Aktuální průzkum zaměřený na nákupy online ukázal, že Češi rozhodně při vánočních nákupech nechtějí spoléhat jen na kamenné prodejny. Téměř 9 z 10 lidí se chystá koupit alespoň jeden vánoční dárek pohodlně v e-shopu a většina navíc doufá, že stihne všechny nákupy vyřešit s výrazným předstihem. Provozujete e-shop? Pak vás budou zajímat detaily.
Více než polovina lidí by ráda starosti s dárky vyřešila nejpozději do 4 týdnů před Vánoci, což však komentuje Miroslav Uďan, CEO společnosti Shoptet, poněkud skepticky: „Mnoho lidí si živě pamatuje, jak se vlastní vinou trápili s výběrem dárků těsně před Vánoci, a navíc se museli potýkat s prořídlou nabídkou obchodů. Proto si letos všichni dávají předsevzetí nakoupit dárky s výrazným náskokem. Naše údaje ale pravidelně ukazují, že špička všech nákupů online se odehrává 14 dnů před Štědrým dnem. Jestli se budou lidé svých slibů držet alespoň letos, je tedy otázkou.“
A kolik peněz chtějí lidé za dárky utratit? Podle průzkumu nechce 80 % Čechů překročit částku 8000 Kč. I tak jsou výdaje za dárky výraznou finanční položkou a mnozí jsou opatrní, aby nezaplatili nedůvěryhodnému obchodníkovi. Přesvědčit se o tom, že je konkrétní internetový obchod spolehlivý, chodí například na Heureka.cz nebo Zbozi.cz.
Shoptet radí, aby provozovatelé e-shopů svědomitě zajišťovali hladký průběh nákupů, aby zákazníka nezklamali. Jen minimum uživatelů by totiž v případě nespokojenosti nenapsalo negativní recenzi na e-shop. Taková nepříznivá kritika by mohla odradit další potenciální zákazníky. E-shopaři by si měli pohlídat veškeré načasování, nechat si časovou rezervu na řešení případných problémů a v neposlední řadě zajistit i různé alternativy dopravy zboží k zákazníkovi. Naskládat dárky pod stromeček až v lednu jistě není právě to, co by chtěl kdokoli o letošních Vánocích zažít.