (59 %), tipy na aktivity v okolí (39 %), autobusy a vlaky, města a krátké výlety nebo počasí.

Kdo a kam

Češi rádi prozkoumávají i tuzemské destinace. 42 % jimi vyhledávaných lokalit je v tuzemsku. Nejčastěji vyhledávají  Prahu, Brno, Český Krumlov a Karlovy Vary. Meziročně největší vzrůst zájmu zaznamenala Kutná hora, a to dokonce o polovinu, dále Brno nebo Špindlerův Mlýn. Ze zahraničních destinací projevili Češi největší zájem o Itálii, Německo, Rakousko či Španělsko. Nejvyhledávanějšími městy v zahraničí jsou Vídeň, Budapešť a Berlín, čím dál častěji hledáme Bratislavu a Amsterdam.

Až dvě třetiny dotazů (66 %) týkajících se Česka přichází ze zahraničí. Nejčastěji pobyt u nás hledají Němci, Britové, Poláci, Američané a Italové. V rámci regionu střední a východní Evropy je Česká republika jedinou zemí, o kterou se cizinci zajímají více než rezidenti.

Hledání last minute

Cestování Češi nejčastěji vyhledávají v letních měsících, nejvíce dotazů přichází v červenci, nejméně pak v únoru. Last minute zájezdy se vyhledávají výhradně v rozmezí červen - srpen. Vyhledávání taxi a autodopravy má svůj vrchol v prosinci a cestovní balíčky zase v lednu. Průběžně po celý rok se vyhledávají letenky, přičemž největší zájem je o ně v říjnu.

Letenky

Prostřednictvím Kiwi.com Češi nejčastěji pořizují letenky do USA (24 %), 16 % z nich míří do Španělska, lety do Velké Británie nebo Itálie pak shodně volí 10 %. Do tuzemska ze zahraničí přilétají nejčastěji právě Češi (52 %) – a to ať už s jednosměrnou nebo zpáteční letenkou, druhou nejpočetnější skupinu tvoří Američané, jejichž podíl na celkovém objemu letů zabookovaných přes Kiwi.com do České republiky představuje 14 %.

Při rezervacích Češi používají častěji stolní počítač (s rozptylem od 63 % do 76 %) než mobilní zařízení (24 % – 37 %) a volí jak zpáteční (49 %), tak jednosměrné (48 %) letenky. Zbývající 3 % tuzemských zákazníků vyzkoušela i možnost tzv. MultiCity, prostřednictvím které mohou do jednoho itineráře zahrnout hned několik destinací, navíc za velmi výhodnou cenu. Právě díky této funkci vyhledávače Kiwi.com mohl právě jeden z jeho českých uživatelů za období jediného měsíce absolvovat cestu po 12 světových destinacích za cenu pouhých 1 596 eur. V rámci letů se startem i návratem do Prahy urazil 47 680 km a navštívil Švédsko, USA, Havaj, Austrálii, Filipíny, Japonsko, Tchaj-wan, Vietnam, Malajsii, Srí Lanku a Dubaj.


(29. 6. 2017 | redakce2)

Facebook Twitter
Komentáře, názory a rady

No, my jsme letos nakonec nikam do zahraničí nejeli. Naopak jsme raději zůstali tady u nás. Povedlo se nám najít jeden pěkný kemp na jihu Čech, tak jsme si z https://armik.cz/ nakoupili věci na kempov...
Letenky si vyhledávám sám přes scannery a pak nakupuji přímo u leteckých společností, abych neplatil provize. Informace o dané destinaci různě po internetu. V poslední době používám hodně ChatGPT, ale...
Dovolená
My cestujeme jenom po ČR. Koupili jsme si stan z https://www.naturehikecz.cz/ a chtěla bych s ním procestovat celou republiku. Je tady ale tolik pěkných míst, že nevím, jestli se nám to někdy podaří :...
Hodně zajímavé. Abych pravdu řekl, tak já si jízdenky v poslední době taky kupuji už prakticky jen přes internet. Ne všude to sice jde, ale dopravců, kteří toto umožňují je čím dál více. To ostatně po...

>>> Číst a vkládat komentáře <<<
©2013-2024 OnBusiness.cz, ISSN 2336-1999 | Názvy použité v textech mohou být ochrannými známkami příslušných vlastníků.
Provozovatel: Bispiral, s.r.o., kontakt: BusinessIT(at)Bispiral.com | Inzerce: Best Online Media, s.r.o., zuzana@online-media.cz
O vydavateli | Pravidla webu OnBusiness.cz a ochrana soukromí | pg(3334)