O nás     Inzerce     KontaktVěrohodné informace z byznysu již od roku 2013
Hledat
Nepřehlédněte: Slovník ekonomických pojmů
Plánovací kalendář 2024
Zkušenosti podnikatelů v ČR
Usnadní vám práci: Pozoruhodné IT produkty pro rok 2024
Hlavní rubriky: Ekonomika, Podnikání, Investice, Reality, Lidé, Peníze, Technologie, Zkušenosti, Speciály

Slovník ekonomických pojmů
Praktické informace pro firmy

Jen 5 % Čechů nenakupuje na internetu, víme jaké zboží vede u těch ostatních

Cca 45 % Čechů nakupuje na internetu minimálně jednou měsíčně, 21 % dvakrát a 13 % dokonce třikrát měsíčně. Jen 5 % dotázaných na webu nenakupuje vůbec. U nakupujících většinou jde o elektroniku nebo módu. Vyplývá to z průzkumu, který si nechala zpracovat česká služba Foxdeli. Ze získaných dat mimo jiné také vyplynulo, že Češi upřednostňují služby přepravců před výdejnami zásilek a nejraději mají službu PPL.

Drtivá většina dotázaných (87 %) si myslí, že by e-shopy měly problémové zásilky řešit samy a nenechávat to na nich samotných. Průzkum proběhl skrze online nástroj Instant Research renomované agentury IPSOS na reprezentativním vzorku více než 500 Čechů.

Mezi nejoblíbenější položky ve virtuálních košících pak patří elektronika (nakupuje ji zde 54 % respondentů), móda (51 %) a drogerie (40 %). Oblibě se těší také zájezdy, zážitky či služby (36 %) nebo nářadí (30 %).

Z průzkumu dále vyplývá, že Češi před výdejnami upřednostňují služby přepravců. Výhradně dopravit až ke dveřím si balíčky nechá zhruba 20 % Čechů, většinou tuto možnost zvolí 47 %. Zatímco výdejny preferuje 28 % a výhradně jejich služeb využívá 5 % nakupujících.

Mezi nejoblíbenějšími přepravci lidé uvedli PPL (32 % dotázaných) a Zásilkovnu (31 %). V závěsu za nimi se umístila Česká pošta (13 %) a zbytek přepravců má v oblibě jen po jednotkách procent respondentů průzkumu.

Lidé chtějí, aby problémy řešil sám e-shop

Ačkoli přes 68 % lidí podle průzkumu míní, že doručení objednávky z e-shopu má na starosti přepravce, 87 % si zároveň myslí, že by problémy s doručením měly řešit e-shopy samy.

Zajímavostí také je, že celých 8 % zákazníků si své zboží nestihne vyzvednout. „Ačkoli je naprostá většina dotázaných s komunikací ze strany přepravců spokojená, 8 % z nich si nikdy nevyzvedne objednané zboží. To je podle nás příliš vysoké číslo na to, aby je mohly e-shopy ignorovat. Foxdeli jim dává do ruky mocnou zbraň, se kterou se mohou problémovým zásilkám detailněji věnovat, aniž jsou odkázané na prostředníka (tedy přepravní společnost). Využitím Foxdeli zároveň e-shopy naplní poptávku veřejnosti po tom, aby tyto věci řešily ze své strany – jak vyplynulo z průzkumu. Při beta testování našeho produktu se navíc ukázalo, že tento přístup umí snížit vratkovost zásilek o 45 %,“ tvrdí Martin Jareš, CEO a zakladatel služby Foxdeli, která si nechala průzkum zpracovat.

„Z 2,6 % nedoručených zásilek se nám podařilo během měsíce používání Foxdeli udělat 1,41 %, což je snížení o cca 45 %,“ potvrzuje Ruslan Skopal, CEO e-shopu Trenýrkárna.cz, na němž probíhalo beta testování v červenci letošního roku.


(30. 10. 2019 | redakce2)

Facebook Twitter
Komentáře, názory a rady

Zatím sem nikdo nevložil žádný komentář. Buďte první...

>>> Číst a vkládat komentáře <<<
©2013-2024 OnBusiness.cz, ISSN 2336-1999 | Názvy použité v textech mohou být ochrannými známkami příslušných vlastníků.
Provozovatel: Bispiral, s.r.o., kontakt: BusinessIT(at)Bispiral.com | Inzerce: Best Online Media, s.r.o., zuzana@online-media.cz
O vydavateli | Pravidla webu OnBusiness.cz a ochrana soukromí | pg(4900)