Aktuální zpráva společnosti Slack o stavu práce ukazuje, že společnosti dostatečně nevyužívají příležitosti k podpoření produktivity zaměstnanců, například pomocí umělé inteligence a automatizace, jež mohou zefektivnit opakující se a časově náročné úkoly. Dotazovaní zaměstnanci přitom odhadují, že díky automatizaci ušetří nejméně jeden měsíc pracovní doby ročně.
Nejnovější studie společnosti Slack o stavu práce prokázala, že společnosti nedokážou dostatečně využívat příležitosti k zajištění lepší produktivity práce u svých zaměstnanců pomocí technologií, které šetřící čas, hybridní práce a rozvoje talentů. Ze zprávy založené na globálním průzkumu mezi více než 18 000 pracovníky totiž vyplývá, že pouze 23 % společností investuje do technologií pro zvýšení produktivity a efektivity práce a pouze 27 % společností k tomu využívá nástroje umělé inteligence.
Mnoho organizací se zacyklilo ve starých způsobech práce a zastaralých přístupech ke zvyšování produktivity:
"Systém práce se neustále vyvíjí - a nikdy neprocházel tak překotným vývojem jako v několika posledních letech. Společnosti musí přehodnotit zkušenosti svých zaměstnanců, aby v dnešní době dokázaly zvýšit produktivitu jejich práce," říká Brent Hyder, President and Chief People Officer ve společnosti Salesforce. "Organizace, které přejdou na nové způsoby práce a začnou využívat výhod, které přináší flexibilita, automatizace a umělá inteligence, či nástroje pro spolupráci, pomohou svým zaměstnancům - a v konečném důsledku i svým zákazníkům - dosáhnout většího úspěchu."
Zpráva nastoluje tři trendy, které definují moderní způsob práce a zvyšují produktivitu zaměstnanců:
Možnosti umělé inteligence a automatizace mají potenciál zefektivnit a optimalizovat opakující se, časově náročné úkoly a umožnit zaměstnancům soustředit se na výkon strategicky důležité práce s nejvyšší prioritou:
60 % zaměstnanců však tvrdí, že jejich společnost nezavedla nástroje AI na podporu zvýšení jejich produktivity. A 43 % pracovníků dodává, že jejich tým nevyužívá možností automatizace, která by jim usnadnila nebo zefektivnila pracovní procesy.
"AI a automatizace jsou výhody, kterých by měli v roce 2023 vyžívat opravdu všichni. Přesto z našeho průzkumu vyplývá, že většina organizací doslova klouže po povrchu, co se týká jejich praktického nasazení v každodenní práci," konstatuje Rob Seaman, Senior Vicepresident of Enterprise Product ve společnosti Slack. "Automatizace může zaměstnancům ušetřit až celý pracovní měsíc ročně a získat jim tak čas na smysluplnější a přínosnější práci. Organizace mají obrovskou příležitost pomoci zaměstnancům, aby pracovali chytřeji, efektivněji a příjemněji."
V časech převažující hybridní práce zaměstnanci hledají flexibilitu a prostředí, které podporuje spolupráci a inkluzi:
Pouze minimum vedoucích pracovníků ale využívá moderní strategie ke zlepšení vzájemné spolupráce svých podřízených, ať už pracují odkudkoli:
Spokojenost s prací, angažovanost a duševní pohoda jsou hlavními faktory, které přispívají k produktivitě, takže je pro vedoucí pracovníky zásadní, aby tyto oblasti zohlednili v rámci toho, jak nově definovat a řídit produktivitu práce svých podřízených:
Většina (82 %) zaměstnanců tvrdí, že pocit spokojenosti a angažovanosti v organizaci by zvýšil jejich produktivitu.
Zaměstnavatelé musí také myslet na odpočinek svých zaměstnanců, protože 53 % pracovníků uvádí, že cítí tlak na rychlou reakci na zprávy, a to i v případě, že jsou odeslány po standardní pracovní době.
Klíčovou roli při utváření pracovní kultury hrají manažeři, kteří musí být vybaveni dovednostmi, jak pracovat na rozvoji lidí, nástroji pro zvyšování efektivity a řízení týmů a podporou týmového odpočinku. Při vytváření zdravého a produktivního prostředí však i oni čelí mnohým výzvám:
"Využitím technologie Salesforce, včetně Slacku jako primární formy komunikace mezi týmy accountů, se týmu Spotify Advertising podařilo vytvořit automatizované pracovní postupy a posílit spolupráci, což vedlo ke 40% zvýšení produktivity celého týmu, například omezením počtu schůzek a e-mailové komunikace," popisuje Daniel Walsh, Global Head of Business Strategy and Operationsve společnosti Spotify.
"Všichni za jednoho a jeden za všechny je jednou ze zásad fungování naší společnosti Duolingo. Usilovně se snažíme podporovat lepší spolupráci a soutěživost, zvláště pak tehdy, pokud to slouží společnému cíli," říká Molly Lindsay, Chief People Officer ve společnosti Duolingo. "Věříme, že nehmotné faktory, jako je motivace, pocit vnitřního naplnění a nadšení, jsou klíčovými prvky, které přispívají k lepší efektivitě a výkonnosti."