O nás     Inzerce     KontaktVěrohodné informace z byznysu již od roku 2013
Hledat
Nepřehlédněte: Slovník ekonomických pojmů
Plánovací kalendář 2024
Zkušenosti podnikatelů v ČR
Usnadní vám práci: Pozoruhodné IT produkty pro rok 2024
Hlavní rubriky: Ekonomika, Podnikání, Investice, Reality, Lidé, Peníze, Technologie, Zkušenosti, Speciály

Slovník ekonomických pojmů
Praktické informace pro firmy

Jiří Reiter: Pomáhá nám software, který radí kdy, kde a kolik čeho máme objednat

Jiří Reiter založil v roce 2005 eshop fantasyobchod.cz. Zpočátku ho provozoval sám, nyní má téměř dvacítku zaměstnanců a množství externích spolupracovníků. Eshop vznikl jako malý obchůdek pro fanoušky zábavy jménem "larp" (z anglického larp action role playing - tedy jakési hraní rolí naživo) a žánru fantasy. Během let se jeho záběr rozrostl na prakticky vše, co se fantastiky dotýká - deskové hry, knihy, oblečení, šperky, kostýmy atd. Jak se Jiřímu Reiterovi dnes podniká? Zeptali jsme se.

Co pro vás bylo v začátcích vašeho podnikání nejobtížnější?

Fantasyobchod po vánoční sezóně
Fantasyobchod po vánoční sezóně
Začátky podnikání paradoxně nebyly tak těžké a složité, jako současnost. Do podnikání jsem se vrhnul jako do koníčku, nebyl jsem na něm existenčně závislý a tak hlavní výzvou bylo zejména vytrvání - bez trpělivosti bychom dnes nebyli tam, kde jsme.

Jak vám tedy nyní vyhovuje podnikatelské prostředí v ČR?

Podnikatelské prostředí v ČR bych směle nazval nepřátelské. Jedna věc je česká podnikatelská kultura, druhá pak nekonečný boj s úředním šimlem. Ale abych si jen nestěžoval - musím vyzdvihnout fenomén freelancerů, s nimiž máme velice dobré zkušenosti.

Jaké faktory jsou nejdůležitější pro úspěch vaší firmy?

Co se týče faktorů ovlivňujících úspěch firmy - je to takový konglomerát mnoha drobných rozhodnutí, která utváří celek. Za klíčové považuji obklopení se správnými lidmi, kterým mohu důvěřovat. Naše firma měla vždy status rodinné firmy - všichni spolupracovníci a zaměstnanci se vždy rekrutovali z řad kamarádů a známých. Má to samozřejmě i svá úskalí, ale pro mne je to velmi důležité - díky tomu se v práci cítíme jako doma.

Čím se odlišujete od konkurence?

Zajímaví jsme určitě šíří záběru v daném žánru - v ČR není žádný obchod, který by pod svá křídla zahrnul tolik fantastických koníčků, jako my. Zároveň jsme fandové toho, co prodáváme, takže dobře známe sortiment a umíme zákazníkům poradit. V neposlední řádě máme k zákazníkům osobní přístup - neženeme se za rychlým výdělkem - snažíme se poradit, umíme upravovat věci na míru nebo shánět zboží, které standardně nemáme v nabídce.

Jaké zajímavé technologie používáte?

Asi nejzajímavější je náš vlastní eshopový systém, který si už léta ohýbáme k vlastním potřebám. Šikovný je například nástroj pro predikci vyprodávání zboží, který nám radí kdy, kde a kolik čeho máme objednat. Z naší "dílny" pochází i expediční systém, který nám tiskne etikety a posílá data do systémů přepravců. Spočítali jsme si, že je pro nás výhodnější si systém postavit sami než využívat hotové řešení. Velice užitečným pomocníkem je pro nás Missive - mailový klient pro více uživatelů, který nám nahrazuje ticketovací systém a interní komunikátor, takže se nám snáze pracuje z domu nebo na dálku.

Narazili jste v průběhu podnikání na nějaké vážné problémy?

Problémy jsou v podnikání denním chlebem, ty vážnější jsou vždy ty, v nichž figuruje nějaká státní instituce. Problematické je pro nás většinou vyrovnávání se s bující a nepřehlednou agendou - od daní, kontrolního hlášení, přes EET, intrastat, GDPR, clení až po zpracovávání odpadů. Je to nekonečný boj s papírem, u nějž člověk nikdy netuší, odkud se vynoří další zákeřné chapadlo, které vás a vaše IT oddělení zaměstná na dalších pár měsíců.

Co vnímáte jako riziko pro své podnikání?

Riziko pro naše podnikání představuje skutečnost, že prodáváme zboží pro zábavu, tedy nikoli denní potřeby, takže pokud by se zhoršila ekonomická situace, naše produkty budou ty, které si zákazníci odepřou jako první. Jinými slovy těžíme z toho, že se lidé mají dobře a že nebývale investují peníze do svých koníčků a zálib.

Jaké máte plány do budoucna?

Naše plány do budoucna souvisí s našim poměrně rychlým růstem - brzy budeme muset přestěhovat náš sklad do větších prostor. Plánujeme také zbrusu nový eshop - máme nachystané skvělé technologie, máme spousty dobrých nápadů a šikovné programátory, takže můžeme směle vzhlížet ke světlým zítřkům.

 

Rozhovor vznikl ve spolupráci s facebookovou skupinou Podnikatelé a živnostníci - výměna zkušeností.

Jste také ochotni podělit se o své podnikatelské zkušenosti s ostatními? Ozvěte se nám! Kontakt na redakci OnBusiness.cz najdete dole, v patičce stránky. Členství v uvedené skupině není podmínkou.


(15. 6. 2018 | redakce2)

Facebook Twitter
Komentáře, názory a rady

Zatím sem nikdo nevložil žádný komentář. Buďte první...

>>> Číst a vkládat komentáře <<<
©2013-2024 OnBusiness.cz, ISSN 2336-1999 | Názvy použité v textech mohou být ochrannými známkami příslušných vlastníků.
Provozovatel: Bispiral, s.r.o., kontakt: BusinessIT(at)Bispiral.com | Inzerce: Best Online Media, s.r.o., zuzana@online-media.cz
O vydavateli | Pravidla webu OnBusiness.cz a ochrana soukromí | pg(4058)