O nás     Inzerce     KontaktVěrohodné informace z byznysu již od roku 2013
Hledat
Nepřehlédněte: Slovník ekonomických pojmů
Plánovací kalendář 2025
Zkušenosti podnikatelů v ČR
Nejlepší IT: Pozoruhodné IT produkty pro rok 2024 podruhé
Hlavní rubriky: Ekonomika, Podnikání, Investice, Reality, Lidé, Peníze, Technologie, Zkušenosti, Speciály

Slovník ekonomických pojmů
Praktické informace pro firmy

Jak se stravují čeští zaměstnanci? Nejčastěji jídlem z domova!

Podniková jídelna, restaurace, dovážková služba, blízký obchod… možností, jak v polední pauze dočerpat energii, je mnoho. Čeští zaměstnanci si ale nejčastěji nosí jídlo z domova, a tento trend se stále větší oblibou „domácího vaření“ spíše narůstá. To potvrdily i výsledky ankety na portálu Profesia.cz, kde tuto možnost uvedlo 38 %.

Z iniciativy Evropské komise v loňském roce proběhl průzkum stravovacích návyků zaměstnanců, tedy toho, jak zejména obědváme v průběhu pracovního týdne. Výsledky ukázaly, že lidé se od preference ceny posunuli k upřednostnění chuti, roste ale počet těch, kteří si nosí jídlo z domova.

„Povinnost poskytnout zaměstnancům přestávku, a to nejdéle po 6 hodinách práce, je dána ze zákona. Někdy však bývá problém najíst se za oněch zákonem stanovených 30 minut,“ říká Zuzana Lincová, ředitelka pracovního portálu Profesia.cz. „Ne každá firma má svou jídelnu, řada zaměstnavatelů poskytuje proto příspěvek na jídlo v podobě stravenek. Ale stále častěji také podporují možnost kvalitně se najíst přímo na pracovišti, ať už jde o zajištění dovážky jídel, nebo vybavení relaxačních zón a kuchyněk tak, aby si tam lidé mohli připravit to, co si přinesou z domova nebo koupí.“

Jaké jsou konkrétní výsledky ankety? Nejvíce lidí si nosí jídlo z domova (38 %). Následují ti, kteří chodí na oběd do restaurací v okolí nebo si jídlo nakupují v okolních obchodech – celkem 31 % respondentů. Z toho větší část dostává stravenky (19 % respondentů oproti 12 % bez stravenek). Početně téměř vyrovnaní (27 %) jsou ti, kterým jídlo zajišťuje zaměstnavatel, tedy mají vlastní jídelnu nebo soukromníka, který se o obědy postará. Dovážkovou službu podle ankety využívají zatím jen 4 % respondentů, ale tento segment je rozhodně na vzestupu.

„Zaznamenáváme výrazný nárůst poptávky v okrajových částech velkých měst, business parcích a průmyslových zónách, kde je nabídka gastronomických služeb slabší,“ říká Radek Finkous, Marketing Director Dámejídlo.cz. „Objednání z damejidlo.cz je pro tyto zákazníky zajímavou alternativou, která zpřístupní nabídku restaurací všech typů, a také jim ušetří mnoho času.“


(1. 11. 2017 | redakce2)

Facebook Twitter
Komentáře, názory a rady

Zatím sem nikdo nevložil žádný komentář. Buďte první...

>>> Číst a vkládat komentáře <<<
©2013-2024 OnBusiness.cz, ISSN 2336-1999 | Názvy použité v textech mohou být ochrannými známkami příslušných vlastníků.
Provozovatel: Bispiral, s.r.o., kontakt: BusinessIT(at)Bispiral.com | Inzerce: Best Online Media, s.r.o., zuzana@online-media.cz
O vydavateli | Pravidla webu OnBusiness.cz a ochrana soukromí | pg(3507)