O nás     Inzerce     KontaktVěrohodné informace z byznysu již od roku 2013
Hledat
Nepřehlédněte: Slovník ekonomických pojmů
Plánovací kalendář 2025
Zkušenosti podnikatelů v ČR
Nejlepší IT: Pozoruhodné IT produkty pro rok 2024 podruhé
Hlavní rubriky: Ekonomika, Podnikání, Investice, Reality, Lidé, Peníze, Technologie, Zkušenosti, Speciály

Slovník ekonomických pojmů
Praktické informace pro firmy

Jak co nejlépe využít mobilní zařízení pro svůj byznys

S rostoucí popularitou mobilních zařízení mezi uživateli všech profesí a věkových kategorií roste i potenciál těchto zařízení pro byznys. Otevírá se přitom řada zajímavých nových příležitostí. Pojďme se tu podívat na některé z nich.

Mobilní zařízení u klientů


Do první skupiny příležitostí, které mobilní zařízení přinášejí pro byznys, patří ty, které sázejí na používání mobilních zařízení klienty. Uživatelé totiž mívají své mobilní zařízení po ruce kdykoli a kdekoli – a vy jim tak kdykoli a kdekoli můžete nabídnout své produkty, případně služby určené pro tato mobilní zařízení.

Jak to může vypadat v praxi? Například tak, že klientům ve svých provozovnách poskytnete bezplatné připojení k internetu, čímž se v jejich očích můžete stát přitažlivější firmou, než blízká konkurence. Toho často využívají restaurace, kavárny, bary... Ale pozor – můžete jít ještě dále: Pokud se přes vás klient připojí, můžete mu naservírovat – například na začátku připojení – dodatečné informace, kterými ho přimějete u vás utrácet více. Lze mu nabídnout okamžitou cenovou akci, nebo třeba akci pro blízkou budoucnost, abyste ho přiměli k návratu.

Klienta můžete rovněž vyzvat k připojení se k vaší síti, pokud míjí váš obchod. „Připojte se a podívejte se hned teď na speciální slevu jen pro Vás,“ může hlásat poutač na vaší výloze. Jakmile se uživatel připojí, učiníte mu vhodnou nabídku – anebo ho třeba ještě přimějete, aby si stáhl vaši mobilní aplikaci, kterou bude mít později stále na očích! A vy tak budete mít zajímavý komunikační kanál pro komunikaci s ním.

S předchozím bodem souvisí i další pozitivum mobilních zařízení: Lidé je často používají doma, když se chvíli nudí. A co lepšího by na nich měli dělat, než nakupovat vaše produkty? No řekněte! Nezapomeňte kromě vlastní propracované aplikace ani na webové stránky, které jsou optimalizované pro mobilní zařízení. Mimochodem – vyhledávač Google nyní při zobrazování výsledků vyhledávání na mobilních zařízeních přihlíží k tomu, zda stránky takto optimalizované jsou. A že být ve výsledcích vyhledávání vpředu je důležité, to ví každý!

Mobilní zařízení u zaměstnanců

Další kapitolou je využívání mobilních zařízení zaměstnanci firmy. Nenechte si ujít výhody, které plynou z faktu, že s kvalitním tabletem v ruce se klientovi prezentují mnohé produkty – a realizují jejich objednávky – významně snáze, než bez něj. A to už vůbec nemluvíme o tom, že když je tablet on-line, lze klienta – v případě, že používáte dostatečně sofistikovaný informační systém - okamžitě informovat například o tom, kdy mu můžete své produkty doručit.

Díky mobilním telefonům a tabletům jsou také zaměstnanci snadno schopni řešit pracovní záležitosti i na cestách. A nemusí jít jen o pracovní cesty nebo o dovolené (ano, známe tu poučku, že na dovolené se přece nepracuje – ale také víme, že někdy není zbytí). Třeba vyřídit si e-maily cestou do práce přináší také příjemnou úsporu času.

A stále větší samozřejmostí je využívání mobilních zařízení u zaměstnanců, k jejichž náplni přímo patří fungování mimo pevné pracoviště. Ať už jde o řidiče, již výše zmíněné prodejce, manažery na stavbách nebo řadu dalších.

Mobilní zařízení u partnerů

A nezapomeňme ani na mobilní zařízení u vašich partnerů. Využití mobilních zařízení v logistice je často diskutovaným tématem a schopnost ve spolupráci s přepravci poskytnout partnerům podrobné informace o pohybu dodávaného zboží až na jejich smartphony nebo tablety může patřit k významným konkurenčním výhodám.

Nejde ale samozřejmě jen o dopravu. Nejen koncoví uživatelé nakupují z tabletů a mobilů, takže poskytování katalogu zboží tak, aby byl použitelný rovněž na mobilních zařízeních, by dnes mělo být samozřejmostí. Stejně jako poskytování potřebných informací o službách, které nabízíte.

Tablety, smartphony, wearables...

Aktuálně je nejpopulárnější kategorií mobilních zařízení chytrý telefon, je ale vhodné počítat i s dalšími formáty těchto produktů. Pro prezentaci informací jde rozhodně ještě o tablety, pro získávání informací pak rovněž o různé wearables (tedy „nositelnosti“ – různé chytré náramky nebo hodinky). Další velkou věcí pak podle analytiků bude internet věcí (skrývající se často za zkratkou IoT – Internet of Things) – zpravidla drobných čidel, díky nimž bude možné shromažďovat informace z výrobních provozů a obecně z areálů firem, ale také od klientů, přepravců a podobně.

Prostě: Vývoj ve světě mobilních zařízení se vyplatí bedlivě sledovat. I když je možná nyní pro svůj byznys využijete jen v omezené míře, již v blízké budoucnosti v nich můžete objevit příležitost, která vás ve vašem oboru podnikání posune výrazně vpřed před konkurenci.


(4. 5. 2015 | redakce2)


Tento článek je součástí speciálu:

Mobilní byznys: Využijte příležitostí, které se tu nabízejí

Mobilní zařízení – chytré telefony, tablety, hybridní produkty, ale třeba i takzvané wearables - nabízejí při použití v podnikání řadu...


Facebook Twitter

Partneři speciálu:



Komentáře, názory a rady

Zatím sem nikdo nevložil žádný komentář. Buďte první...

>>> Číst a vkládat komentáře <<<
©2013-2024 OnBusiness.cz, ISSN 2336-1999 | Názvy použité v textech mohou být ochrannými známkami příslušných vlastníků.
Provozovatel: Bispiral, s.r.o., kontakt: BusinessIT(at)Bispiral.com | Inzerce: Best Online Media, s.r.o., zuzana@online-media.cz
O vydavateli | Pravidla webu OnBusiness.cz a ochrana soukromí | pg(1820)