O nás     Inzerce     KontaktVěrohodné informace z byznysu již od roku 2013
Hledat
Nepřehlédněte: Slovník ekonomických pojmů
Plánovací kalendář 2024
Zkušenosti podnikatelů v ČR
Usnadní vám práci: Pozoruhodné IT produkty pro rok 2024
Hlavní rubriky: Ekonomika, Podnikání, Investice, Reality, Lidé, Peníze, Technologie, Zkušenosti, Speciály

Slovník ekonomických pojmů
Praktické informace pro firmy

Doprava a e-shop: Jaká je ta nejlepší pro všechny

Rychlý a spolehlivý partner, který zboží doručí včas a v pořádku, je pro e-shopy zcela zásadní. Pokud klienti nedostanou své zboží včas, pohodlně a v pořádku, jejich nespokojenost se snadno může obrátit proti provozovateli e-shopu. V uplynulých dvou letech vzrostl podíl menších dopravců, velcí giganti si ale udrželi svou pozici. Z čeho lze vybírat? A jak?

Situace nyní podle zprávy společnosti Shoptet vypadá takto: Nejčastěji lidé volí Českou poštu, která v současné době ukrajuje přes 42 % z pomyslného koláče. Na druhém místě se již několik let drží PPL s 15 %. Pak následují další hráči.

Česká pošta hraje, díky své husté síti poboček a tradici, od začátku mezi dopravci prim. Dalo by se předpokládat, že vzhledem k narůstající konkurenci bude její pozice klesat. Naopak za poslední dva roky došlo dle uvedené zprávy k mírnému nárůstu. „V roce 2014 využilo k přepravě svých objednávek v e-shopech 39,6 % lidí, v letos to bylo 42,5 %. Domnívám se, že to jde ruku v ruce se zavedením možnosti doručení balíku i ve večerních hodinách. Dále pak České poště nahrává skutečnost, že si lidé mohou své zásilky vyzvednout na nejbližší pobočce tehdy, kdy mají čas,“ komentuje Miroslav Uďan ze společnosti Shoptet.

Druhé místo se stabilními 15 % zaujímá PPL. Za poslední dva roky nejvíce posílili dopravci jako DPD nebo Geis či GLS. Přepravce DPD v roce 2014 doručil 4,7 % zásilek, letos přes 9 %. Geis měl před dvěma lety 1,6 %, nyní je to 5 % a GLS, které přepravilo 1, 2 %, zdvojnásobilo svá čísla na 2,4 %.

„E-shopaři musí výběr dopravce, se kterým budou spolupracovat dobře zvážit. Pozdě doručená nebo poškozená zásilka může mít negativní dopad na celý obchod. Z čísel za poslední dva roky je vidět, že se lidé nebojí zkoušet nové dopravce,“ upřesňuje Uďan. Současně připomíná, že dříve, než naváží e-shopaři spolupráci s novým dopravcem, tak je dobré si jej vyzkoušet.

Široká nabídka dopravy e-shopu má svá pro i proti: Více partnerů může pro menší e-shopy představovat komplikaci, na druhou stranu ale zákazník očekává, že budu mít k dispozici slušný základ: Tedy možnost osobního odběru na větším počtu odběrných míst (typicky v sítích, jako je Uloženka nebo Zásilkovna) - s levnějším dopravným a dopravu až do domu. Pokud některá z těchto možností chybí, může se snadno stát, že se pro nákup vydá do jiného e-shopu.

Určit nejlepší dopravu pro každý e-shop a každého klienta nelze, ale základní výběr by měl být samozřejmostí.


(14. 10. 2016 | redakce2)

Facebook Twitter
Komentáře, názory a rady

Zatím sem nikdo nevložil žádný komentář. Buďte první...

>>> Číst a vkládat komentáře <<<
©2013-2024 OnBusiness.cz, ISSN 2336-1999 | Názvy použité v textech mohou být ochrannými známkami příslušných vlastníků.
Provozovatel: Bispiral, s.r.o., kontakt: BusinessIT(at)Bispiral.com | Inzerce: Best Online Media, s.r.o., zuzana@online-media.cz
O vydavateli | Pravidla webu OnBusiness.cz a ochrana soukromí | pg(2774)