Vlastní dům či byt si přeje většina Čechů. Při rozhodování hraje roli vedle tradičních hodnot jako dopravní dostupnost či občanská vybavenost i řada dalších faktorů. Jedním z nich je venkovní prostor, tedy balkony, terasy či předzahrádky. Co přesně dnes kupující chtějí?
Předzahrádky a terasy své rostoucí popularitě vděčí zejména schopnosti alespoň zčásti naplnit touhy po vlastní zahradě, ale za dostupnější cenu a často s mnohem lepší dopravní dostupností než v případě rodinného domu. Důležitost venkovního prostoru podtrhují i výsledky průzkumu agentury IPSOS pro Central Group, podle nichž tráví volný čas doma či v místě bydliště víc než dvě pětiny obyvatel hlavního města.
Z průzkumu vyplynulo, že obyvatelé Prahy čím dál častěji tráví víkendy v místě, kde bydlí (40,8 %). Na výlety či akce mimo své bydliště vyráží 38,3 procenta dotázaných, na chaty či chalupy poměrně překvapivě jen 20,4 procenta z nich. Úměrně tomuto trendu pak roste důležitost venkovních prostor, které jednotlivé byty a projekty v metropoli nabízejí.
„Předzahrádky v našich projektech nabízíme všude tam, kde nám to situace dovolí. Velké oblibě se vedle mladých rodin s malými dětmi těší například i u majitelů domácích mazlíčků a často se prodávají rychleji než další byty v projektu,“ uvedla výkonná ředitelka Central Group Michaela Tomášková. Vedle možnosti nechat po oploceném pozemku běhat své ratolesti či domácí mazlíčky však mají předzahrádky i celou řadu dalších výhod, dodala. Tou nejzásadnější je významné zvětšení životního prostoru za přijatelnou cenu. Část předzahrádky lze navíc využít například i k pěstování čerstvých bylinek.
Od sousedů lze prostor mnohdy oddělit například živým plotem či jinou vhodnou zástěnou a bezpečnost obstarají předokenní rolety. Ty jsou u těchto bytů často již v základu, nebo s jejich budoucím osazením projekt předem počítá. V nabídce etablovaných developerů si zájemci mohou navíc přímo objednat i kvalitní zabezpečovací systémy věhlasných značek včetně možnosti byt dálkově kontrolovat.
Největšímu zájmu se byty s předzahrádkami těší především v projektech, které se nacházejí v lokalitách ideálních pro rodinné bydlení, s dobrou dopravní dostupností a dostatkem zeleně v okolí. Oblíbené jsou zvláště byty 3+kk, které často mizí mezi prvními. Pokud tedy zájemci uvažují o koupi bytu s předzahrádkou, neměli by podle zástupců Central Group příliš váhat.
Výhodou bývá i cena samotných pozemků. U Central Group se v závislosti na lokalitě a velikosti pohybují od 6 do 25 tisíc korun za čtvereční metr, vyjdou tedy na zlomek ceny samotného bytu. V průměru vychází cena jednoho metru čtverečního předzahrádky na 9700 korun, což je méně než desetina současné průměrné ceny u pražských nemovitostí.
Pro více informací nás můžete kontaktovat na media@central-group.cz nebo telefonicky: Marcela Fialková – PR manažerka (+420 724 090 754). Podrobné informace o společnosti naleznete na www.central-group.cz.
Central Group je největším rezidenčním stavitelem v České republice. Za 25 let svého působení dokončil již 170 rezidenčních projektů a prodal více než 15.000 nových bytů, domů a parcel. Veškeré vydělané prostředky investuje do dalšího rozvoje, a proto nepotřebuje pro svou činnost bankovní úvěry. Central Group se neúčastní žádných veřejných zakázek ani není příjemcem žádných veřejných dotací a každoročně platí českému státu stamilionové částky na daních. Mnoha desítkami milionů korun každý rok také přispívá na obecně prospěšné účely.
Central Group v současnosti vlastní kolem 1,5 milionu m2 brownfieldů a pozemků určených k výstavbě, na kterých plánuje více než 30.000 nových bytů. Připravuje celé nové městské čtvrti a na velkých projektech spolupracuje s těmi nejlepšími architekty z ČR i ze světa. V aktuální nabídce společnosti jsou stovky bytů v mnoha lokalitách po celé Praze.