O nás     Inzerce     KontaktVěrohodné informace z byznysu již od roku 2013
Hledat
Nepřehlédněte: Slovník ekonomických pojmů
Plánovací kalendář 2025
Zkušenosti podnikatelů v ČR
Nejlepší IT: Pozoruhodné IT produkty pro rok 2024 podruhé
Hlavní rubriky: Ekonomika, Podnikání, Investice, Reality, Lidé, Peníze, Technologie, Zkušenosti, Speciály

Slovník ekonomických pojmů
Praktické informace pro firmy

Jak nabídnout byt k pronájmu těm nejspolehlivějším nájemcům

Poptávka po nájemním bydlení dlouhodobě roste – podle dat Bezrealitky bylo na začátku roku v Česku průměrně 30 zájemců o jeden byt a v Praze dokonce 43. O pozvání na prohlídku tak často rozhoduje pouze rychlost reakce na inzerát, což pak mnohdy vede ke zklamání jak zájemců, tak majitelů. Bezrealitky proto přinášejí největší změnu svého nájemního modelu za poslední dekádu: z doložení bezdlužnosti dělají nový standard, umožňují zájemcům dobrovolně nabídnout vyšší cenu a zároveň spouští přehledné plánování prohlídek pro co nejefektivnější domluvu. Slibují si od toho až trojnásobně vyšší šanci, že se solidní zájemce s majitelem nakonec domluví.

Situace na nájemním trhu opět směřuje k extrémům. Loni průměrný počet zájemců o jednu nabídku nájemního bydlení neklesl v Česku pod 20 lidí a v Praze dokonce pod 30. A letošní rok zatím naznačuje, že poptávka bude spíše růst než klesat. Kromě nedostupných hypoték se ke slovu dostává také demografie a skutečnost, že do krajských měst se z jejich okolí začíná přesouvat zvýšené množství nových obyvatel. S tím se pochopitelně snižuje šance, že se majitel dokáže spojit se všemi zájemci. S těmi, se kterými by si mohl rozumět nejvíce, tak často vůbec nejedná – jen kvůli tomu, že zareagovali později.

„Když se vám na jednu nabídku přihlásí 30 zájemců, na prohlídku jich pozvete maximálně třetinu, většinou ještě míň. Kupeckými počty dojdeme k závěru, že alespoň na 66 % vůbec nepotkáte toho nejlepšího. Přitom první krok, abyste si s nájemcem ‚sedli‘, je dobře ho poznat,“ říká Martin Ponzer, CEO Bezrealitky. „I proto 94 % majitelů podle našich dat preferuje zájemce, kteří mají ověřený profil. Další ‚body‘ mohou získat, pokud mají v profilu o sobě vyplněné základní informace. Majitel pochopitelně chce vědět, komu svou nemovitost nabízí.“

Vyplněný profil tak má pro majitele logicky větší význam než prosté ‚dobrý den, mám zájem o prohlídku‘. Například v Německu, kde je statisticky mnohem delší doba trvání pronájmu, jdou majitelé v prověřování mnohem dál. Je běžné, že zájemci sami dokládají potenciálnímu pronajímateli doklad o příjmech a třeba i doporučení od předchozích pronajímatelů.

Vyhrávat musí ten nejspolehlivější, nikoli nejrychlejší

Ověření bezdlužnosti, které může na portálu dobrovolně a zdarma doložit každý zájemce, se spolu s kompletním vyplněním informací o zájemci nově stane klíčovým stavebním kamenem v řazení kandidátů, které portál majitelům nabídne. Význam samotné rychlosti reakce na inzerát tak výrazně oslabí. Podle Martina Ponzera se tak zhruba trojnásobně zvýší šance zájemcům, kteří to s hledáním bydlení myslí opravdu vážně.

„Samotný výběr vhodného kandidáta stejně ve výsledku rozhodne až osobní setkání. Čas je drahý. Takže jdeme naproti tomu, aby se spolu potkávali jen ti, kteří mají největší šanci na vzájemnou dohodu,“ říká Martin Ponzer. „Navíc jasně vidíme, že cena dnes nehraje takovou roli jako spolehlivost nájemníka. Chceme tedy, aby měli největší šanci ti, kteří prokazatelně spolehliví jsou. A zbavili jsme dohodu majitelů a zájemců zlozvyků, jako je nezvedání telefonů nebo nerespektování domluvených schůzek.“

Tomu jde naproti i další nová funkce – úprava platformy pro vzájemnou komunikaci a plánování prohlídek. Bezrealitky sadou nových funkcí, jako je například sdílený kalendář nebo automatické upozornění se souhrnem informací a místem setkání, zkracují běžnému majiteli čas strávený odbavováním komunikace na pouhou desetinu. A umožňují mu zvládnout i případný extrémní zájem o jeho nabídku.

„Celý proces teď bude vypadat následovně: Bezrealitky doporučí zájemce, kterým se má majitel primárně věnovat. Ostatní pak informují, jak dlouhá je před nimi fronta, aby pochopili, proč se jim majitel nemůže věnovat okamžitě. Zájemci se mohou hlásit na termíny prohlídek, které si majitel spravuje ve svém účtu. Pokud si prohlídku potvrdí, v e-mailu pak najdou jednoduchý souhrn informací o schůzce,“ zmiňuje Martin Ponzer. „Plánujeme také funkci, v rámci které zájemcům před prohlídkou přijde SMS zpráva s připomínkou termínu prohlídky, kontaktem na majitele a odkazem, jehož prostřednictvím mohou dát majiteli včas vědět, pokud by se jim nakonec domluvený termín nehodil.“

Zvýšit šanci na získání bytu pomůže i dobrovolný příhoz

Bezrealitky však vychází vstříc i v další oblasti. Tou jsou takzvané dobrovolné příhozy ze strany zájemců, kteří jsou ochotni nabídnout vyšší nájemné, než je původní nabídka. Při reakci na inzerát bude moci zájemce navýšit cenu o 2, 5, 10 nebo 20 procent požadovaného nájemného.

„Naším cílem je propojovat ty správné zájemce a pronajímatele, kteří si budou nejlépe vyhovovat. Zavádíme na Bezrealitky také možnost přihazování – zájemce bude moci reagovat na nabídku s tím, že automaticky nabídne navíc 2 %, 5 %, 10 % nebo 20 % nájemného,“ říká Martin Ponzer. „Tuto nabídku uvidí majitel v komunikační platformě a budou se mu podle ní řadit zájemci, neověřený zájemce ale v pořadníku nebude moci přeskočit ověřeného – stále platí, že mezi zájemce s největší šancí na úspěch posune klienty právě ověření profilu, a to je pro všechny zdarma.“


(20. 5. 2024 | redakce2)

Facebook Twitter
Komentáře, názory a rady

Zatím sem nikdo nevložil žádný komentář. Buďte první...

>>> Číst a vkládat komentáře <<<
©2013-2024 OnBusiness.cz, ISSN 2336-1999 | Názvy použité v textech mohou být ochrannými známkami příslušných vlastníků.
Provozovatel: Bispiral, s.r.o., kontakt: BusinessIT(at)Bispiral.com | Inzerce: Best Online Media, s.r.o., zuzana@online-media.cz
O vydavateli | Pravidla webu OnBusiness.cz a ochrana soukromí | pg(7133)