O nás     Inzerce     KontaktVěrohodné informace z byznysu již od roku 2013
Hledat
Nepřehlédněte: Slovník ekonomických pojmů
Plánovací kalendář 2025
Zkušenosti podnikatelů v ČR
Nejlepší IT: Pozoruhodné IT produkty pro rok 2024 podruhé
Hlavní rubriky: Ekonomika, Podnikání, Investice, Reality, Lidé, Peníze, Technologie, Zkušenosti, Speciály

Slovník ekonomických pojmů
Praktické informace pro firmy

Chcete zaměstnat absolventy? Co byste měli také vědět...

Více než desetina studentů by chtěla ideálně zůstala u jednoho zaměstnavatele celý život, více než pětina chce u prvního zaměstnavatele pracovat tři roky a takřka 1/3 pak pět let. Vyplývá to z průzkumu poradenské společnosti PwC ČR Studentský barometr. Touha po stabilitě v současné nejisté době je patrná i v kritériích studentů, podle nichž se rozhodují, kam jít pracovat. Například výše nástupního platu se proti loňsku opět propadla, a to ze 7. až na 8. místo.

Co je nyní pro absolventy při volbě zaměstnavatele nejdůležitější? Odvětví, typ/náplň práce, dlouhodobá perspektiva zaměstnání, prestiž značky a stabilita firmy na trhu, a to v tomto pořadí. V posledních letech stoupá důraz na stabilitu značky, klesá význam výše mzdy. S tém souvisí i zjištění, že jen necelá 2 % studentů by chtěla prvního zaměstnavatele opustit už po roce.

"Česká ekonomika sice kazuje první známky oživení, ale trh práce na takové zprávy reaguje s velkým zpožděním. To vnímají i studenti, a proto hledají práci ve stabilním odvětví pro stabilní firmu, která jim zajistí perspektivní zaměstnání, které je bude bavit. Důležité je pro ně i to, zda se ztotožní s firemní kulturou a hodnotami svého budoucího zaměstnavatele. A dokonce i velikost společnosti pro ně má v současné době větší význam než výše nástupního platu," říká Václav Prýmek, partner ve společnosti PwC Česká republika.

Absolventi se chtějí dál vzdělávat

Devět z deseti studentů si uvědomuje, že absolvováním vysoké školy jejich vzdělávání nekončí a chtějí pro další vzdělávání využívat možnosti, které jim nabídne jejich zaměstnavatel. Tři čtvrtiny (75 %) studentů plánují navštěvovat jazykové kurzy a téměř dvě třetiny (64 %) si hodlají doplnit svůj vysokoškolský titul o profesní kvalifikaci.

„Možnost dalšího vzdělávání u nás oceňují zaměstnanci více než mnohé benefity. Auditoři tak získávají mezinárodní kvalifikaci ACCA, daňaři zpravidla český certifikát daňového poradce a lidé v konzultantských službách některou ze specifických oborových kvalifikací,“ doplňuje Prýmek.

Kde najít studenty

Přes čtyři pětiny studentů (83 %) hledají práci na specializovaných webech. Jen o něco méně (76 %) pak na stránkách konkrétních společností, v nichž chtějí pracovat. Následují studentské portály (25 %) a katalogy z veletrhů pracovních příležitostí (22 %) Veletrhů se prý účastní více než dvě třetiny (69 %) studentů.

Studenti si prý také uvědomují, že situace na trhu práce je náročnější, a proto se i dříve než v minulosti zajímají o své budoucí uplatnění. Před ukončením třetího ročníku studia jde poprvé na pracovní veletrh 70 % studentů. „To je velká změna oproti minulým, zejména předkrizovým, letům. Dnes na veletrzích práce potkáváme i mnohem mladší studenty. Naopak studentům posledních ročníků toho už mnoho nového neřekneme. Horkým tématem veletrhů se tak stávají kratší úvazky či stáže, na které jsme loni přijali více než stovku studentů,“ uzavírá Prýmek.


(13. 12. 2013 | redakce2)

Facebook Twitter
Komentáře, názory a rady

Zatím sem nikdo nevložil žádný komentář. Buďte první...

>>> Číst a vkládat komentáře <<<
©2013-2024 OnBusiness.cz, ISSN 2336-1999 | Názvy použité v textech mohou být ochrannými známkami příslušných vlastníků.
Provozovatel: Bispiral, s.r.o., kontakt: BusinessIT(at)Bispiral.com | Inzerce: Best Online Media, s.r.o., zuzana@online-media.cz
O vydavateli | Pravidla webu OnBusiness.cz a ochrana soukromí | pg(403)