Pro 72 % zaměstnanců jsou zkušenosti cennější než vzdělání. Až 89 % žen věří, že možnost rozvoje kariéry je klíčem k úspěchu na pracovišti. Stejně jako muži, jsou i ženy ve svém pracovním životě připraveny na změny. To je jen několik tvrzení z průzkumu společnosti Accenture Career Capital.
Společnost Accenture právě vydala studii „Career Capital“, která je zaměřena na globální průzkum trendů týkajících se žen pracujících na vyšších manažerských pozicích. „84 % žen i mužů tvrdí, že pracují na své kariéře ve snaze dosáhnout větší příležitosti k růstu, chtějí také zvýšit svou kredibilitu mezi kolegy a zároveň je láká možnost ovlivňovat a rozhodovat o dění ve firmě,“ říká Alena Sochorová, výkonná ředitelka Accenture pro telekomunikace v ČR a vedoucí společenské odpovědnosti.
Dva ze tří dotázaných si myslí, že znalosti a kompetence v dané oblasti jsou hlavními faktory, které přispívají ke kariérnímu růstu. Zároveň drtivá většina respondentů (91 %) souhlasí s tím, že nejúspěšnějšími zaměstnanci budou ti, kteří se přizpůsobí měnícímu se pracovnímu prostředí.
Studie poukázala také na trendy a predikce, které se týkají žen pracujících na vyšších pracovních pozicích:
Výsledky průzkumu se dotýkaly i mnoha dalších témat souvisejících s prací:
„V současném rychle se rozvíjejícím podnikatelském prostředí, budou lídři trhu i nadále rozvíjet schopnosti svých lidí prostřednictvím inovativních vzdělávacích programů, které je připraví na výzvy nadcházejícího období,“ řekl Adrian Lajtha, Chief Leadership Officer, Accenture. „Možnost budování kariéry pomáhá zapojit a motivovat zaměstnance, kteří budou na své cestě za osobním růstem udržovat konkurenční výhodu své společnosti.“
Průzkum byl realizován v listopadu 2013. Zúčastnilo se ho 4100 odborníků ze středních a velkých společností 32 zemí světa: Anglie, Argentina, Austrálie, Belgie, Brazílie, Čína, Dánsko, Filipíny, Finsko, Francie, Holandsko, Irsko, Indie, Indonésie, Japonsko, Jižní Afrika, Jižní Korea, Kanada, Německo, Norsko, Malajsie, Mexiko, Rakousko, Saudská Arábie, Singapur, Spojené Arabské Emiráty, Španělsko, Švýcarsko, Švédsko, Itálie, Thajsko, USA. Respondenti byli rovnoměrně rozděleni podle pohlaví, věku a pozic, které zastávali ve společnostech.