O nás     Inzerce     KontaktVěrohodné informace z byznysu již od roku 2013
Hledat
Nepřehlédněte: Slovník ekonomických pojmů
Plánovací kalendář 2025
Zkušenosti podnikatelů v ČR
Nejlepší IT: Pozoruhodné IT produkty pro rok 2024 podruhé
Hlavní rubriky: Ekonomika, Podnikání, Investice, Reality, Lidé, Peníze, Technologie, Zkušenosti, Speciály

Slovník ekonomických pojmů
Praktické informace pro firmy

Češi utrácejí v zahraničních e-shopech: Kde nejvíce? A kdo utrácí v ČR?

Tuzemští zákazníci se samozřejmě zdaleka neomezují jen na tuzemské e-shopy. Vedle domácích e-shopů jsou nejoblíbenější britské, lucemburské, irské, americké, německé a slovenské. Zdaleka nejvíce, a to zhruba 110 milionů korun (přes 4 mil. eur), utratí čeští držitelé karet Visa na britských e-shopech, dalších bezmála 31 milionů korun (1,13 mil. eur) spadá na lucemburské obchodníky a necelých 15 milionů (0,53 mil. eur) na irské internetové obchody.


„Vysoké obliba britských e-shopů je dlouhodobým trendem – Češi rozumí anglicky a na rozdíl od amerických e-shopů zde odpadá komplikace s proclíváním. Při objednávce je pro Čechy klíčová jednoduchost, pohodlnost, a především bezpečnost nákupu. Jedním ze znaků důvěryhodnosti je logo Verified by Visa na webových stránkách e-shopu,“ informuje regionální manažer Visa Europe pro Českou republiku a Slovensko Marcel Gajdoš.

Kdo utrácí v České republice

Naopak v České republice v rámci nakupování na internetu (e-commerce) nejraději utrácejí Slováci, a to necelých 635 milionů korun (23,2 mil. eur), Rusové se zhruba 225 miliony korun (8,2 mil. eur) a Američané s bezmála183 miliony korun (zhruba 6,7 mil. eur). Ti, stejně jako Češi, na internetu stále nejraději nakupují elektroniku nebo oblečení.

Změny v platbách

I v nákupním chování ale dochází k postupným změnám. Podle údajů Visa Europe totiž více roste počet placení kartou na internetu než částka, kterou Češi na internetu utratí. „Trend přechodu k levnějšímu zboží sledujeme již delší dobu. S tím souvisí i stále rostoucí obliba nakupování takzvaného digitálního obsahu, jako jsou mobilní aplikace nebo hudba. Stále významnou roli při nakupování hraje u Čechů široká nabídka slevových portálů,“ informuje Gajdoš.

Prostřednictvím karty se od října 2013 do září 2014 na internetu kartami Visa zaplatilo zboží za bezmála 6,4 miliardy korun, což meziročně představuje nárůst o více než osm procent. Rozvoj elektronického nakupování Visa Europe prohlubuje také spolupráci se všemi významnými e-shopy na českém trhu, jako je např. Aukro.

Oblast e-commerce má před sebou stále velký potenciál růstu. Třeba i proto, že na rozdíl např. od Velké Británie je v České republice sice velký počet e-shopů na hlavu, ale jen málo z nich je terminalizovaných, tj. jen na velmi malém procentu z nich lze platit kartou. Zatímco počet internetových obchodníků je v obou zemích stejný (zhruba 37 tisíc), v České republice akceptuje platební kartu podle statistik Visa Europe pouze 10 procent e-shopů, ve Velké Británii je to téměř 70 procent.

Nové technologie placení

Dalšímu růstu e-commerce zřejmě napomůžou i nové a inovativní technologie placení. V průběhu roku 2015 se chystá oficiální spuštění digitální peněženky V.me založené na cloudovém řešení. „Intenzivně komunikujeme s klíčovými bankami a internetovými obchodníky. Zkušenosti z jiných zemí potvrzují, že tento typ platební aplikace rozhodně napomůže zjednodušení a zrychlení nakupování a placení na internetu,“ uvádí Marcel Gajdoš, regionální manažer Visa Europe pro Českou republiku a Slovensko.

„Zákazník tak má jistotu jednoduchého, pohodlného a bezpečného nákupu, kdy mu k zaplacení stačí jen mobilní telefon, přihlašovací jméno a heslo. O vše ostatní se již postaráme my,“ dodává Gajdoš. V současnosti době lze digitální peněženkou V.me by Visa platit ve Francii, Španělsku, Polsku, Velké Británii, Německu, Irsku, Norsku, Švédsku a Itálii. Na rok 2015 se vedle České republiky chystají pilotní programy v Řecku a na Slovensku. Ke konci letošního roku tak bude služba V.me fungovat ve dvanácti evropských zemích.


(14. 5. 2015 | redakce2)

Facebook Twitter
Komentáře, názory a rady

Zatím sem nikdo nevložil žádný komentář. Buďte první...

>>> Číst a vkládat komentáře <<<
©2013-2024 OnBusiness.cz, ISSN 2336-1999 | Názvy použité v textech mohou být ochrannými známkami příslušných vlastníků.
Provozovatel: Bispiral, s.r.o., kontakt: BusinessIT(at)Bispiral.com | Inzerce: Best Online Media, s.r.o., zuzana@online-media.cz
O vydavateli | Pravidla webu OnBusiness.cz a ochrana soukromí | pg(1842)