Dvacet řešení s prediktivní analytikou pro jednotlivá odvětví uvádí na trh společnost IBM. Podnikům a institucím v oborech, jako jsou například obchod, bankovnictví, telekomunikace nebo pojišťovnictví, mají nová řešení umožnit snadněji a rychleji získat všechny potřebné informace důležité pro rozvoj podnikání.
Nové řešení obsahuje předem definované modely, vzorce a rozhraní pro jednotlivé případy využití prediktivní analytiky. Jednotliví uživatelé získají podle IBM pomocí analýzy dat poznatky, které jim pomohou lépe pochopit potřeby svých zákazníků. Díky tomu se budou umět rozhodovat mnohem rychleji a s menšími nároky na zdroje.
Jak to bude vypadat v praxi? Banky prý například budou moci využívat zákaznické vzorce na předvídání významných událostí v životě zákazníků spjatých s vyššími požadavky na finanční krytí. Zároveň jim nové řešení pomůže zasílat zákazníkům nabídku dle jejich aktuálních potřeb. Obchodníci díky nim lépe pochopí vliv jednotlivých produktů a produktových linií na celkové výnosy. Budou se tak moci lépe rozhodovat, kdy a jak podpořit prodej jednotlivých produktů, tak aby dosáhli co nejlepších prodejních výsledků.
Ropné a plynárenské společnosti zase podle IBM sníží díky novým analytickým řešením vysoké náklady spojené s kontrolou a údržbou technických zařízení a budou moci lépe předvídat hrozící výpadky. To se pozitivně projeví na jejich hospodaření v podobě optimalizace výroby.
Jádro nových IBM analytických řešení určených pro jednotlivá průmyslová odvětví tvoří nástroje pro inteligentnější rozhodování a lepší personalizaci služeb. Kombinace dat o klientech, údajů z trhu a informací o produktech, spolu s využitím prediktivní analytiky umožňuje podnikům a institucím získat potřebné informace o potřebách potenciálních zákazníků.