O nás     Inzerce     KontaktVěrohodné informace z byznysu již od roku 2013
Hledat
Nepřehlédněte: Slovník ekonomických pojmů
Plánovací kalendář 2024
Zkušenosti podnikatelů v ČR
Usnadní vám práci: Pozoruhodné IT produkty pro rok 2024
Hlavní rubriky: Ekonomika, Podnikání, Investice, Reality, Lidé, Peníze, Technologie, Zkušenosti, Speciály

Slovník ekonomických pojmů
Praktické informace pro firmy

E-shopům se daří, nákupy na internetu vzrostly meziročně o 58 %

E-komerci se daří. První výraznější nárůst užívání digitálních technologií v sektoru retailu byl, podle nákupního indexu Salesforce, zaznamenán v prvním čtvrtletí roku 2020, což zapříčinila probíhající pandemie. Spotřebitelé od loňského března přesunuli své nákupy do online prostředí, a to včetně nákupů základního zboží, jakými jsou potraviny či drogerie. Je tak zřejmé, že díky pandemii zavítalo na e-shopy velké množství nových nakupujících, kteří u online nákupů velmi pravděpodobně setrvají i do budoucna.

Digitální příjmy v prvním čtvrtletí podle Salesforce meziročně vzrostly o 58 %, což zapříčinila kombinace celkového růstu online nákupů (27 %) a zvýšení objemu peněz, které nakupující při návštěvě e-shopu utratili (31 %).

Největšího meziročního nárůstu dosáhly sportovní potřeby (101 %), domácí spotřebiče (96 %) a luxusní kabelky (95 %). Naopak nejmenšího meziročního růstu se dočkaly kategorie sportovních oděvů (42 %), produktů pro domov, stravování, umění a dekoraci (40 %), ale například také tašky a zavazadla (8 %).

Přesun obchodů, a tudíž i spotřebitelů do online prostředí, byl logickou reakcí na probíhající pandemickou situaci. Jakmile však začnou jednotlivé země uvolňovat svá protiepidemická opatření, firmy budou muset přehodnotit svou roli a orientaci tak, aby mohly i nadále uspokojovat potřeby nakupujících.

Online nákupy i nadále

„Sektor maloobchodu byl v loňském roce vystaven masivnímu přílivu nových spotřebitelů a musel se rychle adaptovat na nové služby, jako je doručení zboží až do domu, aby zajistil bezpečí svých zákazníků”, řekl Rob Garf, viceprezident a generální ředitel Salesforce Retail. „Růst e-commerce v prvním čtvrtletí loňského roku signalizuje, že pokud se budou chtít maloobchody úspěšně udržet na trhu, budou muset i nadále zvyšovat své investice do digitálních technologií a zároveň budou muset v brzké době přehodnotit, zda je dostačující setrvávat pouze u fyzického prodeje v kamenných obchodech. V konečném důsledku lze očekávat, že obchody budou muset vyváženě nabízet bezkontaktní, ale i osobní formy prodeje tak, aby uspokojily různorodé požadavky spotřebitelů,“ dodává Garf.

Počet online nákupů vzrostl v období mezi prvním čtvrtletím roku 2020 a 2021 celosvětově o 27 %. V průběhu pandemie došlo k největšímu růstu v oblasti online nákupů v Kanadě, a to o 111 %, naopak k oblastem, u nichž byl zaznamenán nejnižší nárůst online tržeb, byl asijsko-pacifický region, s čtvrtletním růstem pouhých 39 % (z původních 90 %).

Počet nákupů přes počítač vzrostl o 28 % a nákupy přes mobilní zařízení stouply o 29 %. Počet objednávek v globálním měřítku vzrostl o 46 %. U našeho nejbližšího souseda, Německa, se počet objednávek provedených z mobilních zařízení zvýšil o 58 %, v případě počítačových objednávek byl nárůst 24 %.

Průměrná hodnota nákupu na jednoho nakupujícího byla za posledních 8 čtvrtletí nejvyšší, dosáhla v přepočtu hodnoty 1994,45 Kč. Ve sledovaném období také vzrostl obchod přes sociální sítě – celosvětově se jednalo o růst ze 7 % na 9 %, nejčastěji spotřebitelé nakupovali z tabletu (13,9 %) či mobilu (11,8 %), v případě nákupů přes počítač se jednalo o nejmenší hodnotu (1,6 %).


(8. 6. 2021 | redakce2)

Facebook Twitter
Komentáře, názory a rady

Nákupy po internetu
Lidi se to postupně naučí víc nakupovat po internetu jestli se podobná situace bude dít častěji....

>>> Číst a vkládat komentáře <<<
©2013-2024 OnBusiness.cz, ISSN 2336-1999 | Názvy použité v textech mohou být ochrannými známkami příslušných vlastníků.
Provozovatel: Bispiral, s.r.o., kontakt: BusinessIT(at)Bispiral.com | Inzerce: Best Online Media, s.r.o., zuzana@online-media.cz
O vydavateli | Pravidla webu OnBusiness.cz a ochrana soukromí | pg(5951)