Nudným tištěným marketingovým materiálům už nadobro odzvonilo. To je jedno z hlavních poselství nového projektu Creative Hub, který odstartoval v dubnu 2018. Jeho cílem je zdarma vzdělávat a informovat reklamní agentury, grafická studia a marketingová oddělení o nových možnostech v oblasti tištěné marketingové a vizuální komunikace. V následujícím roce je pro ně připravená série bezplatných přednášek a workshopů se zajímavými hosty. Pod projektem je podepsaná česká poradenská společnost Grafie CZ, odborným garantem projektu je Konica Minolta.
„Zdá se nám, že v České republice jsme momentálně trochu pozadu s některými trendy v oboru polygrafie. Za našimi hranicemi se už totiž běžně používají technologie, které nabízejí úplně nové možnosti v povrchové úpravě tiskovin s atraktivním grafickým designem na různých pozvánkách, vizitkách, dárkových krabičkách nebo přebalech katalogů a knih. Přitom v Česku je už máme taky, jenom se o nich zatím tolik neví, což je škoda, protože naši kreativci mají světovou úroveň,“ vysvětluje ředitel Grafie CZ Martin Novotný důvod, který stál za vznikem projektu Creative Hub.
Pro zájemce, kteří se chtějí do Creative Hubu zapojit, je určen úvodní seminář, na kterém se dozví všechny podstatné informace o projektu a zjistí, jak může zušlechtění tiskovin zcela změnit marketingový účinek. Konkrétní termíny jsou postupně zveřejňovány na FB profilu @CREATIVEHUBCZ. Prvních sedm seminářů už proběhlo v Praze, Plzni a Brně. V květnu čekají semináře Ostravu, Olomouc a Prahu.
„Pokud se účastník zaregistruje do Creative Hubu, čeká ho série workshopů a práce na vlastním, nebo zadaném projektu pod dohledem odborných mentorů. Vyzkouší si tak celý proces realizace kreativního marketingového projektu od nápadu, přes úpravy, konzultace, tiskovou přípravu až po samotný finální tisk, zušlechtění a následnou prezentaci hotového díla,“ vysvětluje obchodní ředitel divize produkčního tisku Konica Minolta Business Solutions Czech Marcel Loreth. Mezi odbornými mentory bude například Vladimír Strejček označovaný jako guru české ilustrace, který například naskicoval maskota Sazce.
Pro zájemce je připravena také soutěž, ve které odborná porota ocení nejlepší výtvory ve třech kategoriích. Vítězové získají zajímavou finanční odměnu a čekají na ně také možnosti další spolupráce. Projekt bude zakončen slavnostním večerem, kterého se zúčastní řada zajímavých osobností a firem nejen z oboru polygrafie.