O nás     Inzerce     KontaktVěrohodné informace z byznysu již od roku 2013
Hledat
Nepřehlédněte: Slovník ekonomických pojmů
Plánovací kalendář 2025
Zkušenosti podnikatelů v ČR
To nejlepší z IT: Pozoruhodné IT produkty pro rok 2025
Hlavní rubriky: Ekonomika, Podnikání, Investice, Reality, Lidé, Peníze, Technologie, Zkušenosti, Speciály

Slovník ekonomických pojmů
Praktické informace pro firmy

Co znamená značení hvězdami u hotelů

Čím více hvězdiček, tím lepší hotel. Pravidlo, podle něhož by hvězdičky měly odrážet standard, který hotel nabízí, jako je například vybavení pokoje, nonstop recepce či doplňkové služby, je třeba brát s rezervou. Neexistuje totiž jednotná právní úprava pro udělování hvězdiček. Tím pádem nejsou stanovena objektivní kritéria, která by musela ubytovací zařízení splňovat a komfort poskytování služeb se tak může lišit. Upozorňuje na to organizace dTest.

V roce 2010 hotelové asociace EU založily Hotelstars Union (HSU). Jedná se o asociaci, která má v současnosti 17 členů včetně České republiky, která je jedním ze zakládajících členů. Díky ní vznikla oficiální jednotná klasifikace hotelů a penzionů. Pokud hotely nesou toto označení, jde o objektivní označení uznávané v rámci členských států HSU. „Tato klasifikace je v ČR pro ubytovací zařízení dobrovolná. Služba je navíc zpoplatněna a je časově omezená na 5 let, poté je potřebné opětovné přezkoumání. Pokud hotely toto označení mají, víte, co můžete očekávat za kvalitu,“ uvádí ředitelka spotřebitelské organizace dTest Eduarda Hekšová. Pozitivní vliv má i podpora HSU Evropským parlamentem, Ministerstvem pro místní rozvoj a České centrály cestovního ruchu CzechTourism. Nicméně tato jednotná klasifikace není příliš oblíbená u středomořských destinací. Označení hotelu je tedy zcela na jejich vůli a kvalita ubytování může být v některých případech nadhodnocena.

Hotely mohou získat maximálně 5 hvězdiček – 5 kategorií kvality služeb. Jednotlivé kategorie jsou odstupňovány:

  • Kategorie Tourist * - pravděpodobně se bude jednat o levné a jednoduché ubytování. Pokoj je vybaven základními potřebami. Koupelna bývá v mnoha případech společná.
  • Kategorie Standard ** - tato varianta se nebude příliš lišit od první, avšak koupelna by již měla být součástí pokoje, včetně nabídky hygienických potřeb.
  • Kategorie Komfort *** - mělo by se jednat o ubytování, které již obsahuje lépe vybavený pokoj i koupelnu. Součástí by měla být i televize, nabídka nápojů, denní pokojová služba či parking.
  • Kategorie First Class **** - zde se může jednat o poměrně rozsáhlejší ubytovací komplex, který nabízí kvalitnější vybavení pokojů, pokojovou službu, nonstop recepci. Tyto hotely disponují často wellness, fitness či jinými doplňkovými službami.
  • Kategorie Luxus ***** - tato zařízení disponují kvalitními službami. Mimo jiné se může jednat o nonstop servis, parkování zajištěné obsluhou, využití hotelové prádelny, služeb kadeřníka, kosmetiky a další.

Občas můžeme narazit i na tzv. hotel superior. Tímto označením disponují hotely s obzvlášť kvalitními a nadstandartními službami. To znamená, že v rámci své kategorie nabízejí služby nad rámec a opravdu mají snahu zajistit co nejlepší pohodlí v nejvyšší možné kvalitě.

„Je dobré mít na paměti, že jednotlivá kritéria se mohou napříč destinacemi lišit. Počet hvězdiček je tak dobrým ukazatelem mezi hotely v dané destinaci. Nemůžeme se ale spoléhat jen na počet hvězdiček. Jejich používání je pouze orientační,“ upozorňuje Eduarda Hekšová a dodává, že při výběru hotelu je dobré se také zaměřit na fotografie, popis ubytování, služby, které poskytují, nebo recenze hostů. Občas se můžeme setkat s označováním hotelů pomocí delfínů, velbloudů, slonů či jiných symbolů, to však nemá nic společného s oficiální klasifikací a jedná se pouze o marketing obchodníka.


(23. 9. 2022 | redakce2)

Facebook Twitter
Komentáře, názory a rady

Zatím sem nikdo nevložil žádný komentář. Buďte první...

>>> Číst a vkládat komentáře <<<
©2013-2024 OnBusiness.cz, ISSN 2336-1999 | Názvy použité v textech mohou být ochrannými známkami příslušných vlastníků.
Provozovatel: Bispiral, s.r.o., kontakt: BusinessIT(at)Bispiral.com | Inzerce: Best Online Media, s.r.o., zuzana@online-media.cz
O vydavateli | Pravidla webu OnBusiness.cz a ochrana soukromí | pg(6663)