Celých 87 % všech organizací tvrdí, že používání technologií zlepšilo jejich týmovou práci, a 88 % podniků zrychlilo své rozhodovací procesy. To je jeden z hlavních závěrů výzkumu „Connected Enterprise Report 2016“ realizovaného agenturou Ovum, jehož výsledky zveřejnila společnost Dimension Data.
Výzkum poskytuje přehled o stavu Nástrojů pro spolupráci a zdůrazňuje trendy a překážky v podnicích z celého světa. Studie je založena na odpovědích 900 účastníků z 15 zemí, zahrnuje IT ředitele, CIO a obchodní produktové manažery pracující v organizacích s více než 1000 zaměstnanci.
"Přibližně 14 % respondentů, což byl druhý nejvyšší podíl, uvedlo, že zvyšování prodejů je nejvyšší cíl jejich strategie pro nasazování nástrojů pro spolupráci, a zároveň každá třetí organizace uvedla zvýšení prodejů mezi tři nejdůležitějších způsoby, jak měřit úspěšnost nasazení svých nástrojů pro spolupráci," říká Joe Manuele, ředitel komunikace z Dimension Data Group. Na rozdíl od zvýšení produktivity zaměstnanců a týmové práce podle něj výzkum ukázal, že více organizací vyžaduje od nástrojů pro spolupráci posílení nových příjmů a prodejů.
„Podniky měly různou míru úspěšnosti, pokud jde o zlepšení, které jim používání technologií pro spolupráci původně měly přinést,“ vysvětluje Brian Riggs, hlavní analytik výzkumné společnosti, Ovum. „Podařilo se jim zlepšení týmové spolupráce a produktivity, zčásti i proto, že na realizaci mohou pracovat se zaměstnanci napřímo. Ale využiti nástrojů pro spolupráci s cílem zlepšit konkurenceschopnost a zefektivnit obchodní procesy je mnohem složitější. Jde o větší změny v tom, jak společnost podniká a jaká její role v rámci daného průmyslu. Tyto změny však mohou vyžadovat značné množství času a úsilí k jejich dosažení.“
„Očekávání jsou vždy velká, ale celé 1/5 firem z 900 nepřinesly nástroje pro spolupráci očekávané přínosy a zvýšení konkurenceschopnosti. To dokazuje, že je třeba mít již na začátku jasnou strategii v tom, co mají nástroje pro spolupráci přinést a jak toho bude dosaženo. Pomáhá tomu řada implementačních nástrojů od průzkumu stavu a požadavků (assessment) přes studie proveditelnosti (proof of concept), které by měli vzniknout u každého projektu tohoto typu, až po čerpání ze zkušeností již realizovaných projektů,“ říká obchodní ředitel Dimension Data Petr Bulička.