O nás     Inzerce     KontaktVěrohodné informace z byznysu již od roku 2013
Hledat
Nepřehlédněte: Slovník ekonomických pojmů
Plánovací kalendář 2024
Zkušenosti podnikatelů v ČR
Usnadní vám práci: Pozoruhodné IT produkty pro rok 2024
Hlavní rubriky: Ekonomika, Podnikání, Investice, Reality, Lidé, Peníze, Technologie, Zkušenosti, Speciály

Slovník ekonomických pojmů
Praktické informace pro firmy

České firmy přicházejí o zakázky za stovky milionů korun

Vlivem minimální či dokonce žádné aktualizace prezentace svých služeb na internetu přicházejí tuzemští podnikatelé o stovky milionů korun ročně. Z analýzy podnikatelských webů, kterou provedla společnost Webnode, vyplývá, že svou internetovou prezentaci pravidelně aktualizuje pouze 12 % živnostníků. Jen o něco lépe jsou na tom firemní weby; ty jsou obhospodařovány přibližně z 23 %.

Význam webové prezentace si zřejmě uvědomuje drtivá většina podnikatelů v ČR. Podle Českého statistického úřadu (ČSU) využívá v České republice webové stránky více jak 82 % firem s deseti a více zaměstnanci. Podle statistik Webnode je poněkud horší situace u živnostníků, kdy webovou prezentaci využívá zhruba 70 % z nich.

Aktuální obsah chybí

V ČR je ale podle Webnode přes 50 % firemních webových stránek neaktuálních, respektive poslední aktivita se na nich projevila více než před rokem. Podnikatelé si často nechají externě vytvořit stránky na míru, či jim je připraví někdo ve zdarma dostupném redakčním systému. Na tom by nebylo nic špatného, ale již se nestarají o jejich následnou údržbu ani o pravidelnou publikaci novinek. Takový web postupně zestárne, a už vůbec neplní činnost, pro kterou byl stvořen – nepřináší podnikatelům nové zakázky.

„Pokud firmy neví, jak se o technické zázemí webu starat, je pro ně složité se k nim přihlašovat, a neorientují se v něm, je pro ně lepší využít některou z volně dostupných služeb tvorby profesionálních webových stránek. Ta za ně natrvalo vyřeší technickou stránku věci, pomůže s formou prezentace a zajistí snadný přístup do správy obsahu,“ řekl Ondřej Kratěna, CEO společnosti Webnode.

Mnohé firmy význam aktuálního obsahu ve vztahu k návštěvníkovi stále podceňují. Weby, které vykazují tuto neaktivitu vyšší než tři měsíce, ztrácí podle Webnode na své popularitě a jsou hůře dohledatelné – tudíž pro zákazníka obtížněji k nalezení. Kvalitní web, který zákazník po pár vteřinách neopustí, by přitom měl klást důraz jak na obsah, tak na formu.

Weby levně a zdarma

Při tvorbě nových stránek jsou zvláště drobnější podnikatelé často limitováni finančně. Pro ně je proto výhodnější sáhnout po předem připravených šablonách firemních stránek, které jsou přizpůsobené pro různá podnikatelská odvětví. Majitelé firem díky tomu nemusejí zdlouhavě vyhledávat různé druhy nabídek, porovnávat poptávky a řešit, jakou funkcionalitu potřebují.

„Systémy jako Webnode ve standardu nabízejí použití vlastní domény, obsah bez reklam, moderní design i předem připravený obsah. Technickou podporu zajišťuje provozovatel a podnikatelé tak nemusejí trávit čas řešením provozních problémů webu a mohou se soustředit více na jeho obsah,“ dodal závěrem Ondřej Kratěna.


(30. 6. 2017 | redakce2)

Facebook Twitter
Komentáře, názory a rady

Webové stránky
Já jsem taky svoji vlastní vinou přicházela o zákazníky a hodně peněz, když jsem neměla webové stránky. Nikdy jsem si nemyslela, jaký to může mít vliv, ale má. Nechala jsem si je vytvořit od https://w...

>>> Číst a vkládat komentáře <<<
©2013-2024 OnBusiness.cz, ISSN 2336-1999 | Názvy použité v textech mohou být ochrannými známkami příslušných vlastníků.
Provozovatel: Bispiral, s.r.o., kontakt: BusinessIT(at)Bispiral.com | Inzerce: Best Online Media, s.r.o., zuzana@online-media.cz
O vydavateli | Pravidla webu OnBusiness.cz a ochrana soukromí | pg(3294)