O nás     Inzerce     KontaktVěrohodné informace z byznysu již od roku 2013
Hledat
Nepřehlédněte: Slovník ekonomických pojmů
Plánovací kalendář 2025
Zkušenosti podnikatelů v ČR
To nejlepší z IT: Pozoruhodné IT produkty pro rok 2025
Hlavní rubriky: Ekonomika, Podnikání, Investice, Reality, Lidé, Peníze, Technologie, Zkušenosti, Speciály

Slovník ekonomických pojmů
Praktické informace pro firmy

Jak vydělat na mobilní aplikaci

Aplikace pro mobilní telefony a tablety mohou být zajímavým zdrojem příjmů. A to ať už chcete prodávat aplikace samotné, nebo takové aplikace využívat například pro prodej vlastního zboží nebo služeb. Se zajímavými výsledky svého průzkumu zaměřeného především na prodej aplikací přišla nedávno společnost Gartner.

Výsledky průzkumu mimo jiné ukazují, že zákazníci utratí téměř o čtvrtinu víc za dodatečné nákupy funkčnosti z mobilních aplikacích než za samotné aplikace. 45 % respondentů, kteří vůbec nějaké aplikace kupují, utratí za přímé nákupy aplikací méně než 5 dolarů za tři měsíce (38 % v případě nákupů z aplikací), 20 % pak 5-10 dolarů (19 % z aplikací), 12 % 10-15 dolarů (10 % pro nákupy z aplikací). Ale třeba 4 % jich z aplikací utratí více než 100 dolarů (2 % přímo za mobilní aplikace), 5 % pak 50-100 dolarů (3 % přímo za aplikace).

Pokud jde o absolutní čísla, uživatelé v průměru utratí za placené mobilní aplikace 7,40 amerických dolarů za čtvrtletí, za nákupy z nich pak 9,20 dolaru. „To potvrzuje, že jakmile jsou si uživatelé jistí, že aplikace poskytuje očekávanou hodnotu bez toho, aby bylo třeba platit dopředu, je pro ně snazší zaplatit za nákupy v aplikaci,“ vyvozuje z toho Stephanie Baghdassarianová ze společnosti Gartner.

Realita je ale pestřejší. 65 % respondentů průzkumu utratí stejně za oba typy nákupů. Z těch, kteří loni změnili své zvyky, jich pak 62 % zvýšilo útraty za nákupy z aplikací, zatímco 55 % zvýšilo útraty za přímé nákupy aplikací. Mladší uživatelé pak typicky více utrácejí z aplikací.

A když už jsme u monetizace mobilních aplikací, za zmínku ještě stojí efektivita reklam v nich - alespoň, v tomto případě, z pohledu uživatelů. Pětina respondentů tvrdí, že na reklamu v aplikacích klikne často, zatímco dvě třetiny z nich tvrdí, že na ni neklikají.

Zbývá dodat, že výsledky průzkumu byly zveřejněny před pár dny, ale proběhl loni v létě v USA, Velké Británii a v Číně. Je zřejmé, že jakkoli závěry celkově vyznívají ve prospěch nákupů z aplikací, realita je složitější - a vhodný obchodní model bude závislý na řadě proměnných souvisejících s každou konkrétní aplikací.

 

Petr Mandík, editor OnBusiness.cz


(6. 6. 2016 | redakce2)

Facebook Twitter
Komentáře, názory a rady

Zatím sem nikdo nevložil žádný komentář. Buďte první...

>>> Číst a vkládat komentáře <<<
©2013-2024 OnBusiness.cz, ISSN 2336-1999 | Názvy použité v textech mohou být ochrannými známkami příslušných vlastníků.
Provozovatel: Bispiral, s.r.o., kontakt: BusinessIT(at)Bispiral.com | Inzerce: Best Online Media, s.r.o., zuzana@online-media.cz
O vydavateli | Pravidla webu OnBusiness.cz a ochrana soukromí | pg(2533)