Digitální evidenci docházky zaměstnanců zavádí mezi funkce svých multifunkčních tiskových zařízení Konica Minolta. Zároveň umožňuje doinstalovat novou funkci i do starších modelů. Firmy tak mohou získat v reálném čase přehled o přítomnosti zaměstnanců na pracovišti, dovolených či čerpání nemocenské.
„Reagujeme na požadavky firem na rychlejší digitální transformaci s minimálními náklady. Vyvinuli jsme proto systém evidence docházky v podobě softwarové služby, kterou lze naprogramovat do multifunkčního zařízení s dotykovým displejem. Firmy tak získají možnost evidence, která je ze zákona povinná, v digitální podobě bez nutnosti nákupu dalšího IT vybavení,“ řekl Pavol Katrenčík, produktový manažer Konica Minolta Business Solutions Czech, a dodal: „Jde o vůbec první systém evidence docházky tohoto druhu na světě. Aktuálně jej nabízíme v České republice a na Slovensku a vedeme intenzivní jednání s dalšími potenciálními odběrateli po celé Evropě.“
Systém elektronické evidence je dle výrobce vhodný jak pro výrobní či logistické podniky, tak pro obecní úřady, domovy důchodců, nemocnice, lázeňské komplexy nebo sportovní kluby. „Elektronickou evidenci docházky lze nainstalovat téměř na všech našich multifunkčních zařízeních formátu A3 i A4 vybavených dotykovým displejem včetně modelů od roku výroby 2015. Ty využívá přibližně 98 % našich zákazníků, tedy tisíce firem v Česku a na Slovensku,“ vysvětlil Katrenčík.
Nová služba umožní shromáždit informace o docházce na jednom místě, z něhož mohou čerpat zaměstnanci, jejich nadřízení, stejně jako například mzdoví účetní nebo pracovníci HR oddělení. Pro přihlášení do systému lze použít klasickou zaměstnaneckou kartu, PIN nebo biometrický postup, tedy například otisk prstu.
Elektronická docházka řeší problémy tradiční evidence spojené s ručním vyplňováním různých formulářů či legislativními dopady v případě chybějících dat. Odpadá tak přeposílání excelových tabulek e-mailem či fyzické přenášení ručně vyplněných papírů. Zaměstnanci získají konkrétně přehled o tom, kolik jim chybí odpracovat hodin v daném měsíci, kolik jim zbývá dovolené, jak často mají nárok na návštěvu lékaře či na sick day. Manažerům pak elektronická docházka zpřehlední například schvalování dovolených a umožňuje odkudkoli, tedy i z mobilního telefonu, evidovat počet zaměstnanců na pracovišti, na služební cestě či na nemocenské.
„Vzdálený přístup z mobilního telefonu umožňuje systém i zaměstnancům. Ti se tak mohou zaevidovat i v případě, že se nenachází v budově, ale například v terénu, nebo běžně pracují venku, třeba na stavbě či na poli,“ uzavřel Katrenčík.