O nás     Inzerce     KontaktVěrohodné informace z byznysu již od roku 2013
Hledat
Nepřehlédněte: Slovník ekonomických pojmů
Plánovací kalendář 2025
Zkušenosti podnikatelů v ČR
Nejlepší IT: Pozoruhodné IT produkty pro rok 2024 podruhé
Hlavní rubriky: Ekonomika, Podnikání, Investice, Reality, Lidé, Peníze, Technologie, Zkušenosti, Speciály

Slovník ekonomických pojmů
Praktické informace pro firmy

Co si myslí manažeři a co zaměstnanci

Pro 72 % zaměstnanců jsou zkušenosti cennější než vzdělání. Až 89 % žen věří, že možnost rozvoje kariéry je klíčem k úspěchu na pracovišti. Stejně jako muži, jsou i ženy ve svém pracovním životě připraveny na změny. To je jen několik tvrzení z průzkumu společnosti Accenture Career Capital.

Společnost Accenture právě vydala studii „Career Capital“, která je zaměřena na globální průzkum trendů týkajících se žen pracujících na vyšších manažerských pozicích. „84 % žen i mužů tvrdí, že pracují na své kariéře ve snaze dosáhnout větší příležitosti k růstu, chtějí také zvýšit svou kredibilitu mezi kolegy a zároveň je láká možnost ovlivňovat a rozhodovat o dění ve firmě,“ říká Alena Sochorová, výkonná ředitelka Accenture pro telekomunikace v ČR a vedoucí společenské odpovědnosti.

Dva ze tří dotázaných si myslí, že znalosti a kompetence v dané oblasti jsou hlavními faktory, které přispívají ke kariérnímu růstu. Zároveň drtivá většina respondentů (91 %) souhlasí s tím, že nejúspěšnějšími zaměstnanci budou ti, kteří se přizpůsobí měnícímu se pracovnímu prostředí.

Ženy na vyšších pracovních pozicích

Studie poukázala také na trendy a predikce, které se týkají žen pracujících na vyšších pracovních pozicích:

  • 74% respondentů si myslí, že počet žen ve správních radách se do roku 2020 zvýší
  • téměř polovina potvrdila, že jejich společnost plánuje zaměstnat více žen ve vedoucích manažerských pozicích

Nejcennější vlastnosti zaměstnance

Výsledky průzkumu se dotýkaly i mnoha dalších témat souvisejících s prací:

  • více než polovina všech respondentů někdy požádala nebo vyjednávala o zvýšení svého platu. Tři ze čtyř, kteří to udělali, svého cíle dosáhli. Zároveň 44 % dotázaných žádalo povýšení, přičemž jej dosáhli až dvě třetiny z nich.
  • více než čtyři z deseti pracujících rodičů (44 % žen a 42 % mužů) by se raději vrátili do práce, než by zůstali doma, přičemž peníze k tomu nejsou hlavním důvodem.
  • pro 72 % respondentů jsou zkušenosti cennější než vzdělání.
  • nejcennějšími schopnostmi do budoucnosti jsou: multitasking, ovládání více než jednoho jazyka, schopnost práce v týmech a ovládání většiny počítačových aplikací.
  • téměř polovina dotázaných je se současnou prací spokojena. Ti, kdo vyjádřili nespokojenost, uvedli jako hlavní důvody nízký plat a nedostatek příležitostí k rozvoji.

„V současném rychle se rozvíjejícím podnikatelském prostředí, budou lídři trhu i nadále rozvíjet schopnosti svých lidí prostřednictvím inovativních vzdělávacích programů, které je připraví na výzvy nadcházejícího období,“ řekl Adrian Lajtha, Chief Leadership Officer, Accenture. „Možnost budování kariéry pomáhá zapojit a motivovat zaměstnance, kteří budou na své cestě za osobním růstem udržovat konkurenční výhodu své společnosti.“

Průzkum byl realizován v listopadu 2013. Zúčastnilo se ho 4100 odborníků ze středních a velkých společností 32 zemí světa: Anglie, Argentina, Austrálie, Belgie, Brazílie, Čína, Dánsko, Filipíny, Finsko, Francie, Holandsko, Irsko, Indie, Indonésie, Japonsko, Jižní Afrika, Jižní Korea, Kanada, Německo, Norsko, Malajsie, Mexiko, Rakousko, Saudská Arábie, Singapur, Spojené Arabské Emiráty, Španělsko, Švýcarsko, Švédsko, Itálie, Thajsko, USA. Respondenti byli rovnoměrně rozděleni podle pohlaví, věku a pozic, které zastávali ve společnostech.


(12. 3. 2014 | redakce2)

Facebook Twitter
Komentáře, názory a rady

Zatím sem nikdo nevložil žádný komentář. Buďte první...

>>> Číst a vkládat komentáře <<<
©2013-2024 OnBusiness.cz, ISSN 2336-1999 | Názvy použité v textech mohou být ochrannými známkami příslušných vlastníků.
Provozovatel: Bispiral, s.r.o., kontakt: BusinessIT(at)Bispiral.com | Inzerce: Best Online Media, s.r.o., zuzana@online-media.cz
O vydavateli | Pravidla webu OnBusiness.cz a ochrana soukromí | pg(815)