Desetitisíce českých společností se mohou v důsledku nové metodiky vydané Generálním finančním ředitelstvím dostat do vážných problémů. K nově popsaným případům, které jsou ze strany finančních úřadů považovány za závažné porušení povinností plátcem DPH, nyní patří také nepravdivý nebo jinak nereálný registrační údaj týkající se skutečného sídla. Upozorňuje na to společnost Regus, jejíž zástupci ale tvrdí, že ne všechny virtuální kanceláře jsou problémem. A dodává podrobnější vysvětlení.
Regus upozorňuje, že na základě údaje o sídle společnosti může finanční úřad rozhodnout o nespolehlivosti plátce se všemi nepříznivými důsledky, mezi které patří zveřejnění statusu nespolehlivého plátce v rámci internetového registru plátců a následná ztráta reputace u obchodních partnerů v důsledku rizika jejich ručení za daň neodvedenou nespolehlivým plátcem.
„V praxi jsou touto úpravou ohroženy společnosti s virtuálními sídly – tedy firmy, jejichž sídlo se liší od místa, kde jsou přijímána zásadní rozhodnutí či se schází vedení k zajištění reálného výkonu ekonomické činnosti,” řekla Romana Husáková ze společnosti Tax Solutions & Consulting. “V České republice je celá řada subjektů, které si zřídily virtuální sídla ve velkých městech, aby se například vyhnuly kontrolám finančních úřadů, či z jiných důvodů,“ dodává.
Řešením této situace může být podle zástupců společnosti Regus zřízení virtuální kanceláře v jejích business centrech. "Regus nabízí kancelářské a zasedací prostory s nulovými vstupními náklady, dostupnou kvalitou a firemním sídlem na prestižních adresách v Praze, Brně a Ostravě. Naši zákazníci nemusejí mít z nové legislativní úpravy žádné obavy, protože služby Virtuální kancelář Plus splňují veškeré podmínky Generálního finančního ředitelství,“ tvrdí Karel Pelan, ředitel společnosti Regus pro Českou republiku
Klient společnosti Regus může podle jejích zástupců splnění podmínek GFŘ doložit jednou z následujících možností: