O nás     Inzerce     KontaktVěrohodné informace z byznysu již od roku 2013
Hledat
Nepřehlédněte: Slovník ekonomických pojmů
Plánovací kalendář 2024
Zkušenosti podnikatelů v ČR
Usnadní vám práci: Pozoruhodné IT produkty pro rok 2024
Hlavní rubriky: Ekonomika, Podnikání, Investice, Reality, Lidé, Peníze, Technologie, Zkušenosti, Speciály

Slovník ekonomických pojmů
Praktické informace pro firmy

E-komerce stále roste, ale nyní pomaleji

Meziroční růst celosvětových tržeb z digitálního obchodování dosáhl ve druhém čtvrtletí letošního roku výše 3%. V předchozích čtyřech po sobě jdoucí čtvrtletích přitom celosvětový obrat e-commerce rostl vždy o více než 50 %. Tvrdí to společnost Salesforce.

Salesforce Shopping Index, který vychází z analýzy více než miliardy nakupujících každý měsíc, zaznamenal ve druhém čtvrtletí loňského roku v reakci na pandemii 71% meziroční nárůst online obchodování. Proto i 3% meziroční nárůst naznačuje pokračující dynamiku digitálního obchodování.

Přestože kupní síla ve druhém čtvrtletí letošního roku poklesla, je zřejmé, že to spotřebitele od nakupování na internetu neodradilo. Po obrovském nárůstu online nákupů v uplynulém roce pokračují spotřebitelé i po otevření provozoven v nakupování na internetu a online tržby maloobchodníků dále rostou – především díky 8% růstu návštěvnosti, přestože průměrná útrata nakupujících na jednu návštěvu klesla o 5 %.

Maloobchodní sektor v uplynulém čtvrtletní výrazně zasáhla inflace – Salesforce Shopping Index zjistil, že průměrné prodejní ceny vzrostly o 11 %. Salesforce Shopping Index dále ukazuje, že:

  • Průměrná hodnota objednávky v tomto čtvrtletí vzrostla na 1 959 Kč oproti 1 685 Kč ve 2. čtvrtletí 2020, což představuje nárůst o 17 %, i když počet jednotek zakoupených spotřebiteli klesl o 1 %.
  • Průměrná míra slev se v uplynulém čtvrtletí snížila na 17 % oproti 20 % ve 2. čtvrtletí roku 2020. Zlevňování omezuje trvalá poptávka spotřebitelů i nízké zásoby zboží u obchodníků.
  • Mezi kategorie produktů s největším meziročním nárůstem ve 2. čtvrtletí patří: luxusní oblečení (43 %), běžné tašky a zavazadla (22 %), luxusní kabelky (17 %).
  • Největší meziroční pokles prodejů zaznamenaly kategorie: vlasová kosmetika (-36 %), potraviny a nápoje (-21 %), kosmetika na líčení (-19 %).

„I když meziroční růst digitálního obchodování v uplynulém čtvrtletí v podstatě stagnoval, je zřejmé, že online návyky, které si spotřebitelé vytvořili během minulého roku, tu zůstanou,“ řekl Rob Garf, viceprezident a generální ředitel společnosti Salesforce pro maloobchod. „S blížící se vánoční sezónou by spotřebitelé měli očekávat menší slevy a vyšší ceny, protože maloobchodníci nadále pociťují tlak na marže způsobený problémy ve výrobě, zpožděními v dodavatelském řetězci a nedostatkem pracovních sil.“

Analýzy online obchodování společnosti Salesforce ukazují, že pokud maloobchodníci chtějí dále zvyšovat tržby, budou se muset zaměřit na budování personalizovaných zážitků z online nakupování, na vývoj rolí zaměstnanců na prodejnách i na zvládání problémů s dodavatelským řetězcem a rostoucí inflací.


(31. 8. 2021 | redakce2)

Facebook Twitter
Komentáře, názory a rady

Zatím sem nikdo nevložil žádný komentář. Buďte první...

>>> Číst a vkládat komentáře <<<
©2013-2024 OnBusiness.cz, ISSN 2336-1999 | Názvy použité v textech mohou být ochrannými známkami příslušných vlastníků.
Provozovatel: Bispiral, s.r.o., kontakt: BusinessIT(at)Bispiral.com | Inzerce: Best Online Media, s.r.o., zuzana@online-media.cz
O vydavateli | Pravidla webu OnBusiness.cz a ochrana soukromí | pg(6073)