O nás     Inzerce     KontaktVěrohodné informace z byznysu již od roku 2013
Hledat
Nepřehlédněte: Slovník ekonomických pojmů
Plánovací kalendář 2024
Zkušenosti podnikatelů v ČR
Usnadní vám práci: Pozoruhodné IT produkty pro rok 2024
Hlavní rubriky: Ekonomika, Podnikání, Investice, Reality, Lidé, Peníze, Technologie, Zkušenosti, Speciály

Slovník ekonomických pojmů
Praktické informace pro firmy

Drtivá většina českých zaměstnanců připouští, že jsou neproduktivní

České firmy nevyužívají potenciál svých zaměstnanců. Češi se necítí být dost produktivní a podle průzkumu společnosti Microsoft zaostávají tuzemští zaměstnanci i co se týče inovativnosti a strategického přínosu pro své firmy. Kde jsou příčiny a jaké je řešení?

Microsoft v rozsáhlé analýze „Proč technologie nestačí: Digitální kultura jako konkurenční výhoda“ zjišťoval, jak nové technologie ovlivňují výkonnost a inovativnost zaměstnanců a jejich schopnost dát ze sebe to nejlepší. Průzkum mezi 20 tisíci zaměstnanci ve 21 evropských zemích včetně tisícovky v Česku zjistil, že i přes zavádění nových technologií produktivita a kreativita v řadě podniků stagnuje. Jen 11,4 % Evropanů cítí, že jsou plně produktivní, v Česku dokonce 8,4 %. Sotva 17 % zaměstnanců v Česku i Evropě věří, že jsou velmi inovativní a pouze 15,6 % českých (18,5 % evropských) pracovníků má prostor pro to, aby přinášeli skutečnou hodnotu.

„Bez technologií těžko budete dlouhodobě úspěšní,“ říká Rudolf Urbánek, generální ředitel Microsoftu Česko a Slovensko. „Ale jen nakoupit technologie nestačí. Musíte hlavně “nakoupit“ svoje zaměstnance, protože digitální transformace je o lidech.“

Technologie nestačí

Průzkum odhalil propastný rozdíl mezi firmami, které technologie pouze mají, a těmi, které s jejich pomocí zavádějí moderní styl práce – tedy digitální pracovní kulturu. Ta je zřejmě klíčovým předpokladem pro to, aby technologie firmě opravdu pomohly zvýšit produktivitu, kreativitu, zapojení a přínos zaměstnanců. České firmy, které se na vytváření digitální kultury soustředí, vykazují nárůst ve všech sledovaných oblastech:

 

  • o 12 % více produktivních pracovníků
  • o 20 % více inovativních kolegů
  • o 35 % více lidí, kteří přinášejí strategickou hodnotu.

 

Digitální pracovní kulturu je podle průzkumu potřeba stavět na kvalitní firemní kultuře jako takové. Česká firemní kultura se podle průzkumu nejvíce potýká s těmito výzvami:

 

  • zaměření na vysokou kvalitu práce – spíše než na čas strávený v kanceláři
  • propojenost mezi týmy a schopnost pracovat společně – nikoli řešit jen své dílčí cíle a potřeby
  • samostatnost při práci – spíše než čekání na přesné zadání a formální zpracování.

 

Podle průzkumu i ve využívání moderních technologií zaostává Česko za Evropou – o celých 20 %. Nejde přitom jenom o to, zda podniky technologie mají, častým problémem je prý skutečnost, že je nevyužívají. Právě zde hraje roli jasná vize a odhodlání vedení změnit zavedené postupy a návyky, aby lidé dokázali pracovat efektivněji.

Hlavní praktickou překážkou pro to, aby technologie firmám přinesly žádoucí užitek, je prý v Česku nedostatečná technická podpora uživatelů. „Lidé musí chápat, proč a jak mají moderní technologie používat. A musí mít dostatečnou podporu – jak ze strany vedení, které jde příkladem, tak co se týče školení a technické pomoci,“ vysvětluje Petr Váša, šéf divize Office Microsoftu Česko a Slovensko.


(15. 3. 2018 | redakce2)

Facebook Twitter
Komentáře, názory a rady

Zatím sem nikdo nevložil žádný komentář. Buďte první...

>>> Číst a vkládat komentáře <<<
©2013-2024 OnBusiness.cz, ISSN 2336-1999 | Názvy použité v textech mohou být ochrannými známkami příslušných vlastníků.
Provozovatel: Bispiral, s.r.o., kontakt: BusinessIT(at)Bispiral.com | Inzerce: Best Online Media, s.r.o., zuzana@online-media.cz
O vydavateli | Pravidla webu OnBusiness.cz a ochrana soukromí | pg(3892)