O nás     Inzerce     KontaktVěrohodné informace z byznysu již od roku 2013
Hledat
Nepřehlédněte: Slovník ekonomických pojmů
Plánovací kalendář 2025
Zkušenosti podnikatelů v ČR
Nejlepší IT: Pozoruhodné IT produkty pro rok 2024 podruhé
Hlavní rubriky: Ekonomika, Podnikání, Investice, Reality, Lidé, Peníze, Technologie, Zkušenosti, Speciály

Slovník ekonomických pojmů
Praktické informace pro firmy

Jak se e-shopy připravují na Vánoce 2019

Vánoční sezóna znamená pro e-shopy nejvýznamnější období v roce, a to zejména proto, že pro některé z nich může tvořit až 40 % ročního obratu. A právě to je důvod, proč se české elektronické obchody na vánoční období připravují již během léta. Jaké kroky činí?

Zatímco většina Čechů si aktuálně užívá či ještě dokonce plánuje letošní dovolenou, společnosti zabývající se vývojem e-commerce sféry žijí už teď přípravami na Vánoce včetně akce Black Friday, která se zabydlela na českém obchodním trhu. Vánoční sezóna je pro e-shopy extrémně důležitá, může tvořit až 40 % ročního obratu, proto se na ni e-shopy připravují už během letních měsíců. Přípravy se odehrávají zejména na poli marketingu a logistiky, vymýšlejí se produktové novinky, mezi které patří například různé vánoční sety, přidávají se ale také nejrozmanitější nové funkce. „Načasování a pečlivá příprava s předstihem je pro toto období extrémně důležitá. Pro některé e-shopy může podcenění či špatně zvolená taktika mít dokonce i fatální následky,“ říká Lukáš Havlásek, CEO společnosti Shopsys.

Ze statistických údajů loňského roku je prokazatelné, že Vánoce tvoří 1/5 z celkového obratu v e-commerce za celý rok a růst tržeb je závislý na tom, jaký typ sortimentu e-shop prodává. Například segment hraček roste v tomto období o více než 300 %, o 70-100 % rostou tržby e-shopu s módou a o něco vyšší růst vykazuje i odvětví elektroniky a byznys s knihami.

Pokud by firmy chtěly spustit svůj e-shop ještě letos, nemůžou již počítat s vysokými tržbami spojenými s letošní vánoční sezonou. „Po spuštění zbrusu nového portálu trvá zpravidla několik měsíců než si funkčnost, obliba u zákazníků a dořešení problému takzvaně „sednou”, a to včetně zaindexování stránek nového e-shopu internetovými vyhledávači," dodává Havlásek.

V případě, že firmy plánují spuštění zcela nového e-shopu či chtějí realizovat na svém stávajícím e-shopu razantní změny, je podle odborníků třeba vše začít řešit zhruba třičtvrtě roku dopředu. Měsíce práce zahrnují výběrové řízení, analýzy, kódování a programování. Je nutné zároveň počítat s tím, že ne každá agentura je schopna právě toto vše zajistit v určitém časovém horizontu.


(24. 9. 2019 | redakce2)

Facebook Twitter
Komentáře, názory a rady

Zatím sem nikdo nevložil žádný komentář. Buďte první...

>>> Číst a vkládat komentáře <<<
©2013-2024 OnBusiness.cz, ISSN 2336-1999 | Názvy použité v textech mohou být ochrannými známkami příslušných vlastníků.
Provozovatel: Bispiral, s.r.o., kontakt: BusinessIT(at)Bispiral.com | Inzerce: Best Online Media, s.r.o., zuzana@online-media.cz
O vydavateli | Pravidla webu OnBusiness.cz a ochrana soukromí | pg(4844)