O nás     Inzerce     KontaktVěrohodné informace z byznysu již od roku 2013
Hledat
Nepřehlédněte: Podnikání a koronavirus: omezení, náhrady...
Plánovací kalendář 2021
Zkušenosti podnikatelů v ČR
Tip: Pozoruhodné IT produkty 2021 podruhé
Hlavní rubriky: Ekonomika, Podnikání, Investice, Reality, Lidé, Peníze, Technologie, Zkušenosti, Speciály

Slovník ekonomických pojmů

Praktické informace pro firmy

Hybridní práce nejen z domova a pět tipů, jak se s ní vyrovnat

Zaměstnanci si při práci z domova stěžují na těžko dostupné firemní aplikace a obtížnou komunikaci s kolegy pomocí telefonu nebo e-mailu. Chybí jim vzájemný přímý kontakt, na který byli zvyklí. Vyplývá to z průzkumu technologické společnosti System4u. Nová zpráva Microsoftu pak radí, jak se se změnami vyrovnat.

„Řada firem do 50 zaměstnanců překvapivě nevyužívá video hovory pro týmovou práci. Ty jsou běžné spíše ve větších firmách. Děti školou povinné tak paradoxně komunikují s učiteli lépe než většina jejich rodičů na home officu. Dalším problémem je absence plnohodnotného přístupu do firemních aplikací, nestabilita připojení a omezení uživatelských práv,“ shrnuje praktické zkušenosti Martin Koláček, ředitel technologické společnosti System4u.

Efektivnější práci z domova zřejmě brání zejména strach majitelů firem ze ztráty kontroly nad zaměstnanci a daty, ke kterým z domova přistupují. „Bojí se, že by mohl někdo ze zaměstnanců data zneužít či nedbalostí ohrozit informační systémy. Týká se to zejména menších firem, kde manažeři byli zvyklí vše řešit se zaměstnanci v kanceláři. Tam měli dokonalý přehled o tom, kdo co dělá a co se děje. Nyní mají často strach, že tento přehled ztratí,“ vysvětluje Koláček.

Obavy ze zneužití dat jsou ale podle odborníků neopodstatněné. „Fyzická kontrola zaměstnanců na pracovišti dává falešný pocit bezpečí. Ke zneužití či ztrátě dat dochází z důvodů špatného technologického zabezpečení a zálohování. Práce na dálku bezpečnost firmy nijak neohrožuje,“ ujišťuje Koláček.

Z průzkumu vyplývá i to, že zaměstnanci doma tráví čím dál více času: 56 % pracuje z domova pořád či s občasnými výjimkami. Efektivita práce proto rapidně klesá ve firmách, kde nemají plnohodnotný přístup k firemním systémům.

Práce na dálku u nás i v zahraničí

Závěry a výsledky každoročního průzkumu Work Trend Index zveřejnila i společnost Microsoft. Report s názvem „Další zásadní změnou je hybridní způsob práce – jsme na to připravení?“ představuje sedm trendů v hybridním způsobu práce. Výsledky průzkumu naznačují, že lídři v byznyse by měli odolat tendenci vidět hybridní práci jako tradiční způsob práce. Přechod na hybridní způsob práce bude totiž vyžadovat přehodnocení dosavadních způsobů.

„Rozhodnutí, která uděláte dnes, budou mít vliv na vaši organizaci i v dalších letech. Současná situace vyžaduje jasnou vizi a pohled do budoucnosti,“ říká Jared Spataro, viceprezident společnosti a prezident pro Microsoft 365. „Tato rozhodnutí ovlivní všechno – od toho, jak se formuje firemní či organizační struktura, jak přitáhnete a udržíte talenty, až po to, jak dále zlepšíte spolupráci a inovace.“

Výsledky ukazují, že jsme na prahu zásadní změny práce a pracoviště:

  • 73 procent dotazovaných chce, aby i nadále měli flexibilní možnost práce na dálku.
  • Zveřejňování pracovních nabídek týkajících se práce na dálku na LinkedIn se po dobu pandemie zvýšilo více než 5krát.
  • Více než 40 % globální pracovní síly zvažuje tento rok odchod od zaměstnavatele a 46 % se nyní plánuje přestěhovat, jelikož mohou pracovat vzdáleně.

Work Trend Index také ukazuje pět strategií pro manažery a lídry, které jsou potřebné pro zahájení nezbytných změn:

  • Vytvořte plán, který lidem umožní dosáhnout extrémní flexibility.
  • Investujte do prostorů a technologií na překlenutí fyzického a digitálního světa.
  • Bojujte proti digitálnímu vyčerpání shora.
  • Upřednostněte obnovu sociálního kapitálu a kultury.
  • Přehodnoťte zkušenosti vašich zaměstnanců, abyste rozvinuli jejich talent.

„Během této pandemie jsme zaznamenali zásadní zrychlení určitých trendů, které jsme viděli již před Covid-19. Jedním z nejzajímavějších je pravděpodobně nárůst práce na dálku,“ říká Karin Kimbroughová, vedoucí ekonomka, LinkedIn. „Jako příležitost, která vznikla díky práci na dálku a pohybu talentů, uvidíme rozšíření dovedností v celé Evropě. Teď je ten správný čas na to, aby lídři v byznyse využili příležitosti a získali přístup k různým dovednostem a talentům, které předtím neměli k dispozici.“


(14. 4. 2021 | redakce2)

Facebook Twitter
Komentáře, názory a rady

Zatím sem nikdo nevložil žádný komentář. Buďte první...

>>> Číst a vkládat komentáře <<<
©2013-2021 OnBusiness.cz, ISSN 2336-1999 | Názvy použité v textech mohou být ochrannými známkami příslušných vlastníků.
Provozovatel: Bispiral, s.r.o., kontakt: BusinessIT(at)Bispiral.com | Inzerce: Best Online Media, s.r.o., zuzana@online-media.cz
O vydavateli | Pravidla webu OnBusiness.cz a ochrana soukromí | pg(5865)