O nás     Inzerce     KontaktVěrohodné informace z byznysu již od roku 2013
Hledat
Nepřehlédněte: Slovník ekonomických pojmů
Plánovací kalendář 2025
Zkušenosti podnikatelů v ČR
Nejlepší IT: Pozoruhodné IT produkty pro rok 2024 podruhé
Hlavní rubriky: Ekonomika, Podnikání, Investice, Reality, Lidé, Peníze, Technologie, Zkušenosti, Speciály

Slovník ekonomických pojmů
Praktické informace pro firmy

Jak otrávit zákazníka: Nechte ho za odběr zboží platit

Některé obchody si nechávají platit i za odběr zboží na pobočkách. Je zřejmé, že si tím kompenzují náklady s tím spojené - a zvyšují zisky, ale zákazníci to pochopitelně nemilují. Nicméně nemají-li po ruce pohodlnější možnost, tolerují to. Dle nedávného průzkumu předního českého internetového prodejce preferují zákazníci osobní odběr zdarma, a to ve výdejnách vzdálených do 20 km od bydliště, které jsou otevřené i o víkendu.


Dle průzkumu, který v první polovině června zrealizoval internetový obchod Kasa.cz mezi svými zákazníky, vyplývá, že většina Čechů volí osobní převzetí zboží proto, aby snížila výši nákladů na doručení zboží. Ostatně nízká cena zboží bývá i jedním z nejčastějších impulzů k online nákupům.

„Dvě třetiny respondentů potvrdily, že osobní převzetí zboží volí právě kvůli eliminaci nákladů na přepravu. 100 Kč za dopravu je obvykle hranice, přes kterou již nechtějí jít,“ uvedla Andrea Čižmářová, ředitelka Kasa.cz a dodala: „Mezi další zmiňované argumenty pro osobní odběr internetového nákupu patřily časová flexibilita, možnost kontroly obsahu balení či osobní kontakt s prodejcem.“

Platba za osobní odběr

Zavedení poplatku za osobní odběr některými internetovými prodejci rozjitřilo v internetové komunitě vášně. Z průzkumu Kasa.cz vyplývá, že téměř polovina lidí (48 %) nechce za osobní odběr platit vůbec, čtvrtina je ochotna dát do 20 Kč, další čtvrtina 20-50 Kč a pouze 2 % by zaplatila více než 50 Kč. „Průzkum jen potvrdil naše předpoklady, a proto si v našich kamenných prodejných Kasahouse či výdejních místech Kasapoint, kterých je nově po celém území republiky celkem 64, mohou zákazníci vyzvedávat zboží bez poplatku, na většině míst i o víkendu,“ sdělila Andrea Čižmářová.

Nicméně je zřejmé, že nemají-li zákazníci po ruce lepší možnost, s platbou za osobní odběr se smíří. Ukazují to výsledky dalšího populárního e-shopu, Alza.cz, který si za osobní odběry nechává platit.

Velkým tématem a příležitostí pro internetové obchodníky je víkendový odběr či doručování - 4 z 5 lidí by dle průzkumu měli rádi možnost vyzvednout si zboží i o víkendu a 3 ze 4 respondentů by uvítali víkendové doručování přepravními firmami.

Co se vzdálenosti odběrního místa od zákazníkova bydliště týče, tak skoro polovina (45 %) zákazníků není kvůli vyzvednutí zboží ochotna opustit svoje město. Čtvrtina respondentů by si pro zboží dojela do 10 km, pětina do 20 km a 10 % dokonce více než 20 km. Z toho je patrné, že se vzdáleností klesá ochota lidí cestovat za osobním odběrem, což je logické i v ekonomickém kontextu. 64 nových výdejních míst Kasapoint je po celé republice rozmístěno tak, že naprostá většina obyvatel ČR to do nejbližšího z těchto míst nemá dále než 20 km.

Průzkumu se zúčastnilo celkem 3 000 respondentů z řad zákazníků Kasa.cz.


(24. 6. 2014 | redakce2)

Facebook Twitter
Komentáře, názory a rady

Zatím sem nikdo nevložil žádný komentář. Buďte první...

>>> Číst a vkládat komentáře <<<
©2013-2024 OnBusiness.cz, ISSN 2336-1999 | Názvy použité v textech mohou být ochrannými známkami příslušných vlastníků.
Provozovatel: Bispiral, s.r.o., kontakt: BusinessIT(at)Bispiral.com | Inzerce: Best Online Media, s.r.o., zuzana@online-media.cz
O vydavateli | Pravidla webu OnBusiness.cz a ochrana soukromí | pg(1248)