Finanční správa ČR již v předchozích zdaňovacích obdobích zavedla službu pro placení daně z nemovitých věcí prostřednictvím SIPO a službu zasílání údajů pro placení daně z nemovitých věcí na e-mail. Jak lze uvedenou daň přes SIPO zaplatit? Zde jsou detaily.
„Poplatníci, kteří mají u České pošty zřízeno spojovací číslo SIPO, tak mohou platit daň z nemovitých věcí jednoduše a bez starostí. Pokud má poplatník nastaveno placení SIPO z bankovního účtu, po přihlášení k této službě se mu daň každoročně automaticky strhne z účtu a nemusí tak hlídat termíny, kdy přijde složenka,“ vysvětluje Věra Engelmannová, ředitelka Odboru majetkových daní, oceňování a ostatních agend.
Poplatníci, kteří nevyužívají SIPO, mohou požádat o zaslání informace pro placení daně z nemovitých věcí na e-mail. Každoročně pak obdrží před splatností první splátky e-mailovou zprávu s kompletními informacemi pro placení daně. Tato informace obsahuje obdobné údaje, jaké jsou nyní uvedeny na složence, tj. informace o výši stanovené daně, výši nedoplatku/přeplatku a údaje pro placení daně, a to včetně QR kódu, umožňujícího platbu daně prostřednictvím internetového bankovnictví nebo mobilních platebních aplikací.
Co je nutné pro využití těchto služeb udělat? Pro SIPO stačí vyplnit tiskopis: Oznámení o placení daně z nemovitých věcí prostřednictvím SIPO, přiložit doklad prokazující přidělení spojovacího čísla (např. doklad o přidělení spojovacího čísla nebo aktuální platební doklad SIPO, resp. rozpis bezhotovostní platby SIPO) a předložit jej příslušnému pracovišti Finanční správy nejpozději do 31. ledna 2018.
Pro zasílání e-mailem stačí vyplnit tiskopis: Žádost ve věci zasílání údajů pro placení daně z nemovitých věcí e-mailem a předložit ji příslušnému pracovišti Finanční správy nejpozději do 15. března 2018.
Služby nelze kombinovat.