Rostoucí obliba výdejních míst je podle některých odborníků jedním z hlavních logistických trendů současnosti. Zákazníkům přinášejí řadu výhod, typicky levnější doručení a větší flexibilitu při přejímání zboží. Počet výdejních míst tak v ČR roste.
Zatímco minulý rok ParcelShopy znal každý desátý Čech, podle letošního opakovaného průzkumu společnosti GLS je zná již téměř každý pátý respondent. Stejnou měrou, jako vzrůstá povědomí o těchto výdejních a podacích místech, roste i jejich počet. Například balíkový přepravce GLS meziročně zvýšili jejich počet na dvojnásobek. Tento nadnárodní přepravce jich plánuje v Česku vybudovat přibližně tisíc. V Evropě jich v současné době provozuje celkem již přes 16 000. Popularity potvrzuji i fakt, že objem vyzvednutých zásilek roste rychleji než množství ParcelShopů.
Podle stejného zdroje se počet ParcelShopů a povědomí o nich v Česku za poslední rok zdvojnásobily. Objem vyzvednutých zásilek v síti GLS za letošních prvních devět měsíců oproti stejnému období minulého roku vzrostl dokonce o trojnásobek.
„Rostoucí obliba ParcelShopů a obecně výdejních míst je zcela jasně jedním z hlavních logistických trendů současnosti. Zákazníci, kteří chtějí vyzvednout nebo podat balík, mají ParcelShop po cestě z práce nebo při cestě na nákupy. Navíc jim odpadá nutnost čekat fronty, protože odbavení je vždy velmi rychlé,“ uvádí Pavel Včela, ředitel GLS Česká republika, a dodává: „V současné době hledáme další vhodné partnery, kteří by provozovali další nové ParcelShopy. Upřednostňujeme zejména obchody na dobře dostupných místech, s dobrým jménem a dlouhou pracovní dobou.“
ParcelShop GLS je smluvně zajištěné výdejní a podací místo, které provozují majitelé malých a středních obchodů. Prospěšná symbióza tří stran (přepravce, provozovatel, zákazník) poskytuje zpravidla velmi rychlé odbavení zásilek a provozovatelé jsou rádi, že jejich obchod navštěvují noví potencionální zákazníci.
Dalšími populárními sítěmi výdejních míst v ČR jsou také Uloženka nebo Zásilkovna.