O nás     Inzerce     KontaktVěrohodné informace z byznysu již od roku 2013
Hledat
Nepřehlédněte: Slovník ekonomických pojmů
Plánovací kalendář 2025
Zkušenosti podnikatelů v ČR
To nejlepší z IT: Pozoruhodné IT produkty pro rok 2025
Hlavní rubriky: Ekonomika, Podnikání, Investice, Reality, Lidé, Peníze, Technologie, Zkušenosti, Speciály

Slovník ekonomických pojmů
Praktické informace pro firmy

Jak o zákaznících zjistit všechno: Od polohy k profilu na Facebooku

Spotřebitelé jsou sice ochotní sdílet s firmami své osobní informace, ale výměnou za to očekávají hodnotné výhody. Zjistila to nová spotřebitelská studie IBM; souvisejícího průzkumu se zúčastnilo přes 30 000 spotřebitelů z celého světa. Ukázalo se rovněž, že zákazníci jsou ochotni sdílet i svou polohu nebo přístup k profilu na sociálních sítích.

Ve srovnání s minulým rokem se zastoupení spotřebitelů, kteří jsou ochotní sdílet s prodejci současnou polohu skrze GPS, téměř zdvojnásobilo a dosáhlo 36 %. 32 % spotřebitelů by s obchodníky sdílelo odkazy na své profily na sociálních sítích a 38 % by jim poskytlo své číslo na mobil k zasílání textových zpráv.

Je tu ale podmínka

Přestože naprostá většina prodejců uvádí jako svůj cíl omnichannel retailing (tedy prodej pomocí mobilních, online i tradičních obchodních kanálů k zajištění propojeného a osobního přístupu k zákazníkům), zákazníci sami o něj přímo nežádají. Jednoduše podle IBM očekávají, že budou moci využít technologie ve všech oblastech života včetně nakupování. Studie IBM zjistila, že následující prvky jsou pro zákazníky nejdůležitější (v uvedeném pořadí):

  • Konzistence cen napříč různými nákupními kanály.
  • Možnost dopravit zákazníkovi domů zboží, které právě není skladem.
  • Možnost sledování stavu objednávky.
  • Konzistentní sortiment napříč různými nákupními kanály.
  • Možnost vrátit zboží zakoupené online v prodejně.

Showrooming? Ani ne...

Není překvapením, že spotřebitelé čím dál více nakupují online. V roce 2013 84 % respondentů uvedlo, že provedli svůj poslední nákup (mimo potravin) v kamenném obchodě. V tomto roce se jejich počet snížil na 72 %. Překvapivě za tímto trendem nestojí „showrooming” - proces, kdy si spotřebitel zboží prohlédne v obchodě, ale nákup provede na internetu. Přestože takto postupovalo více respondentů než loni (8 % namísto loňských šesti), jen 30 % všech online nákupů vycházelo z showroomingu, což představuje oproti loňským 50 % výrazný pokles. 70 % online nákupů provedli nakupující, kteří směřovali přímo na web.

Základní zjištění průzkumu ale říká jasně: Zákazníci s vámi chtějí komunikovat, ale podle svých pravidel. A pokud vám sdělí osobní informace, pak za to očekávají odměnu.


(28. 1. 2014 | redakce2)

Facebook Twitter
Komentáře, názory a rady

Zatím sem nikdo nevložil žádný komentář. Buďte první...

>>> Číst a vkládat komentáře <<<
©2013-2024 OnBusiness.cz, ISSN 2336-1999 | Názvy použité v textech mohou být ochrannými známkami příslušných vlastníků.
Provozovatel: Bispiral, s.r.o., kontakt: BusinessIT(at)Bispiral.com | Inzerce: Best Online Media, s.r.o., zuzana@online-media.cz
O vydavateli | Pravidla webu OnBusiness.cz a ochrana soukromí | pg(649)