O nás     Inzerce     KontaktVěrohodné informace z byznysu již od roku 2013
Hledat
Nepřehlédněte: Slovník ekonomických pojmů
Plánovací kalendář 2025
Zkušenosti podnikatelů v ČR
Nejlepší IT: Pozoruhodné IT produkty pro rok 2024 podruhé
Hlavní rubriky: Ekonomika, Podnikání, Investice, Reality, Lidé, Peníze, Technologie, Zkušenosti, Speciály

Slovník ekonomických pojmů
Praktické informace pro firmy

ČOI: Cizinci jsou v českých provozovnách opakovaně diskriminováni

Česká obchodní inspekce se podle svých zástupců opakovaně setkává s diskriminačním jednáním především vůči cizincům, kterým někteří majitelé restaurací účtují více než českým zákazníkům. S takovým jednáním se podle zprávy ČOI setkali inspektoři ČOI Středočeského kraje a Hlavního města Prahy i v jedné provozovně na Václavském náměstí, kde anglicky mluvícím spotřebitelům byl účtován také servis.

Česká obchodní inspekce Středočeského kraje a Hlavního města Prahy provedla v druhé polovině měsíce ledna kontrolu v jedné provozovně na Václavské náměstí v Praze. Kontrolou bylo podle její zprávy zjištěno diskriminační jednání, které obsahovalo rozdílné chování v oblasti poskytování služeb vůči jedné skupině spotřebitelů. Toto jednání bylo zaznamenáno v případě objednané konzumace učiněné v anglickém jazyce.

Jedna objednávka byla provedena v českém jazyce a druhá byla v anglickém jazyce. Nákup 1 Espresso Machiato za 90 Kč, 1 káva Latte Machiato za 120 Kč a 1 pohár palac banán jahoda za 130 objednaný v českém jazyce byl účtován správnou částkou 340 Kč. Druhý kontrolní nákup objednaný v anglickém jazyce obsahoval 1 coca cola za 80 Kč, 2 poháry palac banán jahoda za 130 Kč a 1 čaj za 80 Kč byl účtován nesprávnou částkou 500 Kč. Po obdržení objednaných nápojů a pokrmů požádali inspektoři obsluhujícího číšníka o zaplacení.

Obsluhující číšník jim podle ČOI anglicky sdělil požadovanou částku k úhradě v celkové výši 500 Kč. Inspektoři v roli spotřebitelů si v anglickém jazyce požádali o vydání účtu. Obsluhující číšník následně přinesl pokladní blok, na kterém byla uvedena celková částka za konzumaci 420 Kč. Při placení obsluhující číšník poskytl spotřebitelům v anglickém jazyce k účtované částce 500 Kč vysvětlení, že 420 korun je objednávka a 80 Kč je servis. S účtovanou cenou servisu ve výši 80 nebyli anglicky mluvící spotřebitelé žádným způsobem předem seznámeni. Kontrolou tedy bylo podle ČOI prokázáno, že tato cena byla účtována za servis pouze v případě objednávky uskutečněné v anglickém jazyce.

Česká obchodní inspekce posoudila uvedené rozdílné chování vůči jedné skupině spotřebitelů jako diskriminační jednání, které je v rozporu s ustanovením § 6 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. V návaznosti na uvedené zjištění bude vůči prodávajícímu podán návrh na zahájení správního řízení. Za uvedené porušení může být ze zákona uložena pokuta až ve výši 3 miliony korun.


(21. 3. 2017 | redakce2)

Facebook Twitter
Komentáře, názory a rady

Zatím sem nikdo nevložil žádný komentář. Buďte první...

>>> Číst a vkládat komentáře <<<
©2013-2024 OnBusiness.cz, ISSN 2336-1999 | Názvy použité v textech mohou být ochrannými známkami příslušných vlastníků.
Provozovatel: Bispiral, s.r.o., kontakt: BusinessIT(at)Bispiral.com | Inzerce: Best Online Media, s.r.o., zuzana@online-media.cz
O vydavateli | Pravidla webu OnBusiness.cz a ochrana soukromí | pg(3092)