Jednou nás to snad čeká všechny, zatím však tuto službu mají k dispozici jen někteří: Klienti Ery, kteří jsou pojištěni u Oborové zdravotní pojišťovny, mají nově možnost se prostřednictvím internetového bankovnictví dostat i ke svým zdravotním údajům. Jde zřejmě o první podobný projekt spolupráce mezi bankou a zdravotní pojišťovnou na českém trhu. Snad budou další následovat. Co všechno je v rámci projektu realizováno?
„Tato unikátní služba plně zapadá do konceptu Ery – chceme propojovat finanční a nefinanční svět a zároveň zjednodušovat lidem život," říká Jan Doubek, ředitel klientské komunikace Ery. „Spolupráci jsme postavili na skutečnosti, že banka je tradičně silná v ochraně dat, takže i tak citlivé údaje, jako jsou ty zdravotní, jsou u nás v naprostém bezpečí," vysvětluje Doubek.
Era a Oborová zdravotní pojišťovna zaměstnanců bank, pojišťoven a stavebnictví (OZP) si uznávají identifikaci svých klientů. Prospěch z toho má mít především klient samotný – stačí, aby se přihlásil do Era portálu a na jednom místě vyřídí všechny své finanční potřeby a zároveň může spravovat svůj zdravotní deník, Vitakartu.
K Vitakartě má prostřednictvím internetového bankovnictví plnohodnotný přístup – může nahlížet do evidence zdravotní péče, vybírat odměny z benefitního systému, vést si vlastní záznamy o zdravotním stavu nebo je rovnou zpřístupnit lékaři, a to vše na základě onoho jednoho přihlášení do Era portálu. „OZP a Era tak svou spoluprací ukazují cestu k on-line propojení finančního a zdravotního světa," dodává generální ředitel OZP Ladislav Friedrich.
Era chce v budoucnu podobnou spolupráci navázat také s dalšími zdravotními pojišťovnami a poskytnout tak přístup ke zdravotním údajům on-line výrazně širšímu spektru klientů.