O nás     Inzerce     KontaktVěrohodné informace z byznysu již od roku 2013
Hledat
Nepřehlédněte: Slovník ekonomických pojmů
Plánovací kalendář 2025
Zkušenosti podnikatelů v ČR
Nejlepší IT: Pozoruhodné IT produkty pro rok 2024 podruhé
Hlavní rubriky: Ekonomika, Podnikání, Investice, Reality, Lidé, Peníze, Technologie, Zkušenosti, Speciály

Slovník ekonomických pojmů
Praktické informace pro firmy

Jan Silber: Zpočátku tu lidé pracovali s minimální nebo žádnou odměnou

Jan Silber je jedním ze zakladatelů jobportálu Jobstack.it, což je nový projekt, který si klade za cíl vytvořit jednotné místo pro střetávání nabídek a poptávek práce v oblasti IT. Součástí služby je i poradenská činnost pro firmy a uchazeče o zaměstnání.

Jan Silber
Jan Silber
Co pro vás bylo v začátcích vašeho podnikání nejobtížnější?

Nejtěžší na začátku bylo překonání doby, kdy příjmy nedokázaly pokrýt reálné provozní náklady. To vždy nějakou dobu trvá a musí se to nějak vyřešit. U nás to byla kombinace investice a utahování opasků, kdy zpočátku pracovali lidé s minimální nebo žádnou odměnou.

Jak vznikal váš web a s čím jste se při jeho vzniku potýkali?

Náš web vznikal, dá se říci, na koleni. Když jsme se rozhodli, že ho uděláme, tak jsme si většinu práce dělali svépomocí a na zbytek jsme hledali vhodné lidi na volném trhu. Nakonec musím říci, že se podařilo vytvořit sehraný a funkční tým.

Největším problémem je u těchto projektů to, že potřebujete v jednu dobu dostatečně zajímavou nabídku a lidi, co hledají práci a na nabídku reagují. A tohle zajistit, je zpočátku to nejtěžší, a i my jsme s tím zápasili.

Další věc, kterou považuji také za klíčovou, je schopnost maximálně prioritizovat a hledat co nejjednodušší řešení. To je i to, co se neustále učíme a v čem se pořád můžeme zlepšovat. Skoro každý má tendenci přidávat požadavky a hledat maximalistické řešení, o kterém je přesvědčen, že je potřeba. Ve skutečnosti, je to přesně obráceně. Proto se teď u všeho ptáme „Je to skutečně potřeba a je to nezbytné? Jak nejjednodušeji to lze realizovat?“ a tohle nám velmi pomáhá.

Jak vám vyhovuje podnikatelské prostředí v ČR?

Prostředí pro podnikání v Čechách není úplně jednoduché. Existuje spousta administrativních bariér a povinností, které berou hodně času. A bohužel jich dál přibývá, například GDPR.

Jaké faktory jsou nejdůležitější pro úspěch vaší firmy?

Asi jako všude, je to i tady hlavně o lidech. Jako klíčové vnímám vytvoření dobrého týmu a nastavení vnitřních procesů tak, aby mohla firma efektivně fungovat. A také to, že neustále vymýšlíme, jak zlepšovat naše služby, jak je inovovat nebo jaké nové služby by dávaly na trhu smysl.

Jak řešíte propagaci projektu a získávání klientů i zájemců o práci?

Celá propagace projektu stojí na standardních kanálech. Standardně využíváme PRko, reklamu ve vyhledávačích a maximálně se snažíme využívat sociální sítě Facebook a LinkedIn. V této oblasti zatím bohužel moc kreativní nejsme, ale snad se nám v budoucnu podaří na tom trochu zapracovat.

Čím se odlišujete od konkurence?

V oblasti, ve které pohybujeme, tedy IT a lidé, se nám podařilo vytvořit unikátní knowhow. Ovládáme nejen HR, ale máme hlavně reálné a dlouhodobé zkušenosti z IT, což vnímáme jako klíčové pro kvalitní služby. Rozumíme přesně nejen potřebám našich klientů, ale jsme schopni se bavit na odborné úrovni i s kandidáty. To považujeme za nezbytné pro výběr těch nejlepších pracovníků pro naše klienty. A zkušeností v IT využíváme i při vývoji vlastních projektů.

O jaké pozice v IT je u vás největší zájem?

Obecně se dá říci, že v současné době je zájem o všechny IT pozice. Kde něco v IT umí, určitě se nemusí bát, že nebude mít práci. Největší zájem je u nás o IT analytiky a z vývojových pozic dlouhodobě dominuje Java, PHP a .NET. A postupně narůstá zájem o pozice v oblasti security, analýzy a zpracování dat, IoT a vývojáře v Reactu nebo Angularu.

Jaké zajímavé technologie používáte - a jak?

Asi nepoužíváme nic jedinečného, ale snažíme se využívat moderní technologie a postupy tak, aby nám dávaly maximální přidanou hodnotu. Neřídíme se slepě papírovými poučkami, ale vždy používáme selský rozum, což se velmi osvědčilo. Pro řízení firmy používáme modifikovanou agilní metodiku SCRUM a k tomu několik cloudových platforem, které pokrývají naše firemní činnosti.

Jaké máte plány do budoucna?

Plán máme, asi jako všichni, velké. Ale spíše v obecné než konkrétní rovině. Odpovídá to našemu stylu práce, kdy neplánujeme konkrétní věci moc do budoucna, ale spíše v kratších intervalech něco vymyslíme, úkoly si zprioritizujeme, uděláme to, co dává největší smysl, potom to vyzkoušíme a vyhodnotíme. A tak pořád dokola. Vždy se snažíme dělat to, co má v danou chvíli největší přínos. Ono to asi ani v současné době, kdy se vše neustále mění, nejde dělat jinak. Jak se říká: Člověk míní a život mění - a v našem oboru to platí dvojnásobně.


(11. 5. 2018 | redakce2)


Tento článek je součástí speciálu:

Zkušenosti podnikatelů: Jak úspěšně provozovat firmu

Jedním z nejcennějších zdrojů informací při podnikání jsou zkušenosti dalších podnikatelů. Jak se jim podařilo nastartovat růst? S jakými riziky...


Facebook Twitter
Komentáře, názory a rady

Tak každý musí nějak začínat. U mě to bylo podobné. Ze začátku jsem měl ve firmě pouze tři zaměstnance a pár strojů. Od té doby se ale hodně změnilo a já do své firmy hodně investoval. Teď mám zaměstn...

>>> Číst a vkládat komentáře <<<
©2013-2024 OnBusiness.cz, ISSN 2336-1999 | Názvy použité v textech mohou být ochrannými známkami příslušných vlastníků.
Provozovatel: Bispiral, s.r.o., kontakt: BusinessIT(at)Bispiral.com | Inzerce: Best Online Media, s.r.o., zuzana@online-media.cz
O vydavateli | Pravidla webu OnBusiness.cz a ochrana soukromí | pg(4002)