O nás     Inzerce     KontaktVěrohodné informace z byznysu již od roku 2013
Hledat
Nepřehlédněte: Slovník ekonomických pojmů
Plánovací kalendář 2023
Zkušenosti podnikatelů v ČR
Nenechte si ujít: Nové pozoruhodné IT produkty pro rok 2023
Hlavní rubriky: Ekonomika, Podnikání, Investice, Reality, Lidé, Peníze, Technologie, Zkušenosti, Speciály

Slovník ekonomických pojmů

Jak využít umělou inteligenci v podnikání

Umělá inteligence se v posledních měsících dostala do popředí zájmu s tím, a to díky snadno použitelným nástrojům pro generování grafiky, textu, hudby nebo i videa. Vše nasvědčuje tomu, že její využití poskytne řadě podnikatelů klíčovou konkurenční výhodu. Jak ji využít v podnikání?

Umělá inteligence, často označována jako AI (Artificial Intelligence), sice představuje významný technologický prvek, ale současně se jí dostává pozornosti především díky snadnosti jejího použití.

Co vlastně je umělá inteligence

Umělá inteligence je - stručně řečeno - vědní a technologický obor, který se zabývá vytvářením počítačových systémů schopných provádět úkoly, které by normálně vyžadovaly lidskou inteligenci. Tato technologie umožňuje strojům učit se, analyzovat data, rozpoznávat vzorce a rozhodovat se na základě informací, které získaly. Díky těmto schopnostem může umělá inteligence pomoci podnikům v mnoha oblastech.

Dodejme, že technologie podobné inteligence se dnes zpravidla snaží napodobit lidský mozek: Simulují neuronové sítě, které obsahují stovky miliard parametrů, které se nastavují v procesu učení. Výsledkem je neuronová síť, která disponuje informacemi, na základě kterých je schopna generovat například texty nebo obrázky.

Využití umělé inteligence v podnikání

Jak umělou inteligenci využít v podnikání? Dnes díky nástrojům, jako je ChatGPT, například pro generování nejrůznějších textů - článků do blogu (o vaší firmě nebo o vašich produktech), popisů produktů, tiskových zpráv a podobně. A s nástroji jako je Midjourney nebo Stable Diffusion pro generování obrázků - pro reklamu, ilustrační obrázky k článkům a podobně.

To je ale jen začátek. Klíčovou roli by umělá inteligence měla hrát v automatizaci a optimalizaci procesů. Snadno totiž může být využita k automatizaci opakujících se úkolů a procesů, čímž uvolňuje lidské zdroje pro důležitější úkoly. Například strojové učení a algoritmy zpracování přirozeného jazyka mohou pomoci ve vyhledávání relevantních informací, filtrování dat a zpracování dokumentů.

Její silnou stránkou je i prediktivní analýza. S využitím umělé inteligence mohou podnikatelé získat přístup k prediktivní analýze, která jim umožní předpovědět budoucí trendy a chování zákazníků. To jim dává konkurenční výhodu při plánování marketingových strategií, předvídání poptávky a správě zásob.

A umělá inteligence může pomoci podnikatelům poskytovat personalizované služby svým zákazníkům. Na základě analýzy dat o preferencích a chování zákazníků může AI navrhovat nabídky, které jsou pro každého zákazníka individuálně relevantní. Tím se zvyšuje spokojenost zákazníků a jejich loajalita k podniku.

Nutno dodat, že zatímco generování textů a grafiky je již relativně snadné, automatizace, prediktivní analýza nebo poskytování personalizovaných služeb vyžadují silnou podporu odborníků. Lze však očekávat, že i zde bude snadno použitelných nástrojů rychle přibývat.

Budoucnost využití umělé inteligence v podnikání

Pro příští měsíce a léta lze očekávat, že využití umělé inteligence v podnikání bude nadále růst. Pokroky v oblasti strojového učení povedou ke vzniku ještě sofistikovanějších systémů, které budou schopny provádět komplexnější úkoly. Umělá inteligence bude pravděpodobně hrát klíčovou roli v automatizaci a autonomizaci průmyslových procesů, což povede k větší efektivitě a nižším nákladům. Podnikatelé, kteří umělou inteligenci začnou začleňovat do svých strategií co nejdříve, budou mít pravděpodobně lepší šance na úspěch ve svých odvětvích.


(15. 6. 2023 | redakce2)

Facebook Twitter
Komentáře, názory a rady

Zatím sem nikdo nevložil žádný komentář. Buďte první...

>>> Číst a vkládat komentáře <<<
©2013-2023 OnBusiness.cz, ISSN 2336-1999 | Názvy použité v textech mohou být ochrannými známkami příslušných vlastníků.
Provozovatel: Bispiral, s.r.o., kontakt: BusinessIT(at)Bispiral.com | Inzerce: Best Online Media, s.r.o., zuzana@online-media.cz
O vydavateli | Pravidla webu OnBusiness.cz a ochrana soukromí | pg(6949)