O nás     Inzerce     KontaktVěrohodné informace z byznysu již od roku 2013
Hledat
Nepřehlédněte: Slovník ekonomických pojmů
Plánovací kalendář 2025
Zkušenosti podnikatelů v ČR
Nejlepší IT: Pozoruhodné IT produkty pro rok 2024 podruhé
Hlavní rubriky: Ekonomika, Podnikání, Investice, Reality, Lidé, Peníze, Technologie, Zkušenosti, Speciály

Slovník ekonomických pojmů
Praktické informace pro firmy

Češi rádi nakupují u drobných podnikatelů, ti si podnikání často užívají

Češi rádi nakupují u drobných podnikatelů: 41 % dotázaných zákazníků společnosti Makro prohlásilo, že malé podniky vedené svým majitelem mají velký podíl na budování jejich vlastního životního stylu. Více než polovina respondentů (57 %) uvedla, že dávají přednost malým kadeřnictvím nebo soukromým holičům před velkými salony. Podobně populární jsou mezi zákazníky také menší restaurace a kavárny (48 %)a květinářství (46 %).

Podle průzkumu společnosti Makro je zřejmé, že si Češi oblíbili drobné nezávislé podniky a jejich nabídku produktů i služeb. Podnikání vnímají pozitivně i sami majitelé malých firem, kteří by neváhali a klidně by si firmu založili znovu, a to navzdory určitým překážkám.

Pozitivně vnímají podnikání i sami majitelé menších a středních podniků: Téměř všichni (92 %) uvedli, že by znovu začali podnikat. Vyhovuje jim především to, že jsou sami sobě šéfem a zároveň dělají něco, do čeho jsou zapálení. Budování a rozvíjení vlastního podniku si celkem 46 % z nich užívá více, než kdyby byli pouhými zaměstnanci.

Podnikatelé nicméně také připustili, že téměř každý druhý měl někdy strach z nejistého výdělku (44 %), skoro každý čtvrtý (23 %) dává spoustu energie do neustálého boje o nové zákazníky a téměř třetina (29 %) považuje systém odvodu daní za přílišnou zátěž.

Faktory úspěchu podnikatelů

Oblíbenost malých a středních podniků je u Čechů mimo jiné dána i tím, zda se daná firma chová udržitelně. Pro 37 % dotázaných respondentů je to velmi důležité kritérium při rozhodování o nákupu. Téměř polovina (45 %) také uvedla, že dobrá kvalita zakoupených produktů nebo služeb je jedním z hlavních důvodů, proč nakupují u menších podnikatelů.

Tuto skutečnost potvrzuje i cukrářka Kateřina Kolbová ze Zlína. Ta pod značkou Lady Baker tvoří sladké dezerty na zakázku. Základem její práce je přitom poctivá práce a kvalitní suroviny, které zákazníci ocení. Při výběru surovin dává přednost produktům od regionálních výrobců a pěstitelů a svou nabídku obměňuje i podle ročního období. „Pro mě je nejdůležitější, a zároveň největší odměnou, aby každému mému strávníkovi chutnalo. Aby mu mé dobroty vykouzlily velký úsměv na tváři, řekl si: „Tyyyjo, tak to je fakt bomba, příště si u té holčiny objednám znovu“. Moc si přeji, aby se lidé ke mně vraceli, byli spokojení,“ říká Kateřina Kolbová.

Malé a střední soukromé podniky jsou vyhledávány i proto, že hrají velkou roli v rozmanitosti dané lokality. To potvrdilo 35 % dotázaných Čechů, kteří využívají služby těchto podniků. Pokud by se však počet drobných podnikatelů v jejich okolí měl snižovat, postrádali by Češi nejvíce nabídku jedinečných produktů (52 %), dobrou kvalitu zboží a služeb (46 %) a osobní přístup (22 %).


(23. 10. 2019 | redakce2)

Facebook Twitter
Komentáře, názory a rady

Zatím sem nikdo nevložil žádný komentář. Buďte první...

>>> Číst a vkládat komentáře <<<
©2013-2024 OnBusiness.cz, ISSN 2336-1999 | Názvy použité v textech mohou být ochrannými známkami příslušných vlastníků.
Provozovatel: Bispiral, s.r.o., kontakt: BusinessIT(at)Bispiral.com | Inzerce: Best Online Media, s.r.o., zuzana@online-media.cz
O vydavateli | Pravidla webu OnBusiness.cz a ochrana soukromí | pg(4890)