O nás     Inzerce     KontaktVěrohodné informace z byznysu již od roku 2013
Hledat
Nepřehlédněte: Slovník ekonomických pojmů
Plánovací kalendář 2025
Zkušenosti podnikatelů v ČR
Nejlepší IT: Pozoruhodné IT produkty pro rok 2024 podruhé
Hlavní rubriky: Ekonomika, Podnikání, Investice, Reality, Lidé, Peníze, Technologie, Zkušenosti, Speciály

Slovník ekonomických pojmů
Praktické informace pro firmy

CRM a sociální sítě pomáhají firmám k vyšším ziskům

Ukazuje se, že pro šéfy rostoucích malých a středních firem (SMB) jsou internetové nástroje na řízení vztahů se zákazníky nejdůležitější technologií, která jim pomáhá uspět na trhu. Následují sociální sítě a on-line obchody. Kvalitnější služby a vyšší spokojenost zákazníků patří mezi nejvýznamnější pozitivní dopady používání moderních technologií – potvrdilo to 49 % (služby), resp. 61 % (spokojenost) zástupců rostoucích firem, kteří se zúčastnili průzkumu Náskok díky technologiím, který nechala provést firma Microsoft.

Téměř polovina z oslovených firem (44 %) již má účty v sociálních sítích a třetina z nich (30 %) věří, že jim pomáhají zvýšit zisk. Firmy se při poskytování služeb zákazníkům musí vypořádat s novými výzvami, vyplývajícími z běžné dostupnosti moderních technologií mezi zákazníky. Zákazníci jsou daleko více informovaní, mají k dispozici reference a srovnání a vyžadují kvalitnější služby a rychlejší a osobnější komunikaci.

Cílem průzkumu provedeného pro společnost Microsoft bylo zjištění vzájemné souvislosti mezi využíváním moderních informačních technologií a růstem obratu středně velkých a menších firem. Za tímto účelem vylo osloveno 207 českých firem z různých odvětví.

„Nástroje na řízení vztahů se zákazníky, tzv. CRM, proto již zdaleka nemají jen podpůrnou funkci pro obchodníky, ale mění se v prostředek pro interaktivní komunikaci se zákazníkem,“ uvedl Václav Urban, ředitel divize Dynamics.

Trendy ve využívání informačních technologií pro byznys

Významným trendem je také propojování informací o zákaznících s nástroji na analýzu velkých objemů dat a s nástroji pro efektivní práci se sociálními médii. Do budoucna budou podle zástupců Microsoftu úspěšné podniky, které dovedou využít moderní technologie k tomu, aby:

  • poskytly kvalitnější služby a produkty zákazníkům napříč všemi komunikačními i obchodními kanály,
  • lépe využily informace o zákaznících, které již mají ve svých stávajících informačních systémech a dalších zdrojích (typicky ze sociálních sítí),
  • snadněji zpracovaly velké objemy dat pro zvýšení prodejů a zkvalitnění služeb.

Cílem je využít technologie k tomu, aby firmy dokázaly nabídnout optimální zákaznickou zkušenost s produkty nebo službami, a to ve správný čas, na správném místě a s maximální mírou personalizace.

K podobným závěrům došla obdobná studie, kterou Microsoft nechal zpracovat v Německu, USA, Číně, Indii a Brazílii. Dvě třetiny rostoucích SMB ve světě používají sociální sítě a dvě třetiny potvrdily, že díky moderním technologiím mají spokojenější zákazníky. Díky technologiím dnes navíc chytré firmy dokážou oslovit i zákazníky ze vzdálených regionů a rozšířit si tak potenciální trhy.

„Téměř 40 % českých rostoucích firem dokážou získat více zákazníků v zahraničí. Světové srovnání ukázalo, že technologicky progresivní firmy oslovují zákazníky mimo svou zemi šestkrát častěji než ostatní,“ dodal Martin Tolar, ředitel pro malé a střední podniky ve společnosti Microsoft.

Čtěte více o technologiích pro CRM v našem aktuálním speciálu.


(9. 4. 2014 | redakce2)

Facebook Twitter
Komentáře, názory a rady

Zatím sem nikdo nevložil žádný komentář. Buďte první...

>>> Číst a vkládat komentáře <<<
©2013-2024 OnBusiness.cz, ISSN 2336-1999 | Názvy použité v textech mohou být ochrannými známkami příslušných vlastníků.
Provozovatel: Bispiral, s.r.o., kontakt: BusinessIT(at)Bispiral.com | Inzerce: Best Online Media, s.r.o., zuzana@online-media.cz
O vydavateli | Pravidla webu OnBusiness.cz a ochrana soukromí | pg(941)