Když přemýšlíte o využívání cloudu ve své firmě, vždy stojí za to uvažovat nejen obecně, ale také se podívat na zcela konkrétní příklady cloudových aplikací. Cloudů existuje několik druhů, my se tu podíváme na software poskytovaný z veřejného cloudu formou služby - a na to, co vám konkrétně může nabídnout.
Zoho CreatorZoho označuje sám sebe za operační systém pro byznys. Co to znamená v praxi? Co Zoho nabízí? V kostce - řešení pro celou škálu firemních operací. K dispozici je řešení pro CRM, mailer pro marketingové kampaně, software pro správu komunikace na sociálních sítích, řešení pro webové meetingy, produkt pro správu dokumentů a řadu dalších. Pro podporu automatizace podnikových procesů je k dispozici Creator, který umožňuje snadno vizuálně vytvářet vlastní aplikace. K dispozici zde: Zoho
Řešení Business Intelligence nemají zrovna pověst nejsnáze ovladatelných a použitelných řešení, ale Microsoft Power BI se k tomuto ideálu alespoň blíží. Pokud potřebujete získat informace ze svých dat, vizualizovat je a zpřehlednit, pak pro vás právě tento nástroj může být vhodným řešením. A to nejen díky široké škále nástrojů, včetně těch pro tvorbu skutečně interaktivních reportů, ale třeba i díky konektorům, díky kterým se lze snadno dostat k datům z nejrůznějších zdrojů. K dispozici zde: Microsoft Power BI
Sledování výdajů je v mnoha firmách bezpochyby únavnou činností, v níž lze snadno udělat chyby. Usnadni je může cloudový nástroj, jakým je Xpenditure. Účty do něj můžete naskenovat z mobilu nebo poslat e-mailem, přičemž Xpenditure je zpracuje a vybere z nich relevantní údaje. S těmi pak lze prostřednictvím vlastního uživatelského účtu dále pracovat. Zadat lze i strukturu firmy a poté pracovat s výdaji například podle jednotlivých oddělení. A získaná data lze pochopitelně přenést do dalších informačních systémů, kde s nimi potřebujete pracovat. K dispozici zde: Xpenditure
Jedním z typů produktů, které si vzhledem k nutnosti kooperace doslova říkají o umístění do cloudu, je helpdesk. Na trhu je řada propracovaných nástrojů, z nichž mezi ty zajímavější rozhodně patří HappyFox. Základem je samozřejmě systém pro správu ticketů (tvorba, přiřazování, sledování, změny stavu atd.), který je vybaven řadou možností pro automatizaci práce. Nechybí ani nástroje pro tvorbu znalostní báze - a samoobsluhu uživatelů, což umožňuje snížit nároky na personál helpdesku. A v neposlední řadě stojí za zmínku možnost propojení s dalšími nástroji, například pro zpracování hlasových hovorů. K dispozici zde: HappyFox
A ještě jedna techničtější cloudová aplikace. Potřebujete monitorovat svou síť, a to nejlépe kdykoli a odkudkoli? Reagovat na vznikající problémy dříve, než se skutečně projeví v plné síle? Pak zvažte cloudový monitor sítě SpiceWorks Network Monitor. Jeho nasazení je snadné a začít monitorovat svou síť můžete doslova během několika minut. Sledovat pak můžete nejen stav zařízení v síti, ale třeba i připojené uživatele a to, jak jim funguje připojení k využívaným aplikacím. Výhodou tohoto řešení je nejen jeho cena (je poskytováno zdarma), ale také propracované výstupy a dobře upravitelný systém varování. K dispozici zde: SpiceWorks Network Monitor
Tahle myšlenka není ani zdaleka nová, ale teprve v posledních několika letech se začala proměňovat v realitu: Výpočetní výkon počítačů...