O nás     Inzerce     KontaktVěrohodné informace z byznysu již od roku 2013
Hledat
Nepřehlédněte: Slovník ekonomických pojmů
Plánovací kalendář 2025
Zkušenosti podnikatelů v ČR
Nejlepší IT: Pozoruhodné IT produkty pro rok 2024 podruhé
Hlavní rubriky: Ekonomika, Podnikání, Investice, Reality, Lidé, Peníze, Technologie, Zkušenosti, Speciály

Slovník ekonomických pojmů
Praktické informace pro firmy

Hypermarkety versus diskonty: Boj pokračuje

Nová studie ukazuje, že hypermarkety zůstávají nejsilnějším formátem českého obchodu. Podle aktuální studie Incoma GfK Supermarket-diskont-hypermarket z června 2014 jsou prodejny Albert Hypermarket, Globus, Interspar, Kaufland a Tesco Hypermarket dohromady hlavním místem nákupu potravin pro 43% českých domácností. A detaily o situaci na trhu? Jsou zajímavé...

Jedna čtvrtina (25 %) českých domácností má podle studie jako své hlavní nákupní místo diskont (Lidl nebo Penny Market), dalších 17 % domácností tvrdí, že nejvíce utrácí v supermarketech (Albert Supermarket, Billa, Tesco Supermarket). Zbývajících 15 % dává přednost menším prodejnám (malým samoobsluhám nebo pultovým prodejnám).

Diskontní řetězce (tj. zejména Penny Market a Lidl) a také hypermarkety Kaufland (původně diskontně orientované) na českém trhu dle studie v posledních letech získávají více zákazníků. Tomuto vývoji pomáhá vynikající cenová image diskontně orientovaných řetězců.

Obavy z ekonomické krize sice na českém trhu pozvolna odeznívají, ale diskontní řetězce rostou dál. Asi nejdůležitější příčinou je, že z původního "čistého diskontu" se stále víc posouvají do oblasti supermarketů či hypermarketů. Zařazují do sortimentu více výrobků a více zdůrazňují čerstvé potraviny.

Jak ukazuje studie Supermarket-diskont-hypermarket 2014, udržují si „diskontní“ řetězce vynikající cenovou image, ale přitom zlepšují své vnímání v kvalitě. Tím stále silněji konkurují "nediskontním" řetězcům. Tento trend prý bude pravděpodobně pokračovat i v následujících letech a pro situaci na trhu bude rozhodující, jakou taktiku vůči sílícím diskontům přijmou ostatní konkurenční řetězce.

Podle informací společnosti Incoma GfK působí v současnosti na českém trhu více než 670 prodejen potravinářských supermarketových řetězců, přibližně 640 prodejen potravinářských diskontů a téměř 310 hypermarketových prodejen.


(4. 7. 2014 | redakce2)

Facebook Twitter
Komentáře, názory a rady

Zatím sem nikdo nevložil žádný komentář. Buďte první...

>>> Číst a vkládat komentáře <<<
©2013-2024 OnBusiness.cz, ISSN 2336-1999 | Názvy použité v textech mohou být ochrannými známkami příslušných vlastníků.
Provozovatel: Bispiral, s.r.o., kontakt: BusinessIT(at)Bispiral.com | Inzerce: Best Online Media, s.r.o., zuzana@online-media.cz
O vydavateli | Pravidla webu OnBusiness.cz a ochrana soukromí | pg(1274)